Wat als jij er niet meer bent?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:11

Ik ben erg ziek en mijn man en kinderen willen mijn paarden graag houden.
Vooral Surprise omdat ze erg speciaal voor me is en niets tussen ons komt.
Dus als ik weg ben is mijn paard een mooie herrinnering aan mij.Mijn man heeft beloofd dat ze hier oud en bejaard mag worden.Ze is ook zo lief voor ons.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:14

De 2 zwartjes mogen ze verkopen, mijn bruine moeten ze houden of aan een bekende geven.

timokyana

Re: Wat als jij er niet meer bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:15

hier allang bekend bij paps en mams wat er moet gebeuren :-)

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:44

Dan blijft ze gewoon.. Mijn zus(jes) rijden ook paard :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:49

Ik had er nooit bij stilgestaan, TOT het 4 jaar terug bijna over was :P
Heb het nog steeds niet geregeld :o , maar denk er wel steeds aan!!! Vooral m'n Sam is een enorme zeikerd.... Bijna niemand anders kan hem uit het land halen (vind ie eng :D ), daar kan ik me dan echt druk om maken hoe het moet als ik er echt niet meer zou zijn :o
De reden dat ik het nog niet geregeld heb, is puur omdat ik nog steeds niet weet naar wie ik zou willen (en dat het zou kunnen!!) dat ze gaan....

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:55

Ze moeten dan van mij weg. Ik heb al gezegd, verkoop ze aan iemand die er net voor zorgt als ik het doe. Iemand die ze niet de hele dag op stal zet en ze met veel liefde en aandacht behandeld. Ik wil niet dat mijn ouders/zus ze houden want hoe leuk ze, ze ook vinden ze zullen er nooit voor zorgen als hoe ik het doe omdat ze weinig met paarden hebben. Vandaar mijn keuze om ze te verkopen als ik er niet meer ben. Ik ben er namelijk van overtuigd dat ze het juiste adres vinden waar mijn paarden gelukkig zijn en in de tijd dat ze nog thuis staan ze niks te kort komen. Maar ik doe het me vader niet aan om voor mijn paardjes te zorgen als ik er niet meer ben.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:02

heb ik ook al eens over nagedacht.

winoa zou waarschijnlijk terug gaan naar haar fokker.
pepper naar mijn vriend en presca misschien ook wel,ben ik nog niet helemaal uit.

maar natuurlijk hopen we allemaal dat ons niks gebeurd

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:06

Prisca staat in mijn testament. Ze blijft bij mijn vriend als er iets met mij gebeurd en anders gaat ze bij mijn ouders op de wei. Er is ook al geregeld dat als ik eerder zou overlijden dan mijn vriend, mijn paard via hem dan weer naar mijn ouders gaat als hij na mij overlijd.

Wij hebben testamenten laten maken toen we ons huis kochten. Hoorde bij het samenlevingscontract.

Hopelijk gaan we dat natuurlijk nooit nodig hebben. Ga er toch wel vanuit dat wij nog heel veel langer zullen leven dan mijn paard ;)

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:24

Heb mijn paardje(17jr) nu 13jaar en de pony(6jr) 6jaar.
mijn familie weet dat mijn paard niet verkocht mag worden. Die gaat naar mijn moeder. (zolang als mijn man hier blijft wonen blijft paardje hier ook gewoon). De pony is inmiddels al een groot favoriet van mijn dochter. Dus denk ook niet dat mijn man die dan weg zou doen. Doet hij mijn dochter dubbel verdriet. mocht mijn man verhuizen, dan heeft mijn broer nog de ruimte met paarden waar de paardjes bij kunnen (hebben ze ook al gestaan) dus die gaan echt niet verkoop in.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:01

Mijn pony blijft dan gewoon staan waar ze staat. Toen ik aan een paard toe was, hebben we haar ook nooit verkocht omdat we geen afscheid konden nemen. Dus mocht ik komen te overlijden, dan hoop ik dat ze nog lekker oud kan worden op de stal waar ze nu staat.
Zelfde gold voor mijn paard, maar helaas is hij al naar de groene weides vertrokken deze zomer.

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:36

mijn 4 pony's staan thuis, dat blijft ook zo als ikzelf er niet meer zou zijn

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:43

Mijn ouders zullen mijn paarden houden. :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:45

Ik heb het hier met mijn ouders al over gehad.
Ik wil eerst dat zij contact opnemen met de "oud" eigenaren. Als zij de paarden terugwillen mag dat. Het bedrag wat ze ervoor krijgen wil ik heel graag aan een goed doel geven dan.
Willen de oud eigenaren de paardne niet meer terug, wil ik dat mijn ouders samen met mijn stalgenoot een andere eigenaar zoeken.
Mijn ouders hebben niks met paarden namelijk

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:48

Mijn vriend zal Shiva houden, we hebben haar ook samen gekocht...Ik vrees dat mijn hengst het ergens anders goed moet gaan krijgen, mijn vriend vindt mijn hengstje tot nu toe nog niet zo gaaf als ik :+

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:50

Pepermuntje blijft tot zijn dood, Troy zal misschien verkocht worden. die is zo gehecht aan mij en die moet je ook bezig houden en daar zijn mijn ouders en vriendje niet het type voor. Siem is favoriet dus mijn vriend zal de zorg op zich nemen,

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:28

dan blijft mijn vader zorgen voor de 2 oudjes
en me 3 jarige gaat naar de vorige eigenaar en die gaat ermee de sport in.

Anonaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:44

ik ben bang dat ze dan gelijk worden verkocht .. :)

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 20:38

ik denk dat mijn paard dan blijft, en dat mijn kleine zusje er op gaat rijden. wil t wel erg duidelijk hebben: HIJ MAG NIET WORDEN VERKOCHT!! haha.

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 00:03

He daar denk ik ook wel eens over na hoor. Hoop natuurlijk dat ik altijd lekker zelf voor mijn paardjes kan blijven zorgen..........Maar mijn paardjes mogen naar vriendinnen, waarvan ik weet dat die heel goed en met veel plezier voor mijn paardjes zullen zorgen. Mochten die dat om de een of andere reden niet zien zitten of niet kunnen dan zullen zij en mijn ouders er zekers wel voor zorgen dat ze op een heel goed plekje zullen komen precies zoals ik het zal willen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 01:27

Ja, ik heb hier wel eens over nagedacht en tot voor kort wist ik het niet zo goed, had geen vaste bijrijder ofzo en familie is ook niet echt een optie. Maar sinds kort loopt mijn pony mee op een soort manege en hier zijn ze erg goed voor haar, mocht mij wat overkomen dan zou ik dus ook willen dat ze hier gewoon blijft. Ik weet zeker dat ze goed voor haar zullen zorgen en de juiste beslissingen nemen als het zover komt dat haar einde in zicht komt :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 01:31

Wat een goed topic! Zeker stof tot nadenken.
Wij hebben inmiddels als gezin een dusdanig aantal paarden en pony's verzameld dat het onmogelijk zou worden alles aan te houden als mijn ouders te overlijden zouden te komen. Ik zou ze dan ook verkopen, behalve bijv. het paard van mijn moeder, dat zou ik op zo'n moment niet kunnen denk ik.

Ik hoop het natuurlijk nooit mee te hoeven maken, maar mijn nicht heeft een ranch in Duitsland, dus wellicht dat daar ook wat mee te regelen zou zijn.. Verder staan er tot dusver geen paarden op mijn naam, alleen op mijn ouders..