Merrie gekocht (Jazz x Ulft)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:01

Heee leuk joh, je eigen paard!!! Supers! Ik kom gauw eens kijken hoor! Op welke stal sta je?

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:28

ze komt bij mij op stal Lachen
idd masja, je cap?
was me niet meteen opgevallen, maar dit is niks voor jou. jij bent altijd zo VOOR een cap Lachen

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 17:34

gefeliciteerd!
maar hoef je geen CAP op??? want ze is tog maar 7x onder het zadel geweest???????

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:03

masja"]
[quote="rhijnauwen schreef:
is ze pas 3 jaar? Leuk paardje hoor!
ps waar is jouw cap?............... Schijnheilig

Ja ze is 3 jaar. Mooi vol al he? Ze is echt helemaal compleet!!

Bloos Uhhm cap.... Bloos Je hebt helemaal gelijk. Ik had hem op moeten zetten. Gelukkig was het een heel braaf paard, maar voor het zelfde geval was ik eraf gevallen.... Bloos Zal t nooit meer doen....
[/quote]
hmmm, kwam nog een topic van je tegen met wat fraaie foto's van jou Verward

Hallo allemaal, 3 jaar geleden (of was het 4?) Ben ik zonder Cap van mijn paard gevallen. Ik kwam net de foto's tegen.. Ik heb foto's van foto's gemaakt, dus ze zijn niet heel duidelijk.

Dit is het resultaat van het rijden zonder cap!

niet te ijdel worden he! veiligheid is belangrijker!!
neem je tijd met dit jonge paard, probeer niet te snel te willen, zorg dat je goed begeleid wordt en niet te veel zelf gaat knutselen of misschien te veel of te snel wilt, want dat krijg je een keer terug van dit paard!!
heel veel plezier en succes!
en ps...cap op hoor!..JIJ zou toch moeten weten hoe zeer het kan doen als je valt!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:07

He leuk beestje, gefeliciteerd en veel plezier met haar. De zoveelste bokker met een Jazz of een gribaldi, das echt opvallend.

Is ze ook op de keuring geweest dat ze prok gekeurd is?

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 19:15

Samsam schreef:
He leuk beestje, gefeliciteerd en veel plezier met haar. De zoveelste bokker met een Jazz of een gribaldi, das echt opvallend.

Is ze ook op de keuring geweest dat ze prok gekeurd is?

Ja ze is gekeurd. Helaas geen ster op 3 puntne na. Hopelijk volgend jaar bij mij beter Haha!

Waarom er zoveel bokkers een Jazz of Gribaldi kopen weet ik niet. Ik ben wel bij 3 Jazzen geweest. Misschien zijn er veel van gefokt 3 jaar terug?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:23

Met zowel Jazz als Gribaldi is natuurlijk wel heel veel gefokt, maar toch denk ik dat er veel meer zijn dan bv van Ferro of Krack waar ook veel mee is gefokt!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 19:26

Zou erg goed kunnen hoor. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik weinig nog van fokkerij weet. Merilyn heeft het papier erg goed bestudeerd en die weet er veel meer van. Jazz fokt die erg mooie kleur door. Ik ben niet echt een vos liefhebber, maar dit vind ik erg mooi! Misschien denken meer mensen zo?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 19:32

ik vind het een errug knap paard en wat braaf loopt ze op die fotos terwijl ze nog maar zo kort onder het zadel is..
denk dat je aan dit paard nog veel plezier kunt beleven

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 20:30

Het is echt een gaaf paard. ze kan ook best nageven, maar Masja is nog wat voorzichtig. Haha! Het is een heel braaf paard en is pasgelden geheel PROK gekeurd. 70 pnt. exterieur op de keuring en 65 voor beweging, ze was over het gehele nog wat slap maar dat komt dat ze pas half juni geboren was en de keuring voor haar wat vroeg is geweest. Volgend jaar nieuwe kansen dus.

Ze is dus V: Jazz moeder is een keur pref. merrie van Ulft en daarachter zit weer keur pref van Cartoonist. Haar volle zus is keur zelfde type alleen bozen de 1.70m.

De foto's zijn niet toppie maar dat komt omdat ik ze heb genomen en absoluut niet handig ben met die dingen. Haha!

groetjes Merilyn

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-03 22:45

Merilyn schreef:
Het is echt een gaaf paard. ze kan ook best nageven, maar Masja is nog wat voorzichtig. Haha! Het is een heel braaf paard en is pasgelden geheel PROK gekeurd. 70 pnt. exterieur op de keuring en 65 voor beweging, ze was over het gehele nog wat slap maar dat komt dat ze pas half juni geboren was en de keuring voor haar wat vroeg is geweest. Volgend jaar nieuwe kansen dus.

