Over dat voetje, dat zou normaal moeten lukken hoor... Ik ben 1m70 en ook niet bepaalt licht, maar een vriendin van mij (1m60 en 40 kg...) heeft mij toch op een fjord gekregen... Kwestie van je been goed buigen, opdrukken aan de rug, springen op het moment dat je een zet krijgt en de persoon die je een zet geeft kracht laten zetten vanuit zijn/haar benen en niet vanuit de armen/rug. En mijn instructrice heeft mij op die manier op een groter paard gekregen ook. Misschien toch eens kijken naar je 'voetgeeftechniek :p '? Of anders je puppyeyes inschakelen bij een grote, sterke man?
Laat maar, er bleek dit keer toch meer achter te zitten. Na 5 zadelmakers en 3 dierenartsen hebben we het antwoord gekregen op de grote vraag: waarom laat ze zich niet lekker berijden? De laatste dierenarts heeft een vergroeiing gevonden in d'r rug dus we mogen blij zijn als ze pijnvrij vervroegd met pensioen mag....
Als je van VD-en houd kan je je paard ook leren liggen en dan opstijgen. Dat heb ik met mijn eerste eigen paard gedaan. Maar daar gaat wel een tijdje overheen! Het is over het algemeen belangrijk dat het paard een sterke achterhand heeft, want daar tilt hij zijn eigen en jouw gewicht mee op. Maar als je paard ook rugproblemen heeft kan ik me voorstellen dat deze methode niet je voorkeur geniet, omdat dat vaak toch een heeft (of in ieder geval mensen denken dat het dat heeft) op de kracht van het paard.
Bijna alle paarden in de filmpjes die ik nu op you tube bekeken heb zijn niet zo heel groot, Tja op Jauke na dan. Maar die truukjes dat duurt nog even voor we dat kunnen. Ik houd het maar gewoon bij ergens op klimmen en dan op mijn viervoetig kasteel.... Een van de eerste dingen die ik Ocho geleerd heb toen we begonnen met zadelmak maken was stil staan bij het commando "Staan" Daar heb ik veel profijt van. Een voetje krijgen lijkt handig maar ik ben meestal alleen en jezelf een voetje geven is me nou nog nooit gelukt
zodiacje
Geplaatst: 09-12-10 19:56
wat balen ts! Je arme paardje... hoop idd heel hard voor jullie dat ze zonder ruiter wel pijnvrij is en blijft... Heel veel sterkte!
De dierenarts was heel positief over de verbeteringen die wij allemaal eigenlijk niet hadden verwacht! Nu een week lang longeren zonder bijzet en hij heeft haar weer pijnstilling gegeven...