wat denken jullie? doen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: wat denken jullie? doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:29

Dus je weet helemaal niet of ze wel te koop staat?
Dan zou ik het aan de eigenaren doorgeven dat jij haar erg graag wil overnemen als het zover komt dat er tot verkoop moet worden overgegaan.
Of dat ze jou in elk geval de eerste keus geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:36

ze staat idd niet te koop, maar het is eerder voorgekomen dat er een paard verkocht is terwijl die helemaal niet te koop stond ;).

trouwens, heel erg bedankt voor de reacties iedereen! ik denk dat ik volgend jaar nog even afwacht, in de 4e. heb voorlopig toch nog geen €5000,- := en mocht ik dan merken dat ik echt geen tijd ervoor heb, kan ik dat geld altijd gebruiken voor mijn studie ofzo.

jael89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:59

Hoi,

het klinkt alsof je er al goed over na hebt gedacht, je klinkt ook al erg volwassen. Ik heb mijn paard op mijn 15e gekocht en daar iets minder goed over na gedacht. Maar ik heb er nooit maar dan ook nooit spijt van gehad. Wel had ik 3 baantjes en werkte belachelijk veel (ik moest wel). Ook heb ik school toen een beetje verprutst.

Alsnog, ik doe nu HBO fulltime en heb zeeën van tijd, ben daarom ook weer aan het overwegen om een paard te nemen... Ik doen een dierhouderij opleiding en de meeste meiden uit mijn klas hebben of zelf een paard of een verzorgpaard, en dat gaat prima. Ik heb ook zat vrienden op de uni die een paard hebben en het prima redden. Dus het kan wel.

Het enige waarom ik twijfel in jouw geval is dat het eigenlijk klinkt alsof je zelf het antwoord al weet, en dat is om het niet te doen. Vind je het idee misschien heel leuk maar denk je eigenlijk toch wel dat het niet kan? Zo klinkt het..

En hou er rekening mee: een paard onderhouden kost altijd meer dan je verwacht en je bent er ook veel meer tijd aan kwijt dan je denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:29

nou, niet dat ik ervanuit ga dat het niet kan, maar ik hou er zeker rekening mee.
ik zou het echt niet kunnen om haar weer te moeten verkopen. dan heb ik liever dat ze blijft waar ze nu is dat ik iig weet dat er goed voor dr verzorgt word. ook vind ik het niet eerlijk tegenover dat paard als ze niet de aandacht krijgt die ze verdient. dat is eigenlijk waarom ik twijfel en als het niet kan, ik het niet doe. ookal wil ik het nog zo graag.

x_Britje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:20

Ik denk dat het van jou afhangt... Ik heb namelijk precies hetzelfde... Had een verzorgpaard, al 4 jaar... Was erg aan hem gehecht, die mensen gingen verhuizen en wisten niet wat ze er mee moesten dus ik mocht hem hebben. Tja, doen of niet? Ik moet hem zelf betalen en ik zit in vwo 5 (erg druk dus..) Verder ben ik altijd op de manege dus zoveel tijd had ik ook niet.

Tja, toch was voor mij de keuze makkelijk ;) Ja! Tuurlijk wil ik een paard. Het gaat mij prima af, je moet prioriteiten stellen! Ik heb de keuze moeten maken tussen paard en sociaal leven.. Of te wel, ik zie mn vrienden alleen maar op school en uitgaan doe ik ook bijna nooit meer.

Heb ik spijt? Nee! Absoluut niet, ik heb de goede keuze gemaakt. Het is mn beste vriend :o Je leert er veel verantwoordelijkheid van en zo...

Het hangt dus volledig af van wat jij er voor over hebt ;)

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:24

Raad je aan om eerst je school af te maken (incl. Vervolgopleiding. Heb geen spijt van m'n paard, maar als ik het over mocht doen had ik haar niet gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 18:32

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:54

Jeetje, zulke dingen komen natuurlijk altijd als het net niet uitkomt! Heerlijk dat je zo'n goede klik hebt, maar o zo lastig dat je haar eigenlijk - wees eerlijk ;) - niet kan kopen. Niet vanwege het geld, want dat heb je al voor jezelf op een rijtje gezet, maar puur vanwege de tijd. Je schrijft dat je eigenlijk op dit moment al niet zo heel veel tijd hebt en dat is het "nadeel" van een paard hebben: daar gaat (nog) heel veel (meer) tijd in zitten!
Hoe moeilijk het ook is om die knop om te zetten, probeer haar als verzorgpaard te houden. Maak je school af, ga de wereld op werkgebied verkennen (en daarmee je beschikbare vrije tijd) en ga dan eens rustig voor een paardje kijken. Misschien voor deze (want dit ras gaat lang mee ;) ) en misschien wel voor een héél ander paardje! En de beslissing moet je uiteindelijk zelf nemen, de Bokkers hier kunnen je alleen proberen inzicht te geven in wat je zelf eigenlijk al hebt geschreven! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:56

Oeps, dat is het nadeel als je niet het hele topic leest, ha ha! Ik zie dat je al een beslissing hebt genomen, dus je kunt mijn antwoord als niet geplaatst beschouwen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:25

haha, geeft niet hoor. iig bedankt voor de moeite om te reageren :Y)

marr_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:32

Ik zou ook wachten want er komen veel kosten bij kijken in het totaal maar wel later doen want het is super leuk :D *D