Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stef schreef:Als een paard echt vals is, kán het niet aan de opvoeding liggen, maar ligt het aan de opvoeding/omgang (even medische problemen buiten kijf gelaten).
Kennisje van mij had trouwens een pony met een letterlijke kronkel.... Zo stond je met t beestje te kroelen en in een seconde ging er een knop om en werd je de stal uit gekikt. Beestje is idd ook naar de slager gegaan, niet alleen voor haar, maar ook voor zijn eigen veiligheid.
Lauratje_88 schreef:Dus het beestje was agressief door de tumor en niet uit zichzelf? Of lees ik dat verkeerd?
Aukelizzy schreef:Maar waarom kan een paard van nature niet vals zijn? Moeten wij mensen daar altijd de hand in hebben? Door gebrek aan opvoeding? Waarom zijn er wel mensen op deze wereld die intens slecht zijn van nature en zouden paarden een slecht karakter niet aangeboren kunnen hebben?
.tamary schreef:Nevelle Pride (als ik de spelling goed heb) was een draver en nu ook zo'n hengst. Dekhengst met heel goede rentijden/draftijden en een levensgevaarlijk karakter. De nakomelingen staan ook bekent om hun gevaarlijke karakters.
( oke dan maar proberen op zadelen alles goed en wel maar als ik er op zit mept ze naar mijn benen (geen zin om te rijden ) als ik er afval moet ik rennen voor mijn leven want dan wil ze mij attackeren
en toch geef ik haar kansen.. ik vind dat dit paard het verdiend ook al heeft ze geen respect .. ik dacht eerst dat ze ergens pijn had ofzo maar het zit gewoon in haar karakter want dieren arts heeft alles gecontroleer (onder verdoving :s) om haar te bekappen moet ze ook wat verdooft zijn want ze springt gewoon met haar vier benen de lucht in .. maar het positieve van mijn merrie is dan wel als ik snoepjes mee heb dan mag ik haar gewoon eens aaien en tes al
optimized schreef:tamary schreef:Nevelle Pride (als ik de spelling goed heb) was een draver en nu ook zo'n hengst. Dekhengst met heel goede rentijden/draftijden en een levensgevaarlijk karakter. De nakomelingen staan ook bekent om hun gevaarlijke karakters.
ik ken er nog.. mijn merrie heeft ook een ''gevaarlijk'' karakter .. ze heeft dagen dat je gewoon haar niet mag aanraken (dus poetsen, kan niet , mag niet ) haar hoeven uitkrabben kan ik dan ook niet ze kapt( oke dan maar proberen op zadelen alles goed en wel maar als ik er op zit mept ze naar mijn benen (geen zin om te rijden ) als ik er afval moet ik rennen voor mijn leven want dan wil ze mij attackeren
en toch geef ik haar kansen.. ik vind dat dit paard het verdiend ook al heeft ze geen respect .. ik dacht eerst dat ze ergens pijn had ofzo maar het zit gewoon in haar karakter want dieren arts heeft alles gecontroleer (onder verdoving :s) om haar te bekappen moet ze ook wat verdooft zijn want ze springt gewoon met haar vier benen de lucht in .. maar het positieve van mijn merrie is dan wel als ik snoepjes mee heb dan mag ik haar gewoon eens aaien en tes al
Tessaa95 schreef:een paard wordt niet slecht of vals geboren,
een slecht of vals paard, wordt gemaakt door een slecht of vals mens.
Zo denk ik er dan over
optimized schreef:tamary schreef:Nevelle Pride (als ik de spelling goed heb) was een draver en nu ook zo'n hengst. Dekhengst met heel goede rentijden/draftijden en een levensgevaarlijk karakter. De nakomelingen staan ook bekent om hun gevaarlijke karakters.
ik ken er nog.. mijn merrie heeft ook een ''gevaarlijk'' karakter .. ze heeft dagen dat je gewoon haar niet mag aanraken (dus poetsen, kan niet , mag niet ) haar hoeven uitkrabben kan ik dan ook niet ze kapt( oke dan maar proberen op zadelen alles goed en wel maar als ik er op zit mept ze naar mijn benen (geen zin om te rijden ) als ik er afval moet ik rennen voor mijn leven want dan wil ze mij attackeren