kleine kinderen met eigen ponys wat vinden jullie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 17:55

Op een stal hier in de buurt staan ook een paar van zulke kinderen......
Die pakken hun pony en beginnen gelijk met galloperen...en doen er een stiek omheen want anders wilt die niet aan de teugel...
Ook als het slecht weer is komen ze meestal niet naar stal..
Maargoed sommige kinderen doen het ook wel goed hoor..maar er zitten er een paar tussen.....

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:25

En hier is juist een meisje van 10 die helemaal top met 'r paardjes om gaat!! Niks geen laksheid in verantwoordelijkheid.....dagelijks wordt er hard getraind. Ze heeft zelf aangegeven dat ze liever een andere instructrice had. En ze moet niks van paps en mams. Nej, die hebben soms liever dat ze er niks aan doet! Laatst was ze al om 7 uur aan het rijden, want anders was het zo warm......
Zijn ze echt vies? Dan maakt ze ze schoon (tenzij ze het nut er niet van inziet)!! Verhongeren zullen ze ook niet......echt toppie

Oke oke, zeldzaam iets, maar toch ook wel even leuk om te vermelden dat die er ook zijn!!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:28

Denk ook dat het 'het voorbeeld' dat ze krijgen is. Kijk, als je dit als ouder allemaal maar goed vindt dan leren die kids niet anders.

Ik weet nu al dat onze kids (mochten we ooit zo gezegend zijn) ongelooflijke mutsen worden die overbezorgd zullen zijn. En zo niet? Laten ze het beestje staan asl het kreupel of ziek is en zijn andere dingen belangrijker (jongens, uitgaan etc.) tja, dan is er geen ruimte voor het diertje en gaat het weg naar iemand die wel haar of zijn verantwoording wil nemen. Jammer maar ja, prioriteiten stellen he.

Mensen vinden mij altijd hard maar ik zeg maar zo, beter jong opvoeden dan later corrigeren.

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:32

Ik ken ook iemand van 9 ofzow,en die heeft laatst een veulen gehad.Ze doet er nix mee,staat alleen maar in de stal en krijgt geen aandacht.Toen ie een keer koliek had en haar ouders werden opgebeld,zeiden ze doodleuk dat ze nu op wedstrijd waren!! Boos!

Maar een meissie van wie me bijrijdpaard eigelijk is is het tegenovergestelde daarvan(saampies met haar zussie).Ze zijn 9 en 11 jaar oud,de 1ne heeft een shet en de ander een welsh oid.Toen die welsh een beetje verkouden was(heel onschuldig) gingen ze in de stal slapen,want stel je voor..Haha!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:28

ik was zelf 11 toen ik sharir kocht Bloos
was altijd razend enthousiast en de eerste tijd kon ik nog niet op hem rijden (hij was 1,5)
ik heb er niets op tegen, als die kinderen maar weten waar ze aan beginnen
ik moest op mijn 11e 's ochtents en 's avonds al zelf voeren, swinters door weer en wind in het donker op m'n fietsie over de dijk, maar bij heel extreem weer reed m'n vader gelukkig met de auto, maar meestal niet, want ik wilde toch zelf een paard Verward
en ik ben er nog steeds super blij mee dat ik het gedaan heb OK dan!
hij is trouwens wel van m'n zus en mij, zij was toen 14, en voor het voeren hebben we een rooster.

(nu ben ik bijna 19, en m'n zus bijna 22)

bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:43

waar me verzorgpony staat staan ook zuke kinderen en als ze wat hebben zijn ze ook nergens te bekennen egt zo zielig voor die ponies maar je doet er niks aan

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:20

deesenjambo,weet precies wie je bedoeld......

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:31

Mijn zoontje is dus drie en heeft al wat achterstand met de ponies. De dochter van onze "buurvrouw" zal al op de rug van een hengst toen ze twee was en reed al wedstrijden toen ze 6 was. Te klein is niet altijd goed, dat heb ik in Canada wel gezien. Heel fanatiek kind op een veel te grote pony, geen gezicht.

