Ik weet het, ik weet het. Dit onderwerp is de laatste tijd al 100 keer besproken. Toch had ik gister weer een aardige ervaring met een pennymeisje die ik graag wil delen

.
Paard staat sinds dinsdag weer in de stal ipv op het land. Vakantietijd en warm weer dus nog tot 's avonds laat lopen er pennymeisjes rond op stal.
Paard uit stal gehaald. Hij rekt zich dan altijd even flink uit als hij vaststaat. Dus hij zet zn hoef naar voor. Gelijk een pennymeisje: "Nee, niet doen". Ik uitgelegd dat hij zich alleen maar wil uitrekken, dat dat ook mag van mij en dat ik degene ben die mijn paard corrigeert en zij niet

.
Even later met hoofdstel indoen: "dat doe je helemaal verkeerd". O ja? Wat doe ik dan verkeerd?. Nou zij had geleerd dat je met het hoofdstel indoen altijd je duim in zn mondhoek moet zetten. Uitgelegd dat dit paard zelf zijn mond altijd open deed en zelf het bit pakte en ik het dus heel onvriendelijk tegenover het paard vond om dan met mn duim in zn mondhoek te gaan zitten.

. Ja, dat snapte zij ook wel

.
Weer iets later: 'mag ik hem voor je naar buiten brengen?'. Nou nee, als hij weer wat rustiger is en gewend aan stal. Meisje was van mening dat paard nu eigenlijk al heel rustig was. Uitgelegd dat hij normaal gesproken toch wel wat anders was dan nu.
Toen: 'Wat ga je doen?'. Ik: 'Longeren'. zij: 'O, dat is met zo'n lange lijn toch? Mijn eerste les was ook zo, mag ik kijken?'. ' ik: 'Jawel, maar het is niet zoveel aan hoor, om naar te kijken'. Dus ik neem paard mee naar buiten, longeersingel om, geen zadel op. Zij: 'O, maar je gaat er dus niet op?'

. (zag mezelf al in gedachten erbovenop zitten, longeerlijn in linkerhand, proberen beetje mooie voltes te rijden

, dat was idd wel spectaculair geweest

).
Maar goed, nog 1 week en dan is hun vakantie weer voorbij

.