Arabieren keuring in Tilburg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:58

Ja, ik denk dat ik dan tot nu toe niet mooi verzorgde schimmels heb gezien. Met van die gele urine vlekken op hun benen ed. Daarmee dus Hacedor en Esprit uitgezonderd. Feit is wel dat schimmels gewoon wat "bloter" zijn. Net als dat ik een spierwit truitje en legging aan zou doen...

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:05

Hahahahaha, bloter ???? Leg dat eens uit, wat moet ik me daarbij voorstellen ? *LOL*

Vroeger, toen ik een klein meisje was, vond ik schimmels ook niet mooi, maar de enige schimmels die ik toen zag, waren vieze manegepaarden, die helemaal onder de mestvlekken zaten en er gewoon niet uitzagen. Tegenwoordig heb ik een stal vol schimmels (zonder gele vlekken), en wil ik nooit meer wat anders. (Trouwens, gekleurde paarden kunnen ook mest- of urinevlekken hebben, en die zijn net zo vies als op schimmels).
Heb je op shows weleens vieze schimmels gezien, met gele vlekken ?

Ach, weet je wat het is, smaken verschillen nou eenmaal, en dat is maar goed ook, anders zouden we allemaal achter hetzelfde paard aanrennen. Zou een saaie boel zijn, niet ?

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 22:07

Jazeker, zelfs op de keuring in Tilburg....ze schemerden er nog doorheen.

Precies ja....en wie weet wordt ik op een dag WEL helemaal verliefd op een schimmel!!! Uiteindelijk is het het karakter wat telt *LOL*

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 23:30

Franca schreef:
Jazeker, zelfs op de keuring in Tilburg....ze schemerden er nog doorheen.

Precies ja....en wie weet wordt ik op een dag WEL helemaal verliefd op een schimmel!!! Uiteindelijk is het het karakter wat telt *LOL*

Esprit vind ik een hele mooie schimmel, of Hhayill Rhamadan (en onze Siv niet te vergeten). Dat 1-jarige Kais merrietje vond ik ook prachtig.
Ja, schimmels, ik vind het echte sprookjespaarden (als je ze goed verzorgt natuurlijk) !!!
Maar inderdaad, ieder zijn smaak.....

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:16

Franca schreef:
Ja, ik denk dat ik dan tot nu toe niet mooi verzorgde schimmels heb gezien. Met van die gele urine vlekken op hun benen ed. Daarmee dus Hacedor en Esprit uitgezonderd.

Ik weet zeker dat ook Esprit en Hacedor weleens vies en stoffig zijn en vlekken hebben... Het zijn tenslotte paarden.
(ik ben zelf ook iedere dag vies en stoffig, )

Maar wat bedoelde je nou met dat "bloot" ? Vond ik een hele leuke, ik begrijp m alleen niet ?

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 10:25

Bij die hitte in Tilburg, ben je als schimmel in het voordeel, niet? Wit refelcteert de warmte beter, dan bruin/vos of zwart. Over dat bloot kan ik me alleen voorstellen gecostumeerd of aan de hand .

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 14:07

Dat is een feit. Schimmels (en dan vooral natuurlijk de witte), hebben veel minder last van de warmte dan gekleurde paarden. Werkt hetzelfde als wanneer wij witte of zwarte kleding dragen als het warm is. Kleur trekt aan, wit stoot af.
Maar goed, dat heeft niks te maken met het feit of je van schimmels houdt of niet, dat blijft persoonlijke smaak. Persoonlijk vind ik dat schimmels veel meer uitstraling hebben, doordat hun "zwarte masker" (rond ogen en neus) veel beter uitkomt dan bij gekleurde paarden ; het contrast is groter. Ik heb een aantal jonge schimmels op stal die nog (lang) niet wit zijn, ik kan niet wachten op de dag dat het zover is ! Hoe witter hoe beter !

