Was ik te streng voor mijn verzorgster?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [TAO]Was ik te streng voor mijn verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:21

Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken :j

Heb haar daarstraks ook een berichtje gestuurd. En dat ze gewoon mag blijven langskomen om haar oudverzorgpony op te zoeken :j

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:26

hey,

denk dat je over het algemeen niet te hard bent geweest.
misschien dat je het smsje anders had moeten doen.

je kan nog wat sturen, in de trand van,. vind het zo jammer dat je hem nu niet meer rijdt, omdat de klik zo goed was. maar dat je echt ieman wilt die 3x rijdt en iemand wilt waar je van op aan kan.. dan weet ze dat het niet aan haar persoonlijk licht. maar aan de drukte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:09

Dat was wat er voornamelijk in het smsje stond :j Ook erbij dat ik het dan zo jammer vond dat het zo moest lopen en ze mij een beetje het gevoel gaf dat mijn pony niet goed genoeg was. Maar het ging echt omdat ze niet meer genoeg kwam :j

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:14

toppie dacht ik zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:29

Ik heb zojuist mijn verzorgster op msn.

Beetje gepraat en gedaan.

Heel positief! En we zijn er samen uitgekomen. Dat ze er gewoon even lekker "tussenuit" gaat. Tot de rust is wedergekeerd. En dat ze me daarna weer komt helpen. Met minimaal 1 keer in de week. Zodat de druk er bij haar af is.

Zo heb ik toch nog een beetje hulp (Toch wel fijn als je op iemand terug kan vallen). En zij heeft de rust die ze nodig heeft.

En daar ze het dressuren mist. Zal ik haar straks les gaan geven.

Ze heeft gewoon veel te veel aan haar hoofd. En daarom is het misgelopen.

tomsamsim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:01

Nee! Helemaal niet, zei moet aan afspraken houden en jou paard moet gewoon goed verzorgt worden!

Groetjes Anouk. ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:42

Top TS, heel keurig opgelost en fijn dat het zo is gegaan..

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:43

TS volgens mij ben je gewoon te aardig.
Goed dat je het voor je gevoel uitgepraat heeft. Dat ze veel aan haar hoofd heeft is heel vervelend voor haar, maar als ze dan niet kan moet ze dat netjes melden zodat jij weet waar je aan toe bent. Hopelijk loopt het in de toekomst wat beter. Zoniet, dan definitief de deur wijzen. Ik denk dat je het op deze manier keurig op gelost hebt.

Mick_15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:50

Netjes dat je het uitgepraat hebt met haar ;) denk dat je gewoon je gevoel hierin moet volgen...jij kent haar en weet of dit gemeend is of een excuus...

zanzibar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:51

Heel erg goed opgelost op deze manier. Je komt er straks vanzelf achter of ze het meende of niet en dan zie je wel weer verder.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:57

Heel goed opgelost!

Duidelijke afspraken maken, eerlijkheid is belangrijk! :)

Ik kon wegens stage en school, tijdgebrek ook niet zo vaak meer komen.
Helaas hebben de eigenaren van mn verzorgpony dit toen heel anders opgevat... en lopen nu ook rond te strooien dat de klik er niet was, terwijl we het toch best goed konden vinden met zn alle op stal.Maargoed daar maak ik geen woorden meer aan vuil. heb mijn spullen terug, en heb inmiddels iets nieuws op de proef binnenkort.

Je hebt het goed opgelost!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:47

Pfoeee woonde ik maar bij jou in de buurt := mij leek het iig fantastisch :D heb helaas geen tijd voor 3x in de week maar kon zeker wel 1 a 2 x helpen :D

Helaas woon ik niet bij je in de buurt :')

Nee je bent zeker niet te hard geweest voor haar, ookal heeft ze het prive zwaar, dan nbog vind ik dat ze haar afspraken moet nakomen en niet niet komt opdagen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:17

Ik vind je helemaal niet te streng geweest een paard is ook een levend wezen en als het in haar privé leven niet goed loopt en daardoor minder kon komen had zij naar jouw toe moeten komen en zeggen dat ze het niet redden.
Omdat het in haar privé leven niet goed loopt wil dat toch niet zeggen dat jouw paard er onder moet lijden dan had ze eerlijk moeten zijn.
Je hebt het nu wel netjes op gelost maar zorg dat je niet over jezelf heen laat lopen!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:28

Ik vind niet dat je te streng bent geweest..
Het is JOUW paardje dus ook JOUW regels..
en als zij zich daar om wat voor reden dan ook niet aan kan houden houd het gewoon op..

