Weer naar de dierenambulance geweest...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 19:55

heyy goed hoor!!! OK dan! OK dan!
Tijdje geleden ook nog een vogeltje gehad dat er heel slecht uit zag en steeds gewoon bij mensen op hun schouder ging zitten. Hij heeft een tijdje bij ons in een reiskooitje gezeten tot hij aangesterkt was. (haha vliegjes voeren) gelukkig ging t toen allemaal goed. We hebben hem oen weer lekker los gelaten. Gelukkig kwam hij niet terug maar vliegde hij gewoon lekker weg! Pling

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 20:54

Vanmiddag heeft de stalkat voor mijn ogen een vogeltje in 1 keer hap slik naar binnen gewerkt met botten, veren, pootjes en al, binnen 1 minuut was die weg Verdrietig;(;(

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:18

Jura schreef:
De eend mankeerde wel iets, want ze kon niet staan, viel om naar één kant. Maar wat ze dan precies had? Verward

Shock? Ik zou dat in ieder geval wel hebben als mijn partner voor me neus aan flarden wordt gereden... Even on-topic; ik vind het een heldendaad van je! Heel goed!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:31

Erg top van je!! OK dan!

Wij fietste eerst naar huis en toen zagen we een meeuw in de berm liggen, en die lag heel raar met allemaal wormen in z`n bek Verward Waarschijnlijk z`n jongen aan t voeren ofzo? Maar goed, t zag er heel zielig uit en wij dus een beetje in paniek van: wat moeten we doen?
Toen ben ik dus naar het eerste beste huis gefietst om naar de DA te bellen (mobiel had ik nog niet)
En ik werd eerst vierkant uitgelachen toen ik het uitlegde, maar uiteindelijk mocht ik bellen. Maar toen kwam me vriendin al huilend naar me toe dat ie dood was...

En ik heb eerst een dood vogeltje in de berm neergelegd, ook voor respect en ook omdat het mannetje erbij bleef...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 00:09

Ach gut, arme eend !! Duimen maar dat ze "alleen maar" een shock heeft en dat ze er met een nachtje opvang weer bovenop komt Lachen !!

Bij ons in de binnenbak, nestelen allemaal musje op de balken.
Soms kom je wel eens binnen en dat loop je dus echt in het lijkenhuis Verdrietig ; een hele hoop van die kleintjes, vliegen wel naar beneden, maar de weg naar boven redden ze dan niet meer, of ze zijn al heel klein uit het nest gevallen Scheve mond .
Laatst liet ik mijn paard in de bak lopen, hoor ik steeds zo tsjilpen. Na een tijdje gezocht te hebben, zag ik zo´n klein ding op de grond zitten, die duidelijk te moe was om weer naar boven te gaan. Heb eerst nog een tijd afgewacht, maar heb toen uiteindelijk een hele hand hooi genomen en hem zo´n anderhalve meter hoger op een richel neergezet (het hooi had ik genomen, zodat hij niet naar mij zou gaan ruiken!) Na een kwartiertje kwam z´n moeder hem wat te eten geven Lachen !! Ik hoop nu maar dat ´ie uiteindelijk toch weer in het nest heeft kunnen komen Lachen !!

Dode dieren op straat, leg ik trouwens ook altijd aan de kant; ik vind het idd vreselijk als ze helemaal kapot worden gereden Verdrietig !!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 16:18

quote Riette: "... Maar je ziet ze wel met een spiksplinternieuwe ambulance rondtuffen, dan denk je ook bij jezelf.: hier klopt iets niet? het heeft al met al heel lang geduurd voor alle rekeningen waren betaald, daarbuiten hadden ze schulden bij de verhuurder van hun pand. Kortom: ze zijn failliet verklaard."

Ik weet niet hoe ze aan die glimmende ambulance zijn gekomen maar wist je dat de dierenambulances GEEN subsidie krijgen???
Voor de stomste dingen is geld behalve voor zoiets noodzakelijks als een dierenambulance! Belachelijk gewoon!!

Enne, misschien was hun oude ambulance wel ingestort, hebben ze een nieuwe moeten kopen en zijn daarom failliet ............??

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 16:52

Sorry, de oude ambu was nog prima.
Ze zouden in aanmerking komen voor subsisie via de gemeente, en dat geld was dus van te voren alvast opgemaakt...

Ik ben er voorstander voor dat dergelijke instanties gesubsidieerd worden, maar dan niet aan min of meer nutteloze dingen! Kortom: de beheerders moeten wel heel goed gecontroleerd worden!