Is goed San, ik hoor het wel.
Kendra schreef:Ik zou die hengst van je geen cursus 'gentlemanschap' geven, maar eerder een stevige les gehoorzaamheid!
Verder is het misschien verstandiger om het clubje niet meer bij elkaar te zetten, wij weiden toch ook bij voorkeur in koppels of drietallen, en dan hebben we nog niet eens een hengst, maar wel een ruin die een heleboel onrust kan veroorzaken bij de drachtige merries!
Ik hoop dat het verder goed is afgelopen.
Kendra,
Mambo is erg gehoorzaam, maar als hij jeuk heeft wordt dat behoorlijk minder.
Ze staan niet bij elkaar hoor, ben dus echt niet
Ze staan buiten in de volgende groepjes: savonds en snachts staan Mambo (hengst) Lorenzo (hengst) en Mister Freddy (ruin) buiten met zijn 3en omdat die ook met zijn 3en in de loopstal staan en goed met elkaar kunnen opschieten. smorgens vroeg gaan deze 3 naar binnen in de loopstal, dit is een DICHTE schuur van 6x12 meter, met hele dikke muren en een massieve dikke DICHTE deur, ze kunnen dan dus niet naar buiten kijken en zien dus ook niet wat er buiten gebeurd.
Dan gaan Kevin (ruin) en Eirian (merrie) voor de dag naar buiten.
Er is dus absoluut geen sprake van dat ik het hele span bij elkaar heb gezet.
Blijkbaar heeft Mambo toch in de gaten gehad dat de merrie in de paddock stond en hij is dus door de massieve dichte deur heen gegaan, met grof geweld dus!
Voortaan gaat Mambo dan niet meer in de loopstal, die is gewoon te dicht bij de paddock, blijkbaar kan hij haar dus ruiken, maar gaat hij aan de andere kant in een gewone stal, ik heb er toch nog een paar over. Dan kan hij de paddock ook niet meer ruiken dus zal hij geen idee meer hebben dat de merrie daar staat.
Verder gaat het redelijk hier, Eirian is weer rustig maar heeft aardig wat wonden aan hals en benen, loopt verder wel goed. Mambo heeft zelf ook aardig wat wonden en op zijn boeg wat dikke plekken maar heeft daar geen last van en loopt ook goed. Zijn verdikkingen smeer ik in met traumeel en dat werkt goed, het is bijna weg.
Zelf ben ik nog een paar weekjes zoet met die arm maar ja, het had erger kunnen zijn.....