Zo zie ik het hoor:)

Groetjess

Laurabounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:31

IK vind dat je goed hebt gehandeld, ze moet je inderdaad erg dankbaar zijn dat ze je pony heeft mogen rijden, is je blessure wel al over?

Syrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:18

ik vind het aardig streng
het is niet zomaar dat ze zegt prive omstandigheden het zelfde heb ik gehad met mijn verzorgpony toen die tijd had ik indd priveomstandigheden, mishandeling van mijn ouders etc, jij weet niet wat die problemen zijn van je oude verzorgster. die eigenaar van mijn eigen oude verzorgpony heeft mij ook toen weggestuurt ik ben nu nog steeds uit huis geplaast KTC (kamertraining centrum) en ben inmiddels 18 En je kan het niet maken om zo tegen over iemand te doen okal gaf je haar die vrijheid uiteindelijk heb ik het zelf opgelost en het verteld heb inmiddels mijn eigen paard kwpn Sherando.

Groetjes

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:31

Syrella schreef:
ik vind het aardig streng
het is niet zomaar dat ze zegt prive omstandigheden het zelfde heb ik gehad met mijn verzorgpony toen die tijd had ik indd priveomstandigheden, mishandeling van mijn ouders etc, jij weet niet wat die problemen zijn van je oude verzorgster. die eigenaar van mijn eigen oude verzorgpony heeft mij ook toen weggestuurt ik ben nu nog steeds uit huis geplaast KTC (kamertraining centrum) en ben inmiddels 18 En je kan het niet maken om zo tegen over iemand te doen okal gaf je haar die vrijheid uiteindelijk heb ik het zelf opgelost en het verteld heb inmiddels mijn eigen paard kwpn Sherando.

Groetjes

Heel vervelend voor je dat je thuissituatie K.. was. Echt waar.

MAAR. Als verzorger zijnde heb je verantwoordelijkheden en verplichtingen naar een levend wezen.
Wanneer je om wat voor reden dan ook de verantwoordelijkheden niet kunt dragen, moet je eerlijk zijn naar het dier en de eigenaar ervan en er voor kiezen je verzorgpaardje op te geven.
En dus niet het dier aan z'n lot overlaten die dag dat je de verantwoordelijkheid had. De eigenaar rekent daar op en komt vaak die dag niet. Omdat de verzorger het verzorgen zou doen.
Die van mij bleek ook op een gegeven moment 1 a 2 dagen per week 24/48 uur de stal niet uit te komen, omdat de verzorgster andere intresses kreeg, maar haar verzorgpony niet op wilde geven (want ze hield zoveel van haar :+ )
Uiteraard is ze dan ook de laan uitgestuurd toen ik daar achter kwam.

Dat kan nl. ook niet als je een eigen paard hebt zoals nu.
Zo van, deze week heb ik "problemen" en kan het paard er effe niet bij hebben. Dan maar geen eten en schoon bedje?

Heb je het nieuws hier gelezen? Bij 3 locaties paarden in beslag genomen, waarvan bij 2 locaties dode dieren en dieren die afgemaakt moesten worden. Ook deze hebben meestal excusses mbt de prive omstandigheden.

Ik vindt het dus ook geen excuus, hoe erg de situatie ook kan zijn.
Dan is aan de eigenaar/verzorger om de beslissing te nemen een andere oplossing te zoeken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:38

Ik weet niet hoe je het precies hebt gedaan. Op mij komt het wel een beetje geïrriteerd over. Ik zou het zelf niet leuk vinden zo'n reactie. Ik had hier liever een normaal gesprek over gevoerd dan een chagrijnig smsje... Maar natuurlijk moet je wel zelf kunnen beslissen wat met je paard gebeurd. :)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:50

antje_vip schreef:
Ik weet niet hoe je het precies hebt gedaan. Op mij komt het wel een beetje geïrriteerd over. Ik zou het zelf niet leuk vinden zo'n reactie. Ik had hier liever een normaal gesprek over gevoerd dan een chagrijnig smsje... Maar natuurlijk moet je wel zelf kunnen beslissen wat met je paard gebeurd. :)

De omgekeerde wereld vindt ik.

