Knuffelpaard of dressuur/spring-crack?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:33

Cerutti is een combinatie van beide Haha!
Een echte springcrack maar ook de grootste knuffel met mij dan...

Als we op concours zijn, springt ie eerst een Z parcours en dan volgt ie mij los als een mak schaapje mee naar de vrachtwagen... His work is done Lachen Time for cuddeling

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:28

Ik heb een combinatie op stal staan Haha!
Raimaer springt de hele wereld en is dol op knuffelen
Pablo is een leuk veelzijdig sportpaard en is ook dol op knuffelen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 08:40

Kweet niet, Imker is een combi van beide. Soms (vooral met voeren) is het een enorme zuurpruim, maar lopen kan hij ook geweldig, al krijg ik dat er soms niet uitgereden. Daarom rijdt er nu ook eens per week iemand op die het er wel uit gereden krijgt.

Maar ik ben net zo blij met een gewonnen wedstrijd als met een fijne buitenrit!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 09:20

Ik sluit me aan bij Renske20, als ik echt moest kiezen.

... Gelukkig hoef ik dat niet en heb ik een paard gevonden dat het allebei is OK dan!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:50

De tweede. Die kan ook aardig lopen enz. dus heb ik liever een die ook lief tegen mij is dan ene die je de stal uittrapt maar wel alle prijzen haalt.

Een combi van lief en leuk lopen is natuurlijk altijd welkom Lachen Daar ben ik dan nu ook naar opzoek Lachen

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:34

Mijn paard was iets dat lijkt op de eerste. Niet zo dat hij een enorme zuurpruim was maar hij had wel z'n dingetjes. Af en toe bijten of zelfs schoppen...Of grommen...ja heel vaag maar dan maakt hij een enorm apart geluid dat wel wat op grommen leek Verward
Wel had hij voorheen Z1 gelopen en liep toen M1
Bij mij is het een enorme knuffel geworden..maar z'n kwaliteiten zijn door een blessure wel wat minder geworden...
Dus als ik moest kiezen zou ik cker weten voor de 2de gaan!!!
Wel geloof ik erin dat paarden lief gemaakt kunnen worden...niet alle paarden maar wel veel

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 21:19

die 2e want ik houd toch niet zo van wedstrijd rijden. Ik heb er niks tegen maar ik zelf vind het niet leuk.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 02:31

Ik rij voor mijn lol, dus geef mij maar een nummero 2
Maar die heb ik al 1 Tong uitsteken

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 11:10

Ik zou voor de eerste gaan. Ik wil wat bereiken in de sport en dan is het talent toch heel belangrijk. En in zo'n geval in mijn ogen belangrijker!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 17:45

Ik ga voor het knuffelpaard, zonder meer. Ik heb helemaal geen wedstrijdambities en rij bijna altijd lekker buiten.
Mijn paard moet vooral lief zijn!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 10:05

Moeilijk. Ik wil graag een paard om verder mee te komen, en karaktertjes kan ik ook goed mee omgaan, mits het echt niet TE drastisch is. Ze moeten het wel voor je willen doen.

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:55

2de zonder twijfel, maar ik rij dan ook voor de hobby en niet voor de sport.

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 21:55

De 2de. Zeker! Moet er niet aan denken, een zuur paard
Maarja, ze is nu pas 2, haflinger, echt recreatie ponytje word het Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 22:16

zeker weten de tweede, dat heb ik nu ook. k ben er erg blij mee, ze is 0 jaar, ik kan er niet mee wedstrijden, al wil ik dat wel graag, ik ben heeeelemaal gek op dr.

Mantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 21:27

Ik ga zeker voor de tweede. Ik rijd voor mijn plezier en houd ervan om te tutten. Als ik maar lekker buiten kan rijden. Aan wedstrijden doe ik niet omdat ik er geen plezier in heb. Ik heb dus liever een lief paardje. Mantha kan wel springen en dressuur maar nu ze 22 gun ik haar gewoon veel lol! En ik ben er gewoon niet goed in!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 23:26

Ik vind het leuk als je paard goed kan lopen, maar dat je een band met het paard hebt is veel belangrijker, dus als ik alleen kon kiezen tussen die twee keuzes ging ik voor de tweede, maar gelukkig zijn er ook wel combinatie's van beide Haha!:D (een paard dat niet kan lopen en een stuk sjagrijn is Tong uitsteken:P Haha!:D Haha!:D)

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 00:16

Waarschijnlijk toch de eerste....Als je zo'n paard een tijdje hebt, raakt ie toch wel aan je gehecht en dat is juist het mooie: Dan ben jij als enigste maatjes met hem en heeft hij voor de rest een hekel aan iedereen. Dan ga je je toch wel een beetje speciaal voelen toch Lachen

De tweede heb ik ongeveer. De grootste knuffelbeer die je je maar kan bedenken! Een huppeltje maken kan hij super, maar hij heeft wat meer moeite met het pasje wijken. Dat vind ik wel jammer, want mijn ambities liggen toch meer richting de dressuur. Maar karakter is ook goud waard! Lachen

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 10:01

Wij hebben nummer 1 gehad: was 1.75 hoog en joeg iedereen binnen 5 minuten de wei uit, was altijd zuur met poetsen en opzadelen en moest minstens 2x per jaar flink op z'n plaats worden gezet.
Ik ging mijn paard nooit in de wei knuffelen zonder halstertouw mee om hem op afstand te houden omdat hij er binnen 2 min genoeg van had en ging dreigen, kont draaien etc.
Paard kon fantastisch lopen en springen, maar ook met rijden moest je hem goed in de gaten houden.
Paard was vanaf veulen bij mijn vriend en ik leerde hem kennen op z'n 16e. Ze hadden een redelijke verstandhouding samen gekregen, maar lief is hij nooit geworden.

Nu hebben we twee paarden die iedereen kan aanhalen, en die altijd gezellig zijn. Het is nu weer mogelijk om ze in te weiden bij anderen omdat de eigenaren van de andere paarden niet meer de wei uit worden gejaagd. De eerste was een apart portret, met ook zijn goede eigenschappen, maar dit is mega veel prettiger!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 11:54

de tweede lijkt me leuk, de eerste evenzeer, gewoon om het karakter al Haha! Haha!
niet om wat ze kunnen Haha!
ik ken een paar paarden met dat chaggi en dominante karakter, dát zijn m'n maatjes, die zijn pas lief. ze zeggen je zo duidelijk waar het om gaat.
ik ben er beste maatjes mee. wat niet wil zeggen dat ze niet eerst haar tanden zal tonen of wat zal steigeren als iemand de stal binnenkomt, maar als ze merkt dat ik het ben is ze opeens superbraaf Haha! ik vind die karakters de leukste. en als ze dan nog eens superspringers zijn: TOPPIE Haha!