Rare asociale mensen op stal...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 23:22

Jellie schreef:
Wat een gek***t toch! Akelige mensen af en toe!
T kan nog heel link zijn. Staks bijt een paard ze of worden ze getrapt en dan is dat weer de schuld van de eigenaar..... Stoom uit je oren
Hoop voor je dat je er snel vanaf bent!!!!

Wat een vervelende situatie!
wat jellie hier zegt is helemaal waar.
Mocht er iets gebeuren, is de eigenaar van het paard verantwoordelijk, maar volgens mij daarna de pensionhouder!Zeg hem dat maar eens!!!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 23:39

tja,je heb soms echt van die mensen ,die je het lieft de nek om zou draaien.Hopen...NEE BIdden dat hij die mensen maar snel weg stuurt

Enola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 00:16

Supertje schreef:
Met het paard van hen heb ik echt medelijden... Beest wordt de hele dag afgeragd, om dan een plens koud water over zich heen te krijgen (want afspuiten zien ze andere mensen ook doen) en nat op stal te worden gezet.
Of in een hobbelig weiland gaan rijden, paard struikeld constant, maar moet galoperen, anders is het niet leuk. Arme beest heeft nog veel moeite met galoperen dus wordt hij net zo lang vooruit getrapt tot hij het wel doet. En als hij dan hard gaat draven wordt hij met een ruk stilgezet en krijgt met de zweep, want dat mag niet.
Ik heb er ook eens opgezeten, en met de goede hulpen kan het dier het wel, maar het snapt niets van wat zij bedoelen. Ze mochten op de manege namelijk nog niet galoperen, dus weten ze ook niet hoe het moet, en van anderen nemen ze niets aan, als je iets zegt krijg je een grote bek.....

Misschien is het een idee om de dierenbescherming te bellen en te vragen naar iemand met verstand van paarden. Als je alles vertelt en ze kan komen observeren kan er misschien wat aan gedaan worden want dit KAN TOCH NIET!!! Boos! Boos!
Zulk soort mensen verdienen een schop onder de kont! En een goed harde ook! Dat arme paard, en arme jij! Scheve mond

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 00:39

jeetje wat een mensen zeg
je de paardenwereld is een vreemde wereld hoor
als iemand een paard ziet dat lief,rustiger of mooier is dan die van hun zijn ze of jaloers of gaan ze zo doen als bij jou

nou ik hoop dat bij de stal eigenaar snel zijn ogen open gaan en ze wegstuurd
dit gaat hem denk ik nog klanten kosten Boos!

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 08:46

dat zijn zkkr aseciale mensen , ik snap dat je ze weg wil hebben van stal!!!!! Stoom uit je oren Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 08:57

Enola schreef:
Misschien is het een idee om de dierenbescherming te bellen en te vragen naar iemand met verstand van paarden. Als je alles vertelt en ze kan komen observeren kan er misschien wat aan gedaan worden want dit KAN TOCH NIET!!! Boos! Boos!
Zulk soort mensen verdienen een schop onder de kont! En een goed harde ook! Dat arme paard, en arme jij! Scheve mond

Enola: Aan zulk soort dingen doet de dierenbescherming niets, simpelweg omdat het paard te eten, te drinken en een stal heeft...

Ontopic: Hopelijk trekken ze of snel bij en blijven ze iig van je paard af, of worden ze weggestuurd, want ik zou echt gillend gek worden van zulke mensen!

snuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:02

ik ken dit probleem ook heb het ook meegemaakt op mijn vorige stal
dat kinderen daar als ik er niet was mijn paard hadden gepoetst zonder toestemming
of mijn paard uit de stal gehaald om er op tegaan rijden
terwijl mijn spullen achter slot en grendel zaten...
nou ik heb er wat van gezegt.
en dan nog andere de schuld te geven
ik ben daar nu gelukkig weg
en sta nu ergens anders .... en er komt niemand aan mijn paard zonder toestemming ....alleen ik en mijn verzorgster en de eigenaar van de stallen die mijn paard buiten en binnen staat
sinds dat we daar nu staan is het nu veel beter geen kinderen die daar lopen rond te bazoeren en te rennen en aan de paarden zitten.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:26

Jeetje wat vreselijk zeg!!! Boos!
Waar halen die koters het lef vandaan aan jouw paard te zitten??
Dan zit je toch ook niet meer lekker thuis?? Met het idee dat er aan je paard gefrunnikd wordt??

Tamaartje, mijn shetlandpony heb ik ook wel eens op een stal gehad, waar kinderen haar dus daadwerkelijk uit de wei haalden en gingen poetsen en erger nog: gingen verknippen!!!!!!!
Heel de voorpluk gekortwiekt en de manen, en staart! Echt vreselijk. Het was altijd net zo'n minifriesje, maar toen was er niets van over.
Ik was witheet toen... Stoom uit je oren
En heb haar ook direct weggehaald. Doei, doei

Ik vind dat de staleigenaar toch echt actie moet gaan ondernemen, want de sfeer in zíjn stal wordt verpest en die mensen jagen zijn klanten weg op deze manier.
Geef aan dat je zelf vertrekt als die mensen niet weggestuurd worden, dat dit voor jouw echt geen harden is. Je komt er toch voor je plezier??

