Als je mijn práchtige tekenkunsten snapt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar succes
nienie408 schreef:
Gini schreef:Waarom mag ze het bit niet wegnemen als het van haar is? Verstoppen is misschien het verkeerde woord, maar ik zou ook niet zomaar andere mensen met mijn spullen laten leuren (ook al is het maar een halstertouw). Paardenspullen zijn duur en die hou ik het liefst netjes, dus ik zou het zeker begrijpen moest TS HAAR spullen achter slot en grendel zetten of mee naar huis nemen. Niets achterbaks of laag aan.
Schangah schreef:Als het je eigen spullen zijn dan zou ik dit toch wel even duidelijk maken dat het niet de bedoeling is dat zij deze ook gebruikt. Ik heb overigens een gruwelijke hekel eraan dat mensen zo maar spullen van je gebruiken, kapot of wegnemen.
Laat haar dan zelf spullen aanschaffen of anders zonder zadel en met een halster rijden. De lol zal er dan snel af zijn denk ik.
Eerlijk gezegd snap ik de eigenaar niet.
Tigra_ schreef:Waarom snap je de eigenaar niet?
Het is toch zijn paard als daar nu 2 mensen op mogen rijden wij kunnen vanaf hier niet zien wie er nu "slecht" omgaat met het paard alleen omdat 1 er een topic opent gaan wij er allemaal vanuit dat zij de goede is of wat?
Gini schreef:Tigra_ schreef:Waarom snap je de eigenaar niet?
Het is toch zijn paard als daar nu 2 mensen op mogen rijden wij kunnen vanaf hier niet zien wie er nu "slecht" omgaat met het paard alleen omdat 1 er een topic opent gaan wij er allemaal vanuit dat zij de goede is of wat?
Tja, in principe heb je gelijk, maar het gaat hier over mensen, niet over robotten.
Waarom een tweede verzorgster als je tevreden bent met de eerste? Waarom een tweede verzorgster zonder overleg met de eerste?
Je kan nu alles verklaren met 'het is zijn paard, hij doet ermee wat hij wilt'. Maar dan herhaal ik weer, je bent met mensen bezig, niet met robotten.
Als eigenaar vind ik dat je ook een verantwoordelijkheid hebt richting verzorger / bijrijder (zoals overleg bij veranderingen, luisteren naar..., etc.)
Schangah schreef:Indien je een beetje fatsoen in je lijf hebt doe je dit zo niet zonder overleg en goede afspraken (lijkt me ook fijn voor de pony). Ik vind het nogal bot om iemand die je paardje goed verzorgd zo te behandelen.
Ik heb voor een van mijn paarden een bijrijder en zou dan eerst overleggen als ik nog een bijrijder zou nemen (wat ik niet doe). Kijk een vriendin een keertje laten rijden valt daar niet onder. Overigens zijn alle spullen voor dit paard van mijzelf.
Schangah schreef:Indien je een beetje fatsoen in je lijf hebt doe je dit zo niet zonder overleg en goede afspraken (lijkt me ook fijn voor de pony). Ik vind het nogal bot om iemand die je paardje goed verzorgd zo te behandelen.
Ik heb voor een van mijn paarden een bijrijder en zou dan eerst overleggen als ik nog een bijrijder zou nemen (wat ik niet doe). Kijk een vriendin een keertje laten rijden valt daar niet onder. Overigens zijn alle spullen voor dit paard van mijzelf.
Citaat:Tsja ben ik dan gelukkig niet zo'n eigenaar. Zal mijn bijrijdster op de hoogte brengen dat ze het wel heel erg getroffen heeft.
Tigra_ schreef:Sorry hoor maar als verzorger heb je daar in mijn ogen en niets mee te maken waarom een eigenaar besluit dat er nog iemand op het paard mag rijden misschien gewoon om dat meisje een plezier te doen. Kom zeg als je als verzorger er zo overdenkt zou je bij mij zo weer op de stoep staan. Tuurlijk zou ik het zeggen maar ik ga echt niet overleggen.
Ik vindt dat je als eigenaar helemaal geen verantwoording af moeten leggen aan je verzorgers in de zin van wie er op je paard rijdt/verzorgd. En zeker niet als je het voor niets doet als je betaald dan is het gedeeltelijk weer een ander verhaal maar dat ligt aan de afspraken natuurlijk.
Gini schreef:Tigra_ schreef:Sorry hoor maar als verzorger heb je daar in mijn ogen en niets mee te maken waarom een eigenaar besluit dat er nog iemand op het paard mag rijden misschien gewoon om dat meisje een plezier te doen. Kom zeg als je als verzorger er zo overdenkt zou je bij mij zo weer op de stoep staan. Tuurlijk zou ik het zeggen maar ik ga echt niet overleggen.
Ik vindt dat je als eigenaar helemaal geen verantwoording af moeten leggen aan je verzorgers in de zin van wie er op je paard rijdt/verzorgd. En zeker niet als je het voor niets doet als je betaald dan is het gedeeltelijk weer een ander verhaal maar dat ligt aan de afspraken natuurlijk.
Nee, tuurlijk niet. Als verzorger ben je er alleen om stallen te mesten en ja te knikken.
Waarom zou je als verzorger niets te maken mogen hebben met beslissingen van de eigenaar? Je mag wel paarden verzorgen en klusjes opknappen, maar voor de rest heb je niks te zeggen. Komaan zeg, dat is de definitie van slavernij.
Een mens die rekent op de diensten van een ander mens, mag best wel overleg plegen met de dienstverlenende mens, niets mis mee.
En waarom de term "verantwoording geven", dat klinkt zo negatief. Waarom niet de term "converseren", "op de hoogte houden", "overleggen", "andermans mening aanhoren en respecteren", moet een paardeneigenaar dat dan niet tov de verzorger?