Voor ons Jantje is al wel een pony gereserveerd. Voor zijn 5e verjaardag moet hij wel hier zijn. Volgend jaar gaan we het dus maar eens met de hengst van de buurvrouw proberen Knipoog

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 13:46

denk dat de verantwoordelijkheid inderdaad ook bij de ouders ligt...
en wat gijsenkim zegt ben ik het mee eens, je kind is in dat geval verzorgster en jij moet er voor zorgen dat die pony alles krijgt wat hij/zij nodig heeft!!!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 00:16

mijn dochter 10 heeft ook een pony, wilde zelf een grotere voor haar hebben zodat we er samen wat aan hadden. Maar ze zag Sahira en was verliefd (op haar blauwe ogen) we hebben haar allemaal andere paardjes laten bereiden maar ze bleef erbij die moest het worden. Was dus ook helemaal niet wat ik in gedachten had, de pony is drachtig was pas bereden super bang voor alles. Dus geen pony voor een klein kind wat zelf ook nogal angstig is. Maar wonder boven wonder, het klikt met heeel veel hulp van mijn kant (wat ik heerlijk vind) laat de pony alles toe wat ze maar wil, ze staat vanuit de wei al te schreeuwen en komt aangegaloppeerd laat zich knuffelen alles kan, terwijl we eerst meer dan een week achter dr aan hebben moeten lopen om d'r te pakken te krijgen.

Ik vind dat het belangrijk is dat het klikt tussen een kind en de pony daar leren ze het meeste van. En ze hebben de hulp nodig van een ouder iemand, want zelfs de kleinste pony kan wel eens te veel zijn voor een kind. Het meeste werk komt dan ook voor mijn rekening en zij is voor het rijden en de liefste knuffels.

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 02:05

Bij mij begon het met een shet. Daar heb ik een jaar lang consequent elke dag voor gezorgd (en nu nog steeds hoor Knipoog)... weer of geen weer, ik moest en zou mijn pony elke dag verzorgen. Mijn ouders hielden het goed in de gaten en na een jaar vonden ze dat ik verantwoordelijk genoeg was om voor een 'grote' pony te zorgen.
Ik vind het nogal onverantwoordelijk om een kind van 10 al op te zadelen met zo'n grote verantwoordelijkheid.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 08:07

Ja, dat vind ik zielig Ok, ik geef mijn pony ook wel eens en rustdag maar hij staat in de wei met allemaal andere paardjes dus dan verveelt hij zich niet.
Ik heb het ook wel eens gezien op een andere stal, een aantal meisjes die er shetlanders verzorgden en 1 iemand met een eigen Fjord. Ze stapten pas 2 rondjes en gingen al springen, ze bleven crossen en springen (op 1 na, die had tenminste wat verstand) en die met die eigen Fjord dacht dat ze alles wist, echt vreselijk!!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 08:18

Gwenn is gisteren verkocht aan een jongen van 8. deze rijdt al 2 jaar op oudere brave pony's en moet nu de overstap maar eens maken naar een jonge net ingereden pony. Vader gaf aanwijzingen en hij stuurde leuk rond. Ik hoop dat het goed blijft gaan.

Matti90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:25

Tsja..ik ben het eigenlijk ook wel eens met Mickey.
Maaar ik ken dus ook een paar mensen die kinderen hebben met pony's.
Neem voorbeeld aan het meisje van 8..een paar keer op een brave shetlander van een vriendinnetje rondgehobbeld, kopen ze meteen zo'n bloedkikkertje van 7 jaar voor dat kind..ze heeft maar 1 keer in de week les en de rest van de tijd staat ie op stal of buiten..
Ouders gevraagd of ik niet een keer kon rijden..pony was heel braaf maar wist wie der op zat..later wel bokken en springen hoor maar toen ie eenmaal wist dat ie het niet vaker hoefde te flikken (zonder enige redn) was het ook goed..en ik heb niet een keer in de weekgereden.
Meisje begon het weer leuk te zien en de pony deed het bij haar weer, ze had gewoon de moed niet om hem af te straffen en hem fatsoenlijk te rijden want ze was notabene bang voor der eigen pony..en heb je het kind nu gelukkiger? Echt niet dus..
Laat eerst maar lekker een paar jaartjes op de manege rijden en lekker dromen van pony's..

