Hij moet weg :-(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:42

Ik wil hem wel hebben voor op stal.
Probleem is , dat ik hem niet kom halen, en de stal in Prinsenbeek, bij Breda ligt.

mahita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:28

Onze kat sproeide eerst ook heel veel
We zijn er mee naar de dierenarts gegaan en die heeft onts toen pilletjes (een soort antidepresivum) gegeven en nu doet ie het nog maar zelden

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:14

Mist schreef:
Ik ken het. Ongeveer 10 jaar geleden vonden wij een katje langs de snelweg (Patches) die zeikt ook alles onder in huis. Het is een (op vroege leeftijd) gecastreerde kater. Niets helpt, allerlei middeltjes geprobeerd, van kalmeringstabletten tot homeopatisch. Sinds 2 dagen heb ik een Feliway verdamper in huis, maar aangezien ik zoveel werk, en mijn werkster 2x per week komt momenteel, kan ik zelf niet zeggen of het werkt. De enige andere optie is idd inslapen...maar dat kan ik toch niet. Nu het zo warm is buiten kan ik het (soms) opbrengen om hem snachts buiten te laten (mijn katten heb ik liever binnen snachts)
Patches is ook naar mijn ouders verhuisd (omdat ik zelf nog 3 katten heb) zodat hij daar "de baas in huis" was. Maar dat hielp ook niet, dus is hij terug. Ik heb me er bij neergelegd dat ik veel moet schoonmaken. Met zijn neus erdoor halen, kop onder de kraan, tikken geven, niets helpt. Hij heeft gewoon een hersenkronkel!
Kun je hem niet gewoon buiten laten ? In het asiel (als je het eerlijk vertelt) zullen ze hem waarschijnlijk ook in laten slapen want zo'n kat is gewoon niet te plaatsen! Een boer (waarbij hij op stal kan lopen) gaat echt niet naar het asiel om een kat te halen.

Veel sterkte!

Heb mezelf even gequote, WANT , mijn werkster is onverwacht met vakantie gegaan, dus moet ik zelf poetsen en..... al 2 weken geen plek van Patches meer gevonden !!!! Ik durf het bijna niet te hopen, maar volgens mij werkt dat Feliway spul.
Normaal zo'n 3-4 plekken per dag, nu niets meer!
Kortsamengevat heb ik in het verleden alles al geprobeerd:
- door 2 klinieken lichamelijk onderzocht
- straffen (neus erdoor halen, water, een tik)
- kalmeringstabletten/anti-depressieven
- homeopatische middelen
- alleen plaatsen (bij mijn ouders die toen geen andere katten hadden)

Bovendien zou hij het nu extra moeten doen omdat ik momenteel (sinds 1 week) een verzorgkatje erbij heb (extra "stress" dus)

XxSwEeTy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:32

asiel?? is ook niet echt ene oplossing want als niemand hem wil, zijn leven in een asiel slijten nee dat is wat!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:54

Neel, zo te horen woon jij nog thuis dus heb je er niet zoveel over te zeggen maar ik vind dit dus GEEN reden om een kat weg te doen!!! Of enig ander dier. Zucht......had mezelf beloofd niet meer op dit soort topics te reageren Frusty .

En als je een kat naar het asiel doet (DIE OVERVOL ZIJN, lees de krant) omdat ie onzindelijk is, denk je dan echt dat ie weer snel een nieuw thuis krijgt???

Het spijt me heel erg dat ik het zeg maar ik vind jouw vader echt een eikel om 'm in te laten slapen omdat ie onzindelijk is. Gelukkig denk jij er anders over. Herinner je vader er anders even subtiel aan dat hijzelf op een goede dag ook wel eens incontinent zou kunnen worden............. ~~}>

Of zeg dat je je door diervriendelijke ouders wilt laten adopteren!

Ik hoop wel dat jullie al naar de dierenarts zijn geweest. Misschien heeft je kat blaasgruis en dus gewoon pijn

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 07:21

probeer hem eens een tijdje op te sluiten in een bench met een kattenbak,dan moet hij het wel op de bak doen.
als dat goed gaat dan maak je de ruimte steeds een beetje groter,eerst in een klein kamertje en later een grotere kamer,net zolang totdat hij weer gewoon op de bak plast.
naar mijn ervaring werkt dit heel goed alleen moet je er wel de tijd voor nemen.
naar het asiel brengen is denk ik geen optie,want dan komt hij toch steeds weer terug.
nou veel succes hoor.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 07:40

Breng hem naar Natasha, die wil hem wel hebben. Hoeft hij geen spuitje of naar het asiel en het vervoer moet toch te regelen zijn.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:09

Ja idd, je kunt hem naar mij brengen.
Ik heb eventueel een idee ivm met het opsluiten op de stal zodat ie niet wegloopt, in het begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:45

Ik vind het echt een belachelijk idee om hem te laten inslapen! Ik heb een DA ook nog nooit zoiets horen voorstellen!

Die kat is kerngezond, dan laat je hem toch niet inslapen?!

Sorrie hoor, maar dit gaat mij als dierenliefhebber echt ver te boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:46

Enn, idd, doe jij je vader ook weg als hij later misschien incontinent wordt?!

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:18

Sterkte! Ik hoop echt dat hij nog een goed tehuis krijgt!! Verdrietig

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 19:58

Sammm schreef:
Ik vind het echt een belachelijk idee om hem te laten inslapen! Ik heb een DA ook nog nooit zoiets horen voorstellen!

Die kat is kerngezond, dan laat je hem toch niet inslapen?!

Sorrie hoor, maar dit gaat mij als dierenliefhebber echt ver te boven.

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen heb ik ook zo'n kat, mijn DA heeft het ook voorgesteld, met de toevoeging (want hij kent mij goed) "maar dat doe jij toch niet!" en daar heeft hij gelijk in, ik kan het gewoon niet, hoewel ik soms moordneigingen heb.
Weet jij hoe het is om je huis binnen toe komen na een lange dag werken en dan vervolgens ELKE dag op zoek te moeten gaan naar pisplekken, minimaal 3-4, heb je enig idee hoe je huis gaat ruiken ? want je kunt wel goed schoonmaken, maar vloerbedekking of gestucte muren, daar krijg je het echt niet allemaal uit! of tegen je bankstel of op het wasgoed of je bed. Ik heb in elke hoek van mjin huis lucht verfrissers staan, niet voor niets! Elk jaar de muren verven, want over de kleur heb ik het nog niet gehad.
Dit allemaal ondanks alle onderzoeken, medicijnen, katteluikjes, kraakheldere kattenbakken. Je hebt mensen met geestelijke afwijkingen, zo zie ik dat ook bij mijn kat, hij is langs de kant vd snelweg gevonden en ik heb hem in huis genomen, tot de (natuurlijke) dood ons scheidt, hij heeft daar misschien een geestelijke "tic" aan over gehouden.
Geloof me, het is echt geen pretje.
Tot nu toe werkt dat Feliway spul goed geloof ik, vanmorgen vond ik wel 1 plek maar dat is niets vergeleken 3 weken geleden...ik heb nog hoop.