Als de verzorgster haar afspraken na had gekomen en haar verplichting jegens de pony had volbracht, of eerlijk was geweest dat ze niet kon/wilde komen. Dan had TS zich niet boos hoeven maken over het laten stilstaan van de pony.

Maar dit bevestigd maar weer dat je als eigenaar tegenwoordig op je knien moet voor je verzorgsters die op kosten van de eigenaar een dure hobby kunnen uitoefenen.

Vroeger deed ik alles (en meer) wat er van me verwacht werd. Wij waren dankbaar en trots.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:54

jes_sira schreef:
antje_vip schreef:

De omgekeerde wereld vindt ik.

Als de verzorgster haar afspraken na had gekomen en haar verplichting jegens de pony had volbracht, of eerlijk was geweest dat ze niet kon/wilde komen. Dan had TS zich niet boos hoeven maken over het laten stilstaan van de pony.

Maar dit bevestigd maar weer dat je als eigenaar tegenwoordig op je knien moet voor je verzorgsters die op kosten van de eigenaar een dure hobby kunnen uitoefenen.

Vroeger deed ik alles (en meer) wat er van me verwacht werd. Wij waren dankbaar en trots.

Weet je, daar heb je ook wel weer gelijk in. :P

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:49

TAO -> VP
en titel aangepast :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:56

Ik vind dat die verzorgster zich niet realiseerd hoe fijn ze het heeft om op een pony te mogen rijden en er geen drol voor hoeven doen/betalen!!!
Dan heb je als eigenaar het volste recht om zo iemand de deur te wijzen als die de afspraken niet meer na komt.
De verzorgster had dan zelf eerlijker moeten zijn naar de ts,dat had een hoop ergernis gescheeld!

naomi4394

Re: Was ik te streng voor mijn verzorgster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:57

Ik vind dat de verzorgster heel veel mocht met het paard, en ze hoefde niets te betalen.. Dan vind ik toch wel dat je moet kunnen verwachten dat ze haar afspraken na komt, dus het is heel goed geweest dat je aan de bel trok. En je mag daar ook best boos om zijn, het is niet leuk als afspraken niet nagekomen worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:24

Ik hoop wel dat mensen het gehele topic lezen, en niet alleen de OP ;)

@Syrella: Denk je nu echt werkelijk dat ik iemand weg zou sturen zonder eerst naar de ernst van de problemen zou hebben gekeken?
Ik maak me juist ernstig zorgen om dit meisje, en ik doe nog steeds alles om haar te helpen!
Dus niet meteen ervanuit gaan dat je alles weet, en de situatie kent omdat je zelf ook een rot jeugd hebt gehad.

En zal ik daarbij wat vertellen?? Ik had ook een rotjeugd! Ik kan nog steeds niet met mijn ouders opschieten, en ik ben nooit thuis!
Dus ik weet hoe het is.

@de rest ( :P ): bedankt voor jullie reacties!
Citaat:

Dit is helaas wat ik inderdaad ook veel tegenkom. Ik ben zelf als klein meisje door weer en wind heen gegaan voor de paarden.
Tegenwoordig is dat helaas niet meer zo inderdaad. Maar bij dit meisje gaat dat wel goed hoor. Ze heeft alles voor mijn pony over. Alleen sja.. Door haar problemen thuis..
Ik wist voor zeg maar 99% alles wat er speelt. Maar die ene % was net het belangrijkste. Dat was de reden waardoor ze geen kans zag te komen. (Ze blijkt nu veel bij een vriendin te zijn, die een eind verder woont, en ziet daarom amper kans te komen).

Daarom ook ons besluit van doe maar rustig aan, en kom maar rustig aan terug, als er thuis rust is.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:12

Goed dat het uitgesproken is met je verzorgster.
Ik neem aan dat je wel duidelijk hebt gemaakt dat communicatie tussen jullie belangrijk is. Vooral om dit soort problemen of misverstanden te voorkomen. Dan heb je ook meer begrip voor een situatie en kun je er rekening mee houden.

Er zitten vast ook wel goede meiden tussen, maar ik ben ze om eerlijk te zijn nog niet tegengekomen. Ja, in het begin denk je dat het wel oke zit, maar na een tijdje....
En weet je, ik heb ze ook nooit nodig gehad, maar vroeger heb ik zelf heel veel lol gehad en vooral heel veel geleerd van mijn verzorgponys. Dat gunde ik die meiden ook. Ze hoefden alleen maar te rijden en te poetsen. Jammer.