Sterkte hoor, en geef die kinderen maar flink op hun donder, als die ouders het niet doen... ~~}>
Knipoog

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:44

Koppig schreef:
ps: als je niet wilt dat ze hun pony bij de jouwe inzetten zou ik drijgen met en rechtzaak want als jou pony iets overkomt dan zijn zij fout! Dat is officieel bewezen!

klopt als een bus want de eigenaar is ten alle tijden aansprakelijk voor het doen en laten van zijn paard!
Maar dan nog, als je paard eerst wat op moet lopen voor er verder actie komt!

Deze mensen zijn geen paard waardig! Ik heb er goed over na gedacht voor ik Rian heb gekocht, een verzorgpaard geeft veel voordelen.
Maar deze mensen hebben dus 1 kind met 4 lesjes,.... en ws dus nooit iets over verzorging en omgangsvormen gehad!
Ontzettend vervelend!

Op zich ook geen mega slecht idee om die mensen te helpen met "het leren verzorgen en omgaan met een paard' maar ja, of je daar nog zin in hebt na deze akkefietjes...
Erg moeilijk allemaal! En idd, als ze van stal weggaan en dan thuis het paardje houden heb je er helemaal geen zicht meer op het arme dier!

Zegt er eigenlijk wel eens iemand wat van als ze het arme dier aan het afcrossen zijn. Of durft niemand dat? Kan me voorstellen dat dat bij sommige mensen erg zwaar is.
Ik heb op een manege ook wel eens een keer wat gezegt van iemand die zijn pony aan het afcrossen was en daarna moest ie weer in de houding. Die snapte er dus geen bal meer van! Zeggen een aantal volwassen ouders tegen mij (die ook paarden hebben!) wat goed dat je dat gezegt hebt!

Sterkte maar, en hopelijk komt er voor beide partijen een goede oplossing!

Enola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:31

Ineke2"]
[quote="Enola schreef:

Enola: Aan zulk soort dingen doet de dierenbescherming niets, simpelweg omdat het paard te eten, te drinken en een stal heeft...

Even off-topic: Daar was ik al bang voor, de kinderbescherming werkt ook zo (kind heeft eten, kleren en is gewassen dus doen ze niks, maar dat moeder knettergek is en al meerdere malen suicidaal is geweest en dr kids terroriseert daar kunnen ze niks mee Stoom uit je oren , om te huilen dus!)

Nou, hopen dan maar dat ze van stal worden gestuurd!

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 17:00

Ik zou ook helemaal door het lint gaan als ze er aan gezeten hebben. (ik ben zelfs zo erg dat ik het niet prettig vond als iemand mijn pony een appel ofzo gaf)

Ik zou stevig met mn stalgenoten praten en samen een actie beginnen, kom op zeg met 10 tegen 1 heb je ze zo weg. En als de stalhouder niet in grijpt lekker wat anders zoeken!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:37

Jezus wat een toestand. Van narigheid krijg je nog zelf de neiging om te vretrekken.. Boos!
Ik hoop echt voor je dat die mensen snel ergens anders naar toe gaan, want dit is ook niet vol te houden
Maarja.. dan moet die pony in de achtertuin.. das ook weer zielig..
Stelletje... *pieieieieieieieieieieieiep* Haha!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:46

Jezus wat een irritante K*t mensen. Boos! Ik hoop echt voor je dat je er snel vanaf bent. Ik hoop dat die pony een keer zo'n kind eraf bokt, zodat ze hem weer verkopen. Dan is die pony ook van die zeikfamilie af! Boos! Boos!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:28

Hier zal toch een stalhouder in moeten grijpen lijkt me! Wat irritant zeg.

Ik heb ook meerdere keren flink uit de hand gelopen gezeik meegemaakt op stal maar de stalhouder gooit ze in zulke gevallen er zonder pardon uit.

Sterkte ermee!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 23:48

Ze hebben er inderdaad al over nagedacht om de pony weer te verkopen, ik denk alleen dat er niemand is die de pony tegen hun prijs wil hebben... Ze hebben er zelf namelijk 3000,- voor betaald, en het beenwerk van de pony is ook niet al te best. De benen zitten vol schiefels en bovendien loopt ze nog onregelmatig ook.

