manegelessen:eigenaar mag er niet bij staan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:46

ik zou idd ook overstappen naar de ponyclub, voor je bijrijdster de gezelligheid van de groep, en voor jou de rust dat je mag kijken..

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:54

De reden die de TS geeft vind ik heel logisch, in die situatie zou ik ook graag naast de bak willen staan om te horen en te zien wat er allemaal gebeurt.

Alleen geef ik zelf ook manegelessen (8 uur per week) en zijn ouders en vriendjes/vriendinnetjes naast de bak vaak erg storend. Ik heb regelmatig ouders die luidruchtig een theekransje houden. Als je hen daar op aan spreekt, zijn ze zich vaak niet bewust van hun gedrag. Ook zijn er ouders die regelmatig op hun kind mopperen die op dat moment net langs de ouder rijdt. Ik hoor vrij vaak dat ouders hun kind nog eens extra achter de broek aanzitten. Voor zowel het kind als mij niet leuk.

Vriendjes en vriendinnetjes zijn het kijken naar de les vaak algauw zat, waardoor er nog weleens gespeeld of gerend wordt naast de bak. Echter, om nu alle mensen naast de bak te weigeren... Zelf heb ik éé groep waarbij de ouders vaak behoorlijk storen, die stuur ik na een waarschuwing naar de kantine. Voor de rest geef ik heel duidelijk aan wat mijn grenzen zijn. Als je dat positief en consequent brengt, reageren ouders daar vaak wel positief op, ze snappen het dan wel. :j

_iDj_

Re: manegelessen:eigenaar mag er niet bij staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:02

Ik snap de manege wel. Soms kan ik mezelf ook nauwelijks horen als ik aan het lesgeven ben en moet ik gaan vragen of er wat zachter gepraat kan worden..
Kan je niet een raam in de kantine open doen om mee te luisteren (mocht het niet al te druk zijn in de kantine)? Anders toch maar een babyfoon bij de bak zetten :P

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:23

Topic verplaatst, geen rijtechnische discussie.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 22:26

nee er kan geen raampje open naar de bak, ik snap de manege ook wel alleen naar mijn idee is het ook gewoon aan te geven als mensen zich storend gedragen en die dat doen die maar in de kantine moeten gaan zitten.

er hebben ons daar ingeschreven omdat we altijd gebruik kunnen maken van een bak daar, onder welke weestomstandigheden ook, op stal kan dat helaas niet, het is dus het makkelijkste als we daar ook les kunnen krijgen.

ik snap voor mn verzorgster dat lessen met een groep gezelliger is, maar ik heb nu denk ik toch echt voor me eigen gevoel besloten dat dat hem niet word, aangezien ik er niet bij mag zijn en dat toch belangrijk vind aangezien we ook op stal door trainen

peerties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:44

het is ook meer dan logisch dat je wilt staan kijken. Ze gaat op jouw pony rijden dus heeft ze het ermee te doen. Ik zou ook gewoon willen kijken hoe iemand op mijn paard zou rijden!

naatje_utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:34

Ik vind dat je erbij zou moeten kunnen zijn... Het is jouw paard en je wil gewoon weten wat er gedaan word en daar zelf ook van leren Heel normaal! zou ik ook willen. Ik zou denk ik gaan voor prive lessen daar heb je misschien beide meer aan

giglene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:17

ik zou het eerst nog een keer vragen en de reden vertellen en mag het niet zou ik het niet doen
bij mij op de manege hebben ze dat gelukkig niet *D

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:22

Waarom gaat verzorgster niet prive lessen met jouw pony volgen en zelf 1x per week op de manege groepsles?
Zo leert ze goed op verschillende paarden te rijden en tegelijkertijd leert ze jouw pony te rijden.
Of wordt dat te duur voor haar?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 13:27

ik snap je helemaal! en vind dat jeje absoluut NIET aanstelt, jij heb thet recht om te kijken naar je verzorgster, die op JOU paard/pony rijdt.
kun je niet in overleg gaan met die mensen??
anders zou ik vragen of ze misschien ipv manege les, misschien privéles wil nemen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 21:50

Britt20099 schreef:
Waarom gaat verzorgster niet prive lessen met jouw pony volgen en zelf 1x per week op de manege groepsles?
Zo leert ze goed op verschillende paarden te rijden en tegelijkertijd leert ze jouw pony te rijden.
Of wordt dat te duur voor haar?

ze rijd zelf al jaren 1x in de week op dr eigen manege, daar rijd ze op veel verschillende ponys en word ze ook altijd op de meest moeilijke gezet, ze kan behoorlijk goed rijden maar een rijden op een prive pony is heel anders dan manege ponys natuurlijk,zeker mijn pony die nog jong en groen is met een slecht verleden.

we zijn aan het kijken of we 1x in de twee weken een priveles kunnen gaan rijden, maar we hebben het er over gehad en ik blijf erbij dat ik niet wil dat er in lessen word gereden als ik er niet bij mag zijn,
helaas mag dat niet dus lessen gaat niet door, het zullen inderdaad prive lessen worden, zelf denk ik dat beide daar ook meer van leren, in een les moet je je toch aanpassen aan de andere kinderen enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:54

TS ik weet niet of het bij jullie manege mogelijk is hoor, maar als er bij mij ouders of eigenaren mee willen luisteren met de les en toch warm willen zitten, dan geef ik gewoon met headset les over de boxen. Dan kunnen ze in de kantine lekker meeluisteren, hoeven ze niet langs de kant gaan staan te blauwbekken met deze kou, en kunnen ze fijn elkaar in de arm knijpen als er een keertje eentje tussenuit naait zonder dat de kinderen het merken en last hebben van hun spanning :)
Vraag er gewoon even naar, misschien kan dat bij jullie ook wel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 09:01

Bij De Dijkruiters in Groessen kun je wel blijven kijken bij de les, is dat misschien nog een optie?
Want ook voor de pony is een groepsles wel leerzaam, rijden met meerdere andere pony's in 1 bak.
Je moet daar wel lid worden van de vereniging om te mogen meelessen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 11:04

marije_jiplover: waar zitten de dijkruiters dan?

ik ken alleen de lansmaat en de vossenberg?

