_Lot schreef:Tja, om eerlijk te zijn vind ik jou in de catagorie "ik wil wel een paard maar geen onverwachte kosten" vallen. En dat werkt niet, een paard is een levend wezen wat ziek kan worden, pijn kan hebben, maar daar tegenover ook een hoop positieve emotie kan geven. Dan moet je gewoon gaan leasen, waarbij je een vast bedrag aan de eigenaar betaald. Meestal mag het paard dan niet verplaatst worden, maar er zijn vast wel uitzonderingen. Niet gemeen bedoeld, maar ik vind dat je dit toch wel goed in moet zien.
wopkelover schreef:ik heb zelf al jarenlang paarden 9 om presies te zijn
ik heb zelf nu nog een jong paard staan waar ik nog niks mee kan
dus zou ik graag voor een half jaar of een jaar
er een paardje bij willen ja
Okee, dan weet je iig genoeg van niet-vaste lasten.
Je kan het proberen hoe jij het wilt, mar ik denk dat veel paardeneigenaren niet zitten te wachten op kosten wanneer ze het paard nooit meer zien en de lusten zeg maar niet meer hebben.
wopkelover schreef:maar dan inderdaad niet verandwoordlijk wezen vooreventuele dierenarts kosten (in zekere zin )
het probleem is ook dat als een paard aanschaft in deze dtijd het og maar de vraag is of je je paard
uberhoud nog wel verkocht krigt
Als het paard goed verzekerd is zijn die kosten niet hoog. En bij bruileen gaat het paard ook weer terug naar de eigenaar.
wopkelover schreef:als je een paard leent weet je zeker dat het ook weer bij geode mensen terug komt
(wat er daarna mee gebeurt natuurlijk niet )
maar dat geeft mij wel een gerust gevoel
[/quote]
Dat is zeker een goed gevoel, daarom heb ik ook nog niet gekocht. Ik wil straks voor die jaarling gaan, en heb geen twee keer het aankoopbedrag, geen tijd om er twee te onderhouden, en zeker niet de zekerheid om straks de eerste weer kwijt te raken.
Nexus schreef:Dat is zo, maar dan heeft het paard koliek gehad en moest geopereerd worden; DA rekening 6000+ en nog maanden revalideren. Ga je dan echt naar de rechter om te laten bepalen dat het gevoerde kuil de schuldige was of dat de verzorger het paard dag na dag een zandbak heeft laten leegeten... en dus de ziektekosten moet betalen?! Wie gaat de kosten van rechtsbijstand betalen? Met (pees)blessures is dat vaak nog lastiger te bepalen. Misschien zat de oorsprong daarvan wel al van de tijd bij de eigenaar en komt dit nu bij regelmatige arbeid naar voren. Laat je het paard dan van te voren rondom keuren?
Een voorwaarde voor bruikleen, om deze discussies te voorkomen, vind ik eigenlijk wel maximaal verzekeren.
Maar zo zitten overal haken en ogen aan, een paard kopen kan dezelfde rottigheid mee brengen, en dan? Terug naar de vorige eigenaar? Hoorde pas nog een verhaal van iemand met een nieuw paard wat niet zo vriendelijk was als dta het werd voorgehouden. Ga je dan ook de oude eigenaar aansprakelijk stellen?
En de rechtsbijstand kosten worden betaald door degene die het aanspant lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Caily op 02-12-10 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt