Zadelmaat en indianenspullen, indianen spullen zelf makn....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:44

Elin_ schreef:
emmatje_ly schreef:
ik weet het al lang mijn antwoord en heb geen commentaar gevraagd ik heb veel kennis en weet veel ook weet ik dat je zelf geen zadel kan maken en als je het wel zelf maakt dan ging ik het wel laten nakijken door een zadelmaker maar met een indiaans zadel bedoel ik wel geen zadel ozlas ons hé maar een stuk schapenvacht met een leren zitvlak ofzo dit bedoel ik maar ik had het antwoord al lang gevonden! dit was eigelijk een topic voor dat ik kon zien welke antwoorden er waren en de nantwoorden komen bijne! alemaal van mensen die verzekerds nog nooit hebben gehoord van natuurlijk paarden houden, rijden enzo ik doe zoals de indianen en ik ben maar nog 14 en ik ben nu al bezig met online cursussen te lezen op internet over het paard dus!!!!

Oké deze reactie maakt duidelijk
a) TS kan niet typen
b) TS weet alles al
c) TS denkt dat ze als ''indiaan'' is.(wat overigens heel penny klinkt :+ )
d) Arme pony van TS :(:)

Ze is wél een indiaan hoor. Ze heeft al een indianenpony met een échte indianennaam :j

Anoniem

Re: Zadelmaat en indianenspullen, indianen spullen zelf makn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:07

haha grappig topic dit.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:56

ja leuk he? haha _O-

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:10

Word straks gesloten wegens oftopic en ''gemeen'' reageren :')

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 10:41

Elin_ schreef:
emmatje_ly schreef:
ik weet het al lang mijn antwoord en heb geen commentaar gevraagd ik heb veel kennis en weet veel ook weet ik dat je zelf geen zadel kan maken en als je het wel zelf maakt dan ging ik het wel laten nakijken door een zadelmaker maar met een indiaans zadel bedoel ik wel geen zadel ozlas ons hé maar een stuk schapenvacht met een leren zitvlak ofzo dit bedoel ik maar ik had het antwoord al lang gevonden! dit was eigelijk een topic voor dat ik kon zien welke antwoorden er waren en de nantwoorden komen bijne! alemaal van mensen die verzekerds nog nooit hebben gehoord van natuurlijk paarden houden, rijden enzo ik doe zoals de indianen en ik ben maar nog 14 en ik ben nu al bezig met online cursussen te lezen op internet over het paard dus!!!!

Oké deze reactie maakt duidelijk
a) TS kan niet typen
b) TS weet alles al
c) TS denkt dat ze als ''indiaan'' is.(wat overigens heel penny klinkt :+ )
d) Arme pony van TS :(:)

mijn pony is niet ocharme vroeger kon ie geen kinderen zien hij viel me aan en nu heb ik een super goede band met hem als hij ergens niet me conctent is dan laat hij dat blijken en ik gebruik wel geen zwepen hoor!!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:48

Zo, je gebruikt geen zwepen? Wat ben jij een dierenvriend. Maar ik begrijp het wel hoor. De indianen hadden tenslotte ook geen zwepen ;)

Ben ik even blij dat ik geen indianenpaard heb ~~}>

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:49

Ik denk dat TS gewoon wat voorbeeldjes zou willen zien.
Ze weet wel hóe ze zoiets moet maken alleen nog niet in detail.
Ze ziet wel een schapenvacht op een pony enzo,alleen hoe kan je dat het beste maken.
Denk dat TS dát bedoeld.
Vind het een beetje kinderachtig om haar gelijk aan te vallen met arme pony enzo.Denk dat haar moeder daar heus wel op zal letten dat ze geen verkeerde dingen op de pony legt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:51

TS, houd je er rekening mee dat als je alleen een bitje met een kinriem gebruikt dat je dan dus alle kracht die jij op je teugels hebt staan rechtstreeks op het bit komt te staan? Om daarmee te rijden heb je dus ont-zet-tend stille handen nodig, omdat je anders je paard pijn doet. Alle druk komt namelijk op de onderkaak, en als je je paard (per ongeluk) pijn doet hij best weleens heel vervelend kan worden of je niet meer kan vertrouwen omdat je hem pijn hebt gedaan.

Een schapenvachtje als zadel kan wel, je zou bij bijvoorbeeld de IKEA een schapenvachtje kunnen kopen, die met de zachte kant naar beneden op je paard kunnen leggen en vastzetten met een longeersingel. Let er wel op dat je dan heel snel te ver naar achteren zit, dus goed opletten dat je netjes naar voren zit op je paard.