Ze is dus V: Jazz moeder is een keur pref. merrie van Ulft en daarachter zit weer keur pref van Cartoonist. Haar volle zus is keur zelfde type alleen bozen de 1.70m.

De foto's zijn niet toppie maar dat komt omdat ik ze heb genomen en absoluut niet handig ben met die dingen. Haha!

groetjes Merilyn

Hee Meer,

Bedankt voor het maken van de foto's! Ik ben je daar eeuwig dankbaar voor, want je kan maar 1 keer voor de 1e keer erop zitten.
Tja ik ben inderdaad wat voorzichtig. Ik hou niet zo van dat ruk trek in de bek en eerlijk gezegd vond ik dat met proefrijden ook niet zo belangrijk. Ik heb iemand anders erop gezien (bji de inrijstal) en die reed m wel erg goed. Ach en komt tijd komt nageeflijkheid in dit geval... Hihi..

Ik hoop volgend jaar op de keuring iets meer geluk te hebben. Dan is ze een jaar onder het zadel en zal ze iets bespierder zijn....

Masja

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:51

Leuk paardje zeg, ik had je nog net in een pb gevraagd om foto's maar nu heb ik ze al gevonden, ik vind het een hele mooie dame, gefeliciteerd!!!
Wat je zegt van dat je niet van dat ruk en trek in de bek houdt, dat vind ik nou een hele goede instelling!!!!!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:10

leuk paardje hoor masja, ben benieuwd hoe ze er in levende lijven uit ziet maar dat zie ik een woensdag wel Koe

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:13

*Foei Foei Foei* Je cap Knipoog Tong uitsteken
Dat je dat dan al meteen durft als ze pas 7x onder het zadel is geweest en nooit iemand eraf heeft gegooit ofzo...
Maar ooit moet het de 1ste x zijn Knipoog
Maar ja ff Ontopic Haha!
Heeel mooi beestje zeg! lekker koppie Kwijl mooi kleurtje gewoon perfect Haha!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 18:32

Pasja schreef:
Dat je dat dan al meteen durft als ze pas 7x onder het zadel is geweest en nooit iemand eraf heeft gegooit ofzo...
Maar ja ff Ontopic Haha!

Ja ik ben ook erg weg van die kleur! Nooit gedacht dat ik voor een vos zou gaan, maar ik ben helemaal weg van haar!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:05

Leuke foto`s !! Alleen 1 ding mis ik ....een cap...

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:19

masja"]
[quote="Pasja schreef:
Maar ja ff Ontopic Haha!

Ja ik ben ook erg weg van die kleur! Nooit gedacht dat ik voor een vos zou gaan, maar ik ben helemaal weg van haar!
[/quote]

Dan is het toch goed... Toch een paardje en een paard waar je helemaal weg van bent! En dat hoort zo... Nu nog hopen dat jullie goed bij elkaar passen qua karakter dan he Knipoog Dan is alles PERFECT Pling

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:29

Gefeliciteerd, mooi paard!!!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:34

Weer zo'n echte Jazz uitstraling, leuk paard!!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 07:49

Jura schreef:
Weer zo'n echte Jazz uitstraling, leuk paard!!

Er zijn best veel mensen weg van Jazz he? Ik weet niet zo goed wat het echte Jazz in haar is. (ja de kleur). Ik hoor het echt vaker. Ik had ook een vriendin alleen de foto's gemaild en die vroeg me of het een Jazz was? Dus het druipt er blijkbaar vanaf. Hihi, ik ben zo blij met haar!

Oja haar naam!

*trommelgeroffel* Triorette

Zelf ben ik er niet echt weg van, maar we verzinnen wel een lief koosnaampje voor haar. Er zit een betekenis achter de naam en dat waardeer is wel. Het RETTE komt uit haar moeders naam en TRIO is omdat ze het 3e merrieveulen van Jazz op rij is. Vandaar TRIORETTE!

Ik ga nu snel werken en dromen over morgenavond..... het komt nu gelukkig wel lekker dichtbij! Ik had nooit durven dromen dat die dag ooit zou komen...

Masja[/code]

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:24

Gefeliciteert hoor !!
Veel succes samen

claudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:08

Gefeliciteerd! Party!!
Leuk paard!! OK dan! Geniet ervan

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 09:35

Leuk beessie zeg !
Mag ik vragen waar je haar gekocht hebt want het ziet er daar erg bekend uit.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 20:34

gefeliciteerd!!!!echt een leuk beestje!pas drie dan kun je nog hee lang van haar genieten. Leuk dat je bij Marloes op stal komt!
Ik kom heeeeel gauw kijken!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:58

Mooi paard, mooie uitstraling ook!! Hyper!
Idd een echte Jazz, lijkt ook best wel op die van Obsession op bokt.
Veel plezier ermee hoor! OK dan!