xtostarlight schreef:En een paard is echt wel inteligenter dan mensen. De mens vind zichzelf beter, ik vind van niet. Ik vind niet dat je paarden (of dieren) mag 'achterstellen' omdat 'de mens' belangrijker is, want dat is niet.
Een dier is een levend wezen, net als de mens en de mens is dusn niet beter als dieren. Niemand weet hoe dieren denken, er is dus ook niemand die mij wijs kan maken dat mensen slimmer zijn!
effe off topic, maar uit jouw stelling lees ik dat jij dan ook geen voorstander bent van vivisectie. En onder algemeen is daar een discussie over aan de gang, over proef dieren. Ik kan me voorstellen dat jij dat dan ook niet kan rechtvaardigen. Heb ik dat goed?
Overigens Fasel, ik vind mensen niet zo superieur als dat ze meesten denken dat we zijn. Het is maar vanuit welk oogpunt je het bekijkt he. Ik kijk ook vanuit het oogpunt van de dieren, voor zover dat mogelijk is. We hebben veel met dieren gemeen:
- dezelfde primaire behoeftes zoals eten, drinken en een hol om te slapen in wat voor vorm dan ook;
- een bepaald soort egoisme dat de basis vormt van het overlevingsinstinct. Want allemaal willen we leven en overleven.
- Daaruit vloeien bepaalde overeenkomstige dingen voort: zoals angst (dat ontstaat door levensbedreigende situaties zoals bijvoorbeeld pijn, met tot het gevolg een shot adrenaline en hartkloppingen).
- voortplantingsdrang om de soort in stand te houden.
en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. De mens is gewoon een dier.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 21-07-03 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt