Rijden met slechtweer --> slechtweerruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pinkey

Re: Rijden met slechtweer --> slechtweerruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:09

Ik rij altijd buiten in het bos, en ik ben idd een "slechtweerruiter" :P.
Heerlijk, zonder die ***mensen met honden die niet onder appel staan, zonder die dressuurtutjes die op je neer kijken. Niet elke bocht angstvallig kijken of er kinderen op het ruiterpad zitten/staan/plassen.
Heerlijk! Geef mij maar elke dag motregen als ik ga rijden :+

en met mooi weer ga ik zo vroeg of laat mogelijk. Dan heb je van die mensen ook niet zoveel last :P

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:13

ik vind het niet erg om in de regen te rijden maar wat ik wel erg vind is dat die bak zo slecht wordt, ik heb een hekel aan plassen in de bak en zand waar je 20cm in weg zakt...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:26

Wij gaan ook gewoon op pad met regen, hagel, sneeuw en wind.
Heerlijk vind ik het!
En thuis aangekomen lekker onder de warme douche en mijn dag is gemaakt.
Met harde storm ga ik niet op pad, dat is gewoon te gevaarlijk en voor onweer ben ik bang en ga ik ook dus niet := (ook mede door het gevaar).
Treft het ons bij toeval onderweg dan gaan we rustig naar huis terug.
Flash is ook gewend aan alle soorten weer dus hier hebben we geen probleem.
We genieten toch wel, weer of geen weer :D

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:33

Het is niet écht mijn favoriete training, maar met storm en regen loopt mijn paard altijd heerlijk, kan ik mn hoofd goed erbij houden en tja.. het heeft wel wat :P
Liever storm en regen dan vrieskou.. en onze bak kan ook heel wat hebben, staat nooit geen plas in :)
Buitenrijden (het bos in dus) doe ik dan weer liever niet als het stormt..

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:56

vind het eerlijk gezegd helemaal niks, vies weer ;( zeker nu ik alleen beschikking heb over een buitenbak.. doe mij maar een lekker zonnetje met blauwe lucht! Dus ben denk wel meer een 'mooi-weer-ruiter' dan (al ga ik wel rijden hoor met slechter weer..wel eerst ff op buienradar kijken en precies het droge uurtje kiezen, ghehe :+) paard vindt het allemaal niet erg geloof ik, zo lang het niet stortregent..

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:59

ik rij meestal niet met slecht weer me pony word er wild van.

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:03

weer of geen weer.. ik ga gewoon..
als ik op t paard zit merk ik er nix meer van
heb een waterdichte jas en trek mn rainlegs aan en zet een petje op

ik word ook altijd een beetje moe van die mensen die dan niet gaan rijden.. ok een keertje overslaan prima maar het kan soms heel de week regenen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:18

onley schreef:
hier ook gewoon rijden weer of niet maakt uit lekker gaan met die banaan
enkel als het nu stortregent voordat ik al heb opgezadeld dan heb ik niet echt zin meer :o

maar als ik al aan het rijden ben en het gaat regenen of zo dan rijd ik ook gewoon door, en erna paard verzorgen en ik lekker in de douche!

En hier helaas ook maar een buitenbak
na jaren een binnebak te hebben genoten vind ik dit op de 1 of andere manier wel fijner buiten!

Als het echt begint te stortregenen terwijl ik aan het borstelen/opzadelen ben, dan wacht ik vaak wel even. Meestal is het ergste vaak wel snel over en regent het dan nog zachtjes wat.

Ik merk trouwens wel dat mijn paard ook goed tegen storm kan(word wel wat alerter, maar met bijna 30 graden en windstil is ze veel heftiger^^) en dat mensen die een enkele keer gaan rijden met storm, meteen geschifte paarden hebben...

Therocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:25

Net nog zeiknat geregent op de kar! Mijn paardtje vind het geen enkel probleem en we moeten (nu het 's avonds zo vroeg donker is en er nog geen goeie lampen zijn) elke kans pakken die er is (ben normaal pas tegen half 7 thuis.)
En als je eenmaal bezig bent vergeet je die regen toch zo weer :D!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:29

Qua weer ben ik een echte allrounder...!

Alleen bij extreme hitte, extreme neerslag (in welke vorm dan ook) of wanneer rijbak/straten niet begaanbaar zijn door het slechte weer zul je mij in de stallen vinden, lekker aan het betuttelen geslagen :D

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:32

Adil18 schreef:
Qua weer ben ik een echte allrounder...!

Alleen bij extreme hitte, extreme neerslag (in welke vorm dan ook) of wanneer rijbak/straten niet begaanbaar zijn door het slechte weer zul je mij in de stallen vinden, lekker aan het betuttelen geslagen :D

Hier hetzelfde!
Gelukkig woon ik vlakbij waar mijn paard staat en ben erg flexibel met tijden dus ik kijk elke dag even op buienradar om te kijken hoe laat het droog is en dan ga ik. Als het alsnog slecht weer is ga ik gewoon rijden al merk ik aan mijn paard dat ze het niet zo fijn vindt, bepaalde wendingen worden lastiger omdat ze dan liever met haar sexy billen in de regen blijft lopen :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:43

Brrr... nee hoor, ben blij dat er waar mijn pony nu meeloopt een hoop kids zijn die wél all-weather zijn, dat betekent voor mij dat poown zat loopt en deze mooiweerruiter ervoor kan kiezen om te rijden als het lekker weer is := Zit nu ook al bijzonder de radar te volgen of het vanavond nog droog gaat worden hier :o

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:52

Ik ben een altijd-ruiter. (heb een buitenbak) Ik rij met alle soorten weer. Behalve met onweer, want dat vind ik een beetje gevaarlijk. Het maakt me niks uit of het nou regent, hagelt, sneeuwt of de zon schijnt, Ik rij altijd. (niet elke dag voor mijn paard) maar het gaat even om het weer. Mijn paard daarintegen HAAT regen! het liefst staat hij dan heel de tijd met zijn kont in de regen, maar helaas, ik ben de baas. hahaha
Laatst bijgewerkt door Desire__ op 27-10-10 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:57

ben nu eerst (verzorg)paard loos
Maar k rij met elke weer....en rij eigenlijk altijd buiten(bak)

evvvaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:23

ik geniet altijd het meeste als het miezert :D
sowieso met alles eigenlijk :P

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:28

ik kan eigenlijk in elk weer wel rijden ( of het moet echt een tornado zijn ofzo), ik vind het instappen en opzadelen altijd vreselijk, maar eenmaal erop en aan het werk heb ik er geen last meer van....paard is een ander verhaal.
ik heb een mooi-weer-paard. Ík ga met alle liefde in de regen rijden, maar mijn paard word zo chagrijnig en boos, ik doe haar er gewoon echt geen plezier mee.

ik kan met alle goede bedoelingen van de wereld het slechtste weer trotseren, mijn paard denkt "bekijk het maar"

fokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:31

Leuk he, een paard dat duidelijk laat merken dat hij het er niet mee eens is. Heb vroeger er ook eentje gehad als het regende en wat wind was dan ging hij met zijn kont tegen de wind staan en mocht ik alles uit de kast halen om hem toch maar een stap te laten zetten. Heb het ontelbare keren geprobeerd maar steeds gefaald, zelfs mijn lesgever gaf het uiteindelijk op. Sindsdien blijft die mooi op stal tijdens regenweer.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:32

ach ze is tenminste duidelijk :D

"zullen we lekker naar buiten em, het miezert maar een héél klein beetje"
"NEE"

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:33

Als het een keer regent of sneeuwt houd mij dat niet tegen om te rijden, als ik weinig zin heb (om sowieso te gaan rijden) zal mij dat wel eerder tegenhouden. Maar dat is net zo goed met warm weer, ik heb liefst iets ertussen. Maar ligt net aan de situatie en welk paard ik onder mijn kont heb (of voor me, mennen).

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:39

Hier ook alle weer ruiter :D ! Al mot ik wel bekennen dat ik soms toch ff heb gewacht met rijden of pown terug gezet in stal, als het met bakken eruit komt :o . Maar dat is heel weinig voor gekomen. Heb echt 1 x in een giga-regen-bui op wedstrijd gereden }:0 Terwijl ik bezig was, bedacht ik me dat ik nog nooit zo nat was geworden in die 8 jaar buitenrijden als tijdens dat fijne dressuurproefje van 5 min :+ . Vond dat wel een erg grappige conclusie _O- (en jury vond het erg leuk dat ik lachend m'n proef reed := ). Verder ben ik 1 x in zo'n heftige hagelbui terecht gekomen, dat ik in rengalop over de weg terug gegaan ben :oo Paard was gewoon zo driftig, wilde niet stilstaan, kon nergens schuilen en toen ben ik maar zo snel als kon naar huis gereden. Slecht maar de lucht zag zwart, stenen deden erg zeer :(:) . Naderhand wel het die hard gevoel 8-) Héérlijk :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:03

Evelienepien schreef:
Hier ook alle weer ruiter :D ! Al mot ik wel bekennen dat ik soms toch ff heb gewacht met rijden of pown terug gezet in stal, als het met bakken eruit komt :o . Maar dat is heel weinig voor gekomen. Heb echt 1 x in een giga-regen-bui op wedstrijd gereden }:0 Terwijl ik bezig was, bedacht ik me dat ik nog nooit zo nat was geworden in die 8 jaar buitenrijden als tijdens dat fijne dressuurproefje van 5 min :+ . Vond dat wel een erg grappige conclusie _O- (en jury vond het erg leuk dat ik lachend m'n proef reed := ). Verder ben ik 1 x in zo'n heftige hagelbui terecht gekomen, dat ik in rengalop over de weg terug gegaan ben :oo Paard was gewoon zo driftig, wilde niet stilstaan, kon nergens schuilen en toen ben ik maar zo snel als kon naar huis gereden. Slecht maar de lucht zag zwart, stenen deden erg zeer :(:) . Naderhand wel het die hard gevoel 8-) Héérlijk :D

Erg he die laatste :oo Heb ik ook een keer gehad, zijn tussen een vrachtwagen een muur gaan schuilen (zat 1 metert vrij, en zijn er tussen gekropen, paard vond het allemaal wel prettig :+ )

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:58

Ik ben en "elke weer ruiter" ik heb geen binnenbak, en aangezien het hier in nederland vaak slecht weer is en ik mijn paard niet steeds uit de training wil halen rijd ik met (bijna) elk weer. Tenzij het onweert dan rijd ik niet, ik moet namelijk een ijzeren hek door om in de bak te komen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:13

Ik vind het ook fijner, de paardjes zijn dan ook actiever! :D

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:19

Als ik aan het rijden bent en het gaat zachtjes regenen, dan maak ik mn rit wel af, maar als t erg hard gaat regenen ga ik terug. Ik vat snel kou, heb een verminderde weerstand dus vandaar liever mooi weer..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:41

Paardje moet bewegen, dus mooi weer of niet... ik ga lekker rijden... als het heeeeeeeel slecht weer is, jaag ik em lekker op in de bak (dan kunnen we allebei snel weer warm naar binnen).

juist op die miezerdagen is het heerlijk rustig in het bos en kan je lekker je gang gaan en dan heb je geen last van anderen... ;)