polly2 schreef:]
Nee...niet zo zwart wit denken!
Natuurlijk kan het zo zijn dat een paard dan elders wel vastgezet kan worden...
Maarje kunt er niet klakkeloos vanuit gaan dat je in iedere box een paard vast kunt zetten. Ik kom soms op plaatsen waar de wanden alleen maar glad zijn, of waar er muren zitten, halfhoog waar het paard overheen kan naar de buurman. Daar kun je dus geen paard vastzetten in de box.
Dus als zo'n bedrijf het beleid zou voeren (doen ze niet hoor) dat je in de box moet opzadelen, dan sta je leuk te kijken, want je zet 'm dus nergens aan vast in de box....
ik denk niet zwart en wit hoor maar ik vraag me dat gewoon af.. het was maar een vraag..
in ieder geval TS: zoals ik al eerder zei denk ik dat er gewoon verschillende meningen over bestaan en dat er eigenlijk niet echt een 'betere methode is'
voor de rest vertrek ik weer uit dit topic want ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom dit niet aan een instructrice gevraagd word...
die zal mischien uit kunnen leggen waarom ze het op de manege zo doen en waarom neit anders..
voor de rest ga ik me geen zorgen maken over gladde stalwanden enz. ik vind het gewoon veiliger als paarden gewoon met een goede paardenknoop aan het halster vaststaan als dat je alleen maar het hoofdstel in hebt voor de grip als het om manege ponies gaat.