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:08

ik vind niet dat je je aanstelt
Mijn bijrijdsters nemen lessen van mijn instructrice gewoon hier aan huismaar als ze tegen mij zouden zeggen dat ik niet in de bak mocht kijken en luisteren als er op mijn pony gereden wordt dan gaat t hele feest gewoon niet door

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:14

Ik snap de redenering van de manege heel goed. Bij ons hebben ze ook liever dat ouders in de kantine zitten ipv hun kinderen 'tips' staan te geven langs de bakrand. Ik zou het gewoon even met de instructeur bespreken en hem beloven tijdens de les je mond dicht te houden. En anders inderdaad op zoek naar een andere instructeur.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:16

Ik snap uberhaubt niet dat de manege er niet voor zorgd dat je in de kantine kan luisteren naar de les.

Als ik lesgeef mag er ook niemand aan de bakrand staan (beleid van manege) maar wij hebben een microfoontje om die naar de speakers in de kantine gaat :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:47

Arch ik had hier een lange tekst geschreven en bij het versturen foetsie...

Ik zou het niet erg vinden moest de manege anderen verbieden om de les bij te wonen.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je hier zo een probleem van maakt. Als je zelf eens rijd bij die lesgever en je ondervind dat hij goed les geeft hoeft dit toch geen probleem te zijn. Als jouw bijrijdster goed kan rijden gaat dit toch niet plots gaan veranderen. Ik wil je hierbij niet afbreken hoor, meningen verschillen nu eenmaal.

Ik zou eerlijk gezegt niet graag het meisje zijn dat zelf niet mag kiezen welke les ze volgt. Ik haat het trouwens als mensen op mijn vingers staan te kijken. Op de manege waar ik ga mag het wel maar ik vind het soms echt vervelend. Zo was ik eens buiten aan het rijden en ging ik op kleine hindernis van 50 cm, ze stonden mij allemaal uit te lachen, tot de hindernis op 1m20 stond. Dan was het gedaan met lachen. Hiermee bedoel ik maar dat toeschouwers echt niet altijd leuk zijn en dat het verstaanbaar is dat ze soms geweert worden. Dan gaan ze niet beginnen sorteren van jij mag erin, jij niet, die weer wel,...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 12:08

betadine: als mijn bijrijdster hier problemen mee zou hebben dan kon ze een andere verzorgpony gaan zoeken.

ik ben eigenaar van die pony en ik wil weten wat er van beide gevraagt word, ik heb geen pony voor andere maar voor mezelf,dus wil preccies weten wat in die lessen geleerd word,ook omdat ik zelf veel met deze pony bezig ben.

jouw hindernis verhaal kan ik niet echt linken met mijn vraag of er meer mensen problemen zouden hebben als eigenaar zijnde er niet bij mogen zijn,

en betreft niet zelf mogen kiezen welke lessen er gereden worden: ik vind dat ik als eigenaar zijnde het laatste woord heb over wat er wel of niet gereden word met mijn pony

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 12:10

kelly_taco: zo een microfoon vind ik een goede oplossing,daar zou ik accoord mee gaan, maar de huidige situatie blijft tegen mn gevoel ingaan, mochten ze het aanpassen dan is lessen in de groep weer bespreekbaar idd

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:37

Met het hindernis verhaal bedoel ik maar dat toeschouwers niet altijd leuk zijn. Wie word er nu graag uitgelachen. Jij gaat dit natuurlijk niet doen, maar als ze jou laten kijken, mogen ze ook een ander niet weigeren.

Je voelt je kennelijk aangevallen omdat ik niet dezelfde mening deel als jij omdat ik je vertel dat ik het niet zo heel aangenaam zou vinden moest er iemand constant op mijn vingers staan kijken. Kunnen onstpannen tijdens het rijden is voor de ruiter even belangrijk als het paard. Niet iedereen voelt zich gemakkelijk als er mensen staan te kijken. Maar ja zoals je zei, als het dat kind niet bevalt moet ze maar een andere pony gaan zoeken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:58

Dijkruiters zitten geloof ik bij De Lansmaat, daar langs de hoge snelheidslijn.

Deianeira87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:43

Ik vind het logisch dat je wilt kijken bij een dergelijke les. Het is toch jouw pony. Ik zou zelf ook willen horen was ze iemand anders op mijn paard laten doen.
Misschien is het een optie het na de les met de verzorgster na te bespreken wat ze heeft meegekregen van de instructeur.

Whut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:38

Ik vind het erg logisch dat je er zeker als eigenaar bij wil staan, ik vind het dan ook maar een vreemde regel. Ookal denk ik dat het komt zodat het niet rumoerig wordt en de ruiters niet worden uitgestuurd. Maar dan kun je beter mensen wegsturen als ze overlast leveren. Ik geloof niet dat jij daar gaat staan gillen :).

Mijn moeder wilde vroeger ook altijd de les zien. Zodat ze zag of er was gebeurde met me. Dat stelde haar gerust. Het stelde haar ook gerust dat ze het meteen wist als ik was gevallen o.i.d. en dan niet later hoeft te horen. Maar bij ons kan je sowieso vanuit de kantine de buitenbak zien, waar de meeste lessen zijn.