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 09:46

Ik ben zelf 14 en was 13 toen ik Donni kreeg ( ja ben heeeel erg verwend Tong uitsteken )
IK weet echt wel dat ik mazzel heb hoor .
Me ouders zijden vantevoren dat school belangrijker was.
Maar nee voor laura en donni niet

Moest eigenlijk blijven zitten maar ben een nieuveu lager gaan doen.
Dus kan ik lekker nog meer tijd aan donni besteden

Ik ga iedere dag naar der toe.
Ín de vakantie 2 keer per dag.Het liefst ben ik er dag en nacht.
Mijn pony gaat voor alles.
Heb alles voor der over.
En dan zeggen ze vaak als je dan een vriend krijgt.
Nou echt niet hoor .

pollyfunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 10:41

Schijnheilig Toen ik mijn 1e paardje kreeg was ik zelf 11! Schijnheilig Maar ik kwam wel iedere dag, ookal kon ik niet rijden omdat me arm gebroken was en daarna was ik gebeten door onze hond ik was boos dat ik niet naar me pony mocht! Maar ik vin die kleine kindjes vanaf groep 6 ong heelerg die nemen 100 vriendjes tegelijk mee en dan houden ze die pony met z'n 6en vast terwijl er 3 opzitten die pony's worden gek! en de echte pubers die alleen maar aan stoer zijn en jongens denken die in het winkelcentrum hangen en alleen naar hun paard komen als ze effe tegen een ander moeten bewijzen dat ZIJ een eigen paard hebben en het dan raar vinden als die pony ze eraf plurt en ze inelkaar mept! Maar ik heb ook geluk gehad dat mijn ouders en zus ook van paarden houden dan ga je wel iedere dag en als je echt niet kan dan doet je vader of moeder of zus je knollie wel! Ik heb het wat dat betreft echt relaxed! Ik moet van mijn ouders EERST naar mijn paard en dan pas aan mijn huiswerk enzo dus paard gaat voor school hierzo! Haha!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:51

ik moet zeggen sommige kinderen hebben totaal geen verantwoordelijksheid gevoel. maar toen ik acht was kwam ik elke dag bij mijn pony of ik rijden kon of niet. soms had ik ook wel een sgeen zin maar mijn pony stond bij mijn vader en als ik er voor 6 uur niet was dan belde mijn vader om mij er aan ''herinneren'' dat er een zielige pony in de weistond te wachten op haar baasje. en als ik niet kwam dan zei mijn vader de volgende dag dat hij verkocht werd. dus ik weer elke dag op mijn fietsje naar mijn ponytje.

en nu nog steeds... ik ga elke dag naar mijn paarden toe en als ik een keer echt niet kan dan zorgt mijn vader of vriendin er voor. maar dat komt niet vaak voor

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 09:15

Ik kreeg een pony en mijn vader zei doodleuk: "als ik gezeur hoor over stal uitmesten dan bel ik een handelaar en die komt hem weer ophalen. Er is vast een ander meisje die zijn stal graag uitmest"
Ik heb er dus ook weinig over gezeurd.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat toen ik 10 jaar was vond ik springen en galloperen toch het leukst. Maar goed, daar begon ik niet mee aan het begin van het rijden. Ik had van mijn instructeur wel meegekregen dat dat niet kon.
Ik had nogal een gifkikkertje dus die vond het prachtig als we na een beetje draven een wedstrijdje deden wie het hardst kon galloperen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 14:55

Ik had ook al jong een pony. Dan ben je natuurlijk strontverwend volgens sommige andere kids, al vroeg ik me wel eens af wie het nu eigenlijk zwaarder had; ik met een kruiwagen halverwege de mestbult of een lijkbleke huismuis?

Voor alle duidelijkheid: Mijn vader houdt van paarden en ik en mijn zus waren jeugdige Penny-huppeltjes. Wij kregen een pony en zorgden er graag voor, al hadden we wel hulp nodig en die kregen we dus ook.