ik heb het ook weleens gezegd en idd krijg je een grote mond terug.ik heb natuurlijk niks tegen mensen die het GOED doen,want het hoort idd bij de hogere dressuur.maar aan sommige mensen erger ik me dood

ben blij dat ik hier wat medestanders heb!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suleika"]
[quote="Linda250 schreef:Ik rij sinds een paar weken met een hackamore. Voorheen gebruikte ik de neusriem van een halster aan mijn bakstukken. Ging goed, maar stond niet zo netjes.
Ik zal eens kijken of ik een duidelijke foto kan vinden.
Citaat:Een Hackamore is een bit zonder mondstuk dat op de neus- en kaakzenuwen van het paard werkt. Dit hoofdstel stamt oorspronkelijk uit Zuid-Amerika, maar wordt tegenwoordig in Europa met name door springruiters gebruikt.
Lielle schreef:het hoort niet bij de hogere dressuur, het is een basisbeginsel van al het dressuurmatig werk![]()
en zeker hebben we hier allemaal wel eens fouten tegen gemaakt (en ik zal de eerste zijn om te bekennen dat me dat nog steeds overkomt) maar ik vond het eerste bericht wel knap kort door de bocht.
Lielle schreef:ja maar aan de teugel rijden is toch iets extra's wat alleen maar de ruiter mooi vind als je de paard de vrije teugel geeft gaan ze allemaal weer omhoog omdat dat de natuurlijke houding is. Ja in de natuur rijden ze er ook niet op maarje dwingt hun niet ergens mee teminste ik niet.Je titel in ieder geval niet, en dat leest iedereen als eerste. Je laatste opmerking staat zeker niet in je eerste berichtje.
Dreamegirl, in de natuur draagt een paard ook geen ruiter op zijn rug. Om dat extra gewicht goed te kunnen verwerken is het belangrijk dat hij achter extra gaat dragen en dat kan alleen met een soepele rug. En die krijg weer je nooit voor elkaar zonder een goed nageeflijk paard.
dreamegirl schreef:ja maar aan de teugel rijden is toch iets extra's wat alleen maar de ruiter mooi vind als je de paard de vrije teugel geeft gaan ze allemaal weer omhoog omdat dat de natuurlijke houding is. Ja in de natuur rijden ze er ook niet op maarje dwingt hun niet ergens mee teminste ik niet.
Ik rij zelf niet meer.