Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik ben toen eerst begonnen door les te nemen op een manege, en daar 1 keer in de week te rijden en zo te laten zien dat het niet helemaal een bevlieging van me was. Verder heb ik toen een baantje gezocht zodat ik zelf voor de pony kon sparen en ik de onderhoudskosten op een manege kon onderhouden. Heb toen op mijn 15de mijn eerste pony gekocht, een New Forest pony.Focussed schreef:elisedcl schreef:hoeveel kost een tinker dan?
Ik heb nog wel een mooie voor je gezien.
Hij heet Barbies Glitter Glam Horse en kost maar €30,- bij de Bart Smit! Scheelt ook een hoop kosten voor stal en hij mankeert nooit wat dus de DA hoef je ook niet te betalen.
Dat misschien een goede optie?
Citaat:Ik heb nog wel een mooie voor je gezien.
Hij heet Barbies Glitter Glam Horse en kost maar €30,- bij de Bart Smit! Scheelt ook een hoop kosten voor stal en hij mankeert nooit wat dus de DA hoef je ook niet te betalen.
Dat misschien een goede optie?
Focussed schreef:Hoeveel geld heb je al?
5000 voor de ijslander.
Onderhoud van je paard (stalling/voer/hoefdsmid/verzekering of potje DA) ongeveer €350,- per maand. Nou leg maar alvast wat apart voor 6 maanden dan weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan.
Ik zou zeker al €7000,- op de rekening hebben staan als ik jou was.

En het is ook een verschikkelijk foute gedachten dat jongere tieners geen verantwoordelijkheidsgevoel of zo hebben. Dit is vaak het tegenovergestelde, mits begeleid door ervaren personen.