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 15:33

Houd het toch maar bij mijn 4 vosjes!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:59

Tsja....dat bloot....hoe moet ik het uitleggen??? Uhmmm.....nou stel jezelf eens voor in je nakie (sorry maar moet even). Dan ben je een beetje bruin toch veel mooier dan spierwit? Zoiets bedoelde ik.....

Maar je hebt gelijk wb het contrast bij schimmels.... *LOL* is inderdaad veel sterker.

Maar uiteindelijk zijn schimmels eigenlijk de negertjes onder de paarden toch?

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 21:32

Ik ben zelf graag een beetje bruin (alhoewel dat ook niet erg lukt meestal), maar mn paarden..... hoe witter hoe mooier !

De negertjes onder de paarden ???? Hahaha wat bedoel je daar nou weer mee ?????

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 23:41

nou dat ze onder hun witte haartjes een donker huidje hebben...toch?

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 00:38

Oh dat. Ja, de meeste wel. Maar sommigen hebben een biggehuidje, als je die wast of als ze net geschoren zijn, zijn ze roze. En DAT ziet er echt niet uit hahaha ! Deze "roze" schimmels hebben ook vaak pigmentverlies rond hun ogen en mond, zij hebben gewoon erg weinig pigment, en zijn ook al op zeer jonge leeftijd spierwit. Je ziet dit regelmatig bij de Melissa-paarden (gefokt door Stal Melissa dus).

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:47

Oh oke! Lachen

Kijk deze schimmel vind ik dus prachtig van jou...
Afbeelding
Met mooie zwarte manen en mooi contrast dus.

En ook wanneer schimmels nog jong zijn vind ik ze nog prachtig; ken je Shatia van Riccardo? Die vind ik (nu ) heel mooi. *LOL*

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:09

Knap is Hallie he ! (zoals je waarschijnlijk wel weet is hij de vader van Hacedor).
Shatia ken ik alleen van foto's, heeft inderdaad een leuke kleur, maar toch..... ik zie ze liever witter dan wit. Knipoog
Wat ik niet mooi vind, zijn donkere schimmels, die de eerste jaren zo'n peper-en-zout kleur hebben. Helaas heb ik er daar zelf ook een aantal van. Duurt eeuwen voordat die eens wit worden.... Zal wel eens gebeuren hoor, maar mn geduld wordt aardig op de proef gesteld.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 18:31

Ik weet wat je bedoelt.

Afbeelding

Sivmayall - 2 jaar / duurt nog lang eer hij wit is.

Afbeelding

Alexis - 10 jaar

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:54

Dit zijn wel enorme grote foto's Mijn scherm is nu wel een beetje te klein voor dit fotogeweld!!!! Verward Cheese!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:03

Normaal gesproken hou ik ook niet zo van schimmels Alleen Arabieren schimmels vind ik super Welke kleur een arabier ook heeft ik vind ze allemaal prachtig Tong uitsteken

Esprit vond ik echt schitterend en ook Hacedor... Ik moet zeggen dat ik die koffievos hengsten in Tilburg (weet niet hoe zet heten) ook fantastisch vond hoor Cheese! ze kwamen uit in dezelfde categorie als Esprit... weten jullie welke ik bedoel. Het waren er 2.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:13

Je bedoelt waarschijnlijk één van Anthal en Amalaristides (Alexander)??

Paduc, met een 17 inch scherm zijn ze goed te zien hoor. Ik heb ze nu gewoon niet kleiner. Wat vindt je van de foto van Siv??

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 11:47

Ik weet het niet hoe ze heten. Er was er 1 die ik het mooist vond (was wat steviger gebouwd). Ze waren koffievos met ik geloof lichte manen en staart.

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:49

Isabel, zondermeer een, in de toekomst, waardige tegenstrever van Tariq.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:21

Paduc, bedankt voor het compliment.
Sivje zal dit jaar niet meer op de show verschijnen. Volgend jaar weer.

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:01

Tariq ook!!