klein kind grote pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:59

Ons dochtertje rijdt in principe op haar eigen shetlander, maar vindt het ook leuk om af en toe op mijn Fjord te "rijden" (zij is trouwens nog maar 6), wij gebruiken dan gewoon haar eigen boomloze zadeltje die zij ook op de shet gebruikt (en eerlijk gezegd, ligt deze op de Fjord zelfs stabieler)

Afbeelding

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:02

Ik had hier hetzelfde probleem. Ik ging op paardenjacht met mijn dochter voor een leuke B pony en kwam terug met dit:
Afbeelding

Een stuk groter als dat ik wou. Maar deze pony voldeed aan alle eisen die ik had.

MyWup

Re: klein kind grote pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 13:10

een pinokkiozadel is er in 10 en 12 inch,
mijn dochter van 10 jaar heeft sinds een jaar een wintec 15 inch,
ze heeft een welsh A.
kleiner zou ik toch echt niet nemen.
de wintec boom is te verstellen, dus ook wel passend op een E pony.
ik zou ze liever op een te groot zadel laten rijden dan andersom.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:57

Tja. Misschien toch maar een stalletje bijbouwen? Kunnen de twee shetjes niet bij elkaar in de stal? :$

margriet78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:05

Misschien kan je een pony naast de fiets nemen.
Heb ik ook gedaan toen mijn 2 dochters nog niet goed genoeg konden rijden op een te grote pony

MichelleFl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:55

Lastig!
De E pony lijkt mij ook het beste,

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:39

ik zou haar gewoon op de e-pony zetten. ik vind het goed dat je zelf aan geeft dat dit een LUXE probleem is :j bij ons op de manege rijden kleine kinderen ook wel eens op een iets grotere pony. als ze aan de longe zit hoeft ze in principe niet te drijven, omdat degene die het paard begeleid dat over zou nemen. dan kan ze toch rijden. en ik denk dat het geen jaren in beslag neemt eerder ze wat gegroeit is.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 07:43

ik zou zeker kiezen voor een goed passend zadel op de e-pony. met de e-pony kan ze dan nog jaren plezier hebben,ze groeit er vanzelf meer in.
maar een goed passend zadel vind ik wel heel belangrijk voor zowel het paard als de ruiter.
mijn zoon is nu 12,klein voor zijn leeftijd en rijd ook al een paar jaar op een e-pony en nu ook op een paard van ruim 1.72
mijn zoon heeft eerst met een wintec dressuurzadel 15 inch gereden en nu heeft hij een 16 inch eurostar dressuurzadel. als mijn zoon een keer op mijn zadel rijd (te groot voor hem dus) krijgt hij ook last (pijn)van zijn rug en schuift hij echt door mijn zadel heen(dit ligt niet aan zijn ervaring,hij is Z-ruiter). zeker omdat het paard van 1.72 ruime gangen heeft vind ik het gewoon belangrijk dat hij goed in zijn zadel kan zitten en houvast eraan heeft en niet alle kanten op word geslingerd, dit lijkt me namelijk echt niet bevordelijk voor zijn rug en het ventje moet nog wel heel zijn leven doen met zijn rug en ook is het belangrijk dat hij er plezier in blijft hebben en niet op zijn paard moet met de gedachte dat hij weer pijn in zijn rug krijgt.

wij hebben het wintec zadel(staat ook te koop) trouwens op meerder pony's/paarden gebruikt en het is een heel makkelijk zadeltje,bijna onderhouds vrij, lekker licht dus makkelijk te tillen ook voor kinderen en door verwisselbare boom ook makkelijk aan te passen

dit ismijn 12jarige zoon met zijn huidige 16 inch zadel (waar hij ook nog wel in kan groeien)
Afbeelding

en dit is hem met mijn zadel
Afbeelding

en dit is mijn jongste van negen,groot voor zijn leeftijd, net zo groot is als de oudste van 12 alleen veel minder kont heeft.
hij zit op het 15 inch wintec zadeltje
Afbeelding

ik zou in iedergeval nooit bezuigingen op een goed passend zadel voor pony en ruiter

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 21:09

Helaas heeft het lot vandaag besloten dat mijn dochter nooit de kans kan krijgen op Passoa te rijden. Hij is na vandaag zijn been te hebben gebroken helaas ingeslapen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:18

ooeh jeetje, wat een afschuwelijk nieuws. Ik heb net helemaal je topic doorgespit en was flink aan het denken maar ook ik kwam bij de E-er uit. Wat ellendig dit, sterkte er mee. Dan zou ik toch gaan voor de fjord met een bijzet ( alhoewel dat natuurlijk op dit moment b ijzaak voor je zal zijn)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:04

ik denk juist de fjord... :P
maar op wat voor manier is hij te sterk?
Ik heb een fjord, en daar zou ik niet zon kindje op laten rijden omdat ik hem zelfs niet kan houden soms (gaat ervandoor enz)
Maar als julllie fjord alleen moeilijk te sturen is, dan heb ik soiets van, laat maar uitzoeken :P
Maar hoe is jullie fries dan met rijden?

als die braaf is, op veel maneges laten ze kinderen voor het eerst galoperen op de grote paarden omdat die makkelijker zitten:P

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:49

Misschien dat je even alles had kunnen lezen? D"er is net ingeslapen door een ongeval, dus ik denk ze nu wel even iets anders aan haar hoofd heeft. En niet zo veel keus heeft wel?

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:00

sterkte met het verlies van jullie pony

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:35

MarryAnneR schreef:
Eigenlijk hebben wij thuis een luxe probleem. We hebben 5 dieren ter beschikking maar eigenlijk niet het perfecte rijmaatje voor mijn toch wel ielige dochter van bijna 8 jaar.
Voorlopig zit het er niet in om een ander rijmaatje te kopen omdat alle stallen bezet zijn en er geen dier verkocht gaat worden als oplossing voor dit probleempje.

We hebben de halve beschikking over 2 shetten. De ene shet is helaas iets te lang doorbereden door een te zware ruiter en er nu dus echt niet van gediend om als rijpony te fungeren voor kleine Anky's. Ze is eigenlijk bij ons gekomen om gewoon zo af en toe een rondje te stappen maar zwaarder werk doen we niet meer bij haar. De tweede shet, hartsvriendin van de eerste, kent stap en draf en vooral ook hoe krijg ik mijn ruiter eraf zonder minder lief te zijn.

Pony 3 is een Fjord, stikbraaf, type tank en heeft geen flauw idee dat ze op haar rug een krielkipje van 20 kilo heeft en dan oeps even hoofd naar beneden en dat kan onze amozone echt nog niet aan.

Pony 4 is onze E ex-dressuurpony van puberdochter, 20 jaar, draak in de omgang maar onder het zadel best braaf. Op deze pony hebben wij een dressuurzadel aangemeten omdat hij nogal een moelijke rug heeft, dit zadel is voor krielkipje veel te groot en ze komt dus niet met haar beentjes onder de zweetbladen uit.

Paard 5 is een fries van 1.70 m, need I say more?

Shet verder doorrijden zijn we nu mee bezig maar eigenlijk zou ik de krielkip graag op de E pony willen hebben maar hoe? Kan er een kleiner zadel op een grote pony? Hoe meet je dat passende? Wat is het best voor krielkip haar veiligheid? Ze lest nu dus op manegepony's en maakt zo haar kilometertjes wel terwijl de paardenvrienden thuis genieten van een luizenleventje.

Wat is verstandig?

Er bestaan boomloze zadels waarvan het steungedeelte aan de achterzijde EN voorzijde verplaatst kunnen worden (dmv klittenband, dus erg eenvoudig). Hierdoor wordt de zitting kleiner!

Sorry, mijn oog viel op een post van iemand anders die schrijft dat er een pony is overleden.... Vreselijk!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:13

MarryAnneR schreef:
Helaas heeft het lot vandaag besloten dat mijn dochter nooit de kans kan krijgen op Passoa te rijden. Hij is na vandaag zijn been te hebben gebroken helaas ingeslapen.

tjee wat een enorm naar bericht
heel veel sterkte hoor