Enne, niet alle mishandeling van paarden gebeurd met zwepen hoor, heel veel gebeurd vanuit goede bedoelingen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:52

Nou ja, toen ik in Zuid-Amerika woonde hadden de gaucho's een volgende soort zadel: stapeltje schapenvachten (stuk of 5) en daar bovenop een stuk leer met een singel eraan.

Maar dat waren gaucho's, geen indianen. Wat niet wegneemt dat het erg lekker zit, zo'n kussen van schapenvacht, en dat er gewoon vee mee wordt gedreven. In Europa is zo'n constructie ook redelijk aan de prijs, lijkt me want je moet wel echte schapenvacht gebruiken. Dus niet zo'n dingetje van de Ikea!! Daar heb je helemaal niks aan. Echt schaap is prima, met alleen een stukje kunststof rijden vind ik dus mishandeling. Maar dat is natuurlijk helemaal mijn mening ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:56

hestejente schreef:
Nou ja, toen ik in Zuid-Amerika woonde hadden de gaucho's een volgende soort zadel: stapeltje schapenvachten (stuk of 5) en daar bovenop een stuk leer met een singel eraan.

Maar dat waren gaucho's, geen indianen. Wat niet wegneemt dat het erg lekker zit, zo'n kussen van schapenvacht, en dat er gewoon vee mee wordt gedreven. In Europa is zo'n constructie ook redelijk aan de prijs, lijkt me want je moet wel echte schapenvacht gebruiken. Dus niet zo'n dingetje van de Ikea!! Daar heb je helemaal niks aan. Echt schaap is prima, met alleen een stukje kunststof rijden vind ik dus mishandeling. Maar dat is natuurlijk helemaal mijn mening ;)

Ding van de IKEA is ook echt schaap... Maar als de TS toch zoiets wil, gewoon zo'n IKEA schaapje op de rug zal echt niet slecht zijn voor haar pony, en dan kan ze toch 'echt indiaan' zijn...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:06

Dat ding van de Ikea is zeker weten geen echt schaap. Echt niet.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:12

hestejente schreef:
Dat ding van de Ikea is zeker weten geen echt schaap. Echt niet.

En dat weet jij omdat je in een vorig leven schaap bent geweest, of ? :o?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:24

Of bijvoorbeeld omdat ik bij Ikea werkte toen dat ding op de markt kwam ;)

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 17:07

hestejente schreef:
Zo, je gebruikt geen zwepen? Wat ben jij een dierenvriend. Maar ik begrijp het wel hoor. De indianen hadden tenslotte ook geen zwepen ;)

mijn pony is geen indianen paarde en ik gebruik geen zweep omdat de indianen dat ook niet gebruiken hoor ik gebruik dat niet omdat ik het niet nosig heb want hij luistert ontzettend goed naar beenhulpen als je teveel been heeft is ie al weg in galop...
en ook omdat mijn pony bokt als ik een zweep gebruik

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:09

Een zweepje moet je ook niet gebruiken om je paard vooruit te krijgen ;)

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 17:10

hestejente schreef:
Een zweepje moet je ook niet gebruiken om je paard vooruit te krijgen ;)

maar ik heb het niet nodig dus ik gebruik het niet punt uit gedaan!
x

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:11

Wat jij wil meisje. Want jij hebt er zo veel verstand van ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:47

emmatje_ly schreef:
hestejente schreef:

mijn pony is geen indianen paarde en ik gebruik geen zweep omdat de indianen dat ook niet gebruiken hoor ik gebruik dat niet omdat ik het niet nosig heb want hij luistert ontzettend goed naar beenhulpen als je teveel been heeft is ie al weg in galop...
en ook omdat mijn pony bokt als ik een zweep gebruik

Jij kent duidelijk het (oorspronkelijke) doel van een zweep niet ;) Misschien iets minder in indianen verdiepen en iets meer in de geschiedenis van het heden daags rijden ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:47

AUB ts wil je altijd zaonder zadel gaanrijden?
Het is 21 eeuw! Idianen rijden ook met zadel
en jij kan dat maar beter ook doen anders verpest je de rug van je pony!!!

Doe gewoon je hoofdstel versieren met veertjes
Een schapenbontje onder je zadel

Beige dekje eronder
Daar wat veertjes aan

Klaar!!

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 19:51

Elin_ schreef:

Beige dekje eronder
Daar wat veertjes aan

Klaar!!

ik verdiep me niet in de indianen ik ben zot van de 21 eeuw ik wil graag een techkna zadel hebben want die vind ik ecgt modern en super mooi ik ben er voor aan het sparen! = voor een zadel! en ook voor 2 nieuwe hoofdstellen 1 met nen mexicaanse neusriem en 1 met een gecombineerde neusriem.
ik bedeoel met die indianen spullen dat dat leuk is voor carnaval maar ik wil graag zelf met mijn vriendin en haar paarden een show in mekaar steken en dan zou dit van pas komen

sorry als ik het niet goed heb uitgelegd en ik weet wat je met een zweep kan doen voor je paard te corrigeren tijdens rijden of voor als je een lui paard hebt wel mijn pony is echt! niet traag tis een race auto hij crost het lievs heel de tijd in de bak en ik moet hem ook nooit corrigeren met een zweep en ik be, tegen zwepen dus dat is mijn meneing of mag dat la niet meer eh

en dit topic sluit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 19:53

Anoniem schreef:
Jij kent duidelijk het (oorspronkelijke) doel van een zweep niet ;) Misschien iets minder in indianen verdiepen en iets meer in de geschiedenis van het heden daags rijden ;)

waarom heb je dan een zweep nodig e????? :Z :(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:56

emmatje_ly schreef:
Anoniem schreef:

Nou BIJVOORBEELD om de achterhand van je paard te activeren. Niet om hem mee vooruit te jensen. Maar juist omdat je niet steeds been wil geven, en je paard, als je het goed doet, net de achterhand er wat beter onder brengt als je hem met het kwastje van de zweep even op z'n kruis kriebelt.

En wil je dus die indianenspullen voor carnaval? Oooooooooooohhh, ja maar dan snap ik het hoor ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:48

emmatje_ly schreef:
Anoniem schreef:

OF bijvoorbeeld als verlengstuk van je arm bij het longeren of als target bij het vrijheidsdressuur. Om een zichtbare barricade te maken voor je paard om ze voor je uit te drijven. Ik gebruik altijd een zweep, en heb mijn paard al jaren niet meer geraakt...

Overgens gaat niemand het topic sluiten omdat jij dat eist, topics op bokt.nl worden alleen gesloten als een moderator dat nodig vindt, niet als de topic starter antwoorden krijgt die ze niet wil horen :).
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 11-10-10 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:50

En het ment ook ontzettend onhandig zonder zweep.

Zweepjes zijn ook nuttig om op het knopje van het stoplicht te duwen en om opdringerige honden van je paard z'n lijf te houden.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:54

emmatje_ly schreef:
Elin_ schreef:

Beige dekje eronder
Daar wat veertjes aan

Klaar!!

ik verdiep me niet in de indianen ik ben zot van de 21 eeuw ik wil graag een techkna zadel hebben want die vind ik ecgt modern en super mooi ik ben er voor aan het sparen! = voor een zadel! en ook voor 2 nieuwe hoofdstellen 1 met nen mexicaanse neusriem en 1 met een gecombineerde neusriem.
ik bedeoel met die indianen spullen dat dat leuk is voor carnaval maar ik wil graag zelf met mijn vriendin en haar paarden een show in mekaar steken en dan zou dit van pas komen

sorry als ik het niet goed heb uitgelegd en ik weet wat je met een zweep kan doen voor je paard te corrigeren tijdens rijden of voor als je een lui paard hebt wel mijn pony is echt! niet traag tis een race auto hij crost het lievs heel de tijd in de bak en ik moet hem ook nooit corrigeren met een zweep en ik be, tegen zwepen dus dat is mijn meneing of mag dat la niet meer eh

en dit topic sluit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volgens mij heb jij geen VERSTAND van wat je allemaal wilt XD
ten eerste mischien past dat zadel niet goed op de rug van jou pony.
ten tweede hoezo een mexicaanse neusriem ? die oefent ontzettend veel druk uit op de neus en (ehm hoe heette die botjes nou waar ie overheeen loopt :') ) nou iig die botjes drukt ie op.

Meid ga nou eerstmaar beginnen met een goed zadel dat past en een normaal hoofdstel (hoeft niet eens gecombineerd te zijn)
En al die verkleedgedoe .

Je bent 14... Komop ga aub dan niet op BOKT een toppic openen , dan heel raar reageren
En doen alsof je heel wijs bent ,,, want dat ben je niet := Je valt zovaak door de mand.
Fouten maken mag! Maare niet als je het zogenaamd zo goed weet.