Er is nu tegen die mensen verteld dat ze er bij de eerste beste keer dat ze betrapt worden terwijl ze aan een ander paard zitten eruit vliegen, en ook mogen niet meer alle kids tegelijk op stal gedropt worden zonder begeleiding, zeker niet de jongsten, iedereen was het een beetje zat om babysit te spelen.
Dat die mensen zo door blijven zeiken over dat ze Jordy willen kopen kan de stalhouder ook niets aan doen, maar hij zei wel dat als er echt rare dingen gingen gebeuren ze dan op mogen zouten.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 00:00

Gelukkig dat ze toch al wat strenger aangepakt worden door de staleigenaar. (heeft het klagen toch nut)
Hopelijk houden ze zich er ook aan want als je lekker wilt gaan rijden en die etterige jong lopen alsmaar voor je voeten...grr Stoom uit je oren
Zou fijn zijn als die gasten zich beledigd voelen zodat ze direct op zoek gaan naar andere plek...

bimmezs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 00:08

wij hebben ook zoiets bij ons staan.
2 kinderen 10 en 13 jr die nog niet goed rijden met een pony van 3jr!?
ze zitten die pony in z-n mond te trekken, te schoppen.
die pony wordt elke dag gereden, die pony heeft nu al een vreselijke doorgezakte rug.
ik vind het echt dom als mensen aan een paard beginnen en er niks vanaf weten!

angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 00:20

hee..sta je op stal de Fl......
Laat P de voerman die mensen als de sodemieter dat terrein afkicken,
ziet toch ook wat er afspeelt?en dat dat niet kan allemaal Boos!
Hier heb je geen f*ck aan..is die family van buitenlandse afkomst?
Grroetjes!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-03 00:41

Nee daar sta ik niet, ik sta op een kleine pensionstalling.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 13:06

misschien is een mailtje met foto's van hun gedrag t.o.v. het draverspaardje iets voor dit? ->

Citaat:
Leg het vast!

Gruwel jij net als ons van al die wantoestanden waarin de dieren in onze maatschappij tegenwoordig maar al te vaak blijken te verkeren? Kokhals jij net zoals ons van het dierenleed waarvan mensen denken het recht te hebben om dit dieren aan te doen?
Dan is het moment aangebroken om ons hulp te verlenen.

Wij zijn op zoek naar mensen die dit soort wangedrag en dierenmishandelingen met hun digitale camera willen en kunnen vastleggen. Het gefilmde materiaal gaan wij gebruiken voor onze doelen tegen zinloos dierengeweld! Doelen waarbij wij als het ware het beeld van zoveel dierenleed op het netvlies van de kijker willen branden zodat men het niet makkelijk vergeten kan en als het ware gedwongen wordt om dit zinloze geweld, samen met vele anderen, te voorkomen!

Wat vragen wij van jou? Leg dierenmishandeling vast. Deins niet terug voor dat wat anderen liever niet zien. Kom op voor dieren. Ook wantoestanden waarin helaas vele dieren moeten leven zijn welkom.
Voorzie het opgenomen materiaal van jouw naam en de plaats waar het opgenomen is (en natuurlijk willen wij graag zoveel mogelijk informatie die hierover bekend is) en stuur dit op naar de redactie van Zinloos Geweld.
De "filmer" van het materiaal waar wij het meeste mee kunnen en zullen doen, wordt beloond met een dagje meelopen tijdens echte opnames voor ons komende programma. Je leest het goed, want wij timmeren hard aan de weg en werken aan een komend televisie programma over zinloos geweld tegen dieren.
Dus, help ons mee! Film dát wat jij en wij niet accepteren en waarvan wij niet zouden willen dat het ons zou overkomen!

Stichting Zinloos Geweld Dieren

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:21

angelique schreef:

Beetje gevaarlijke uitspraak?!
Ik kan je verzekeren dat ook "nederlandse staatsburgers" zijn die soms niet weten hoe ze met een paard (of ander dier) om moeten gaan.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 14:27

vreselijk als je een stel van die "gekke" rond hebt lkopen..
En als je ze dan eens probeeerd te helpen kun je nog een grote bek krijgen ook.. Boos!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 00:42

hallo
als ik dit allemaal zo lees heb je toch geen zin om naar je paardje te gaan alleen maar omdat die mensen er zijn. Boos!
zoals ze hier al eerder zeiden ik bewonder je geduld ik was al lang 4 x uit men slof geschoten
die mensen horen van JOUW paard af te blijven en ze moeten hun eigen paard veel beter gaan verzorgen Stoom uit je oren nee ik zeg het anders die mensen zouden niet eens een paardje morgen hebben Huilen
ik zou ook nie goed worden alleen al van het feit dat jullie eerst zo rustige stal in 1 x veranderd is in een creche Frusty
ik hoop voor jouw en mede stalgenoten dat die mensen heel snel opf**kkeren Doei, doei
heel veel succes ermee

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 07:56

Allemachtig wat zijn dat voor idioten? Verward
Maare als ik jou was dan zou ik eens met de stalhouder om de tafel gaan zitten,want dit kan natuurlijk niet langer zo
En als die stalhouder van jullie slim is dan flikkert ie ze zonder pardon van het erf af.
Zulke lui verzieken de hele sfeer op stal.
In elk geval sterkte er mee.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:21

Fjordenmaniak"]
[quote="angelique schreef:

Beetje gevaarlijke uitspraak?!
Ik kan je verzekeren dat ook "nederlandse staatsburgers" zijn die soms niet weten hoe ze met een paard (of ander dier) om moeten gaan.
[/quote]

Wilde ik net zeggen...