Sundancer schreef:Hmm, ik weet wel, als ik op me zelf woon en ik heb wat paardjes, dat ik dan ze wel binnenhou, de kans is dan veel kleiner, en jah zoemers werken ook wel, tenzij ze ze doorknippen (Op stage was op een school alles door geknipt, 1 van de duurdere alarms, en ze konden lekker rustig alles verslepen.
Zet er een hek omheen, en een waakhond die in de nacht over het erf loopt is er imo niets aan de hand...
Als het goed is hebben die ook "sabotage alarm" (dwz als een draad beschadigd word, of de stroomtoevoer wordt gestopt, dat hij overschakelt op een noodbatterij- alarm dus) Toen ik nog bij mijn ouders woonden (buitenaf) hebben ze bij ons eens een auto gestolen (de mercedes cabrio van mijn vader
) Daarna (zoals meestal) alarm aan laten leggen. Het typische van alarmsystemen is dat je altijd op de gevel een flitslicht moet hebben (zodat de politie makkelijk kan zien waar het alarm is afgegaan) dit is alleen een metalen doos met een lamp erop! heel makkelijk na te maken (voorlopig) bovendien krijg je van die stickertjes die je opde ramen en poort kunt plakken om aan te geven dat er een alarmsysteem is. Als ze echt willen, dan helpt niets, maar geef ze de keuze en dan pakken ze toch liever de buren die geen alarm hebben.