mairead schreef:Maargoed; als het er ooit van zou moeten komen:
Kinderen (dat is voor mij iedereen onder de 18 jaar) zou ik sowieso niet willen; het liefste zou ik dan nog iemand hebben van rond mijn eigen leeftijd, want ik denk dat ik daarmee beter zou communiceren.
Ik zou liever niet willen dat iemand wedstrijden start met mijn paard. Tevens zou ik eisen dat ze les namen bij mijn instructeur. En ik zou willen dat ten alle tijden onder het rijden een cap wordt gedragen op mijn paard. Ook zou ik niet willen dat ze (ongevraagd) vriendinnen/familie/etc. meebrengen. Maar hoe controleer je die laatste 2 dingen? Ik heb vaker bij anderen gezien dat (vooral de jongere) verzorgsters hierin onverantwoordelijk gedrag lieten zien...
Daarnaast; mijn paard is ook niet perfect en dus ook niet voor de volle 100% betrouwbaar: hoewel zij vaak erg mak is, heeft zij er ook nogal een handje van om uit te proberen hoe ver ze kan gaan in elke nieuwe situatie en ze kan haar kracht daarbij tegen je gebruiken. Daar moet een ander ook maar net mee om kunnen gaan.
Zoals je ziet heb ik volgens mij hele hoge eisen; dat is voor mij een extra reden om het allemaal gewoon lekker zelf te doen, zolang als dat gaat. Je moet gewoon hele goede, waterdichte afspraken maken en dan ook nog maar net de juiste persoon treffen met verantwoordelijkheidsgevoel én die goed overweg kan met jouw paard.
Ik vind niet dat je hele hoge eisen hebt hoor
Ik ben het met het dragen van een cap en wedstrijden rijde helemaal eens. Ik vind het ook echt vervelend als mijn verzorgster haar heel familie meeneemt. Ze mag wel ongevraagd iemand meenemen maar diegene mag niet rijden. Ik denk dus dat het best logische eisen zijn ! Het is wel jouw paard en die is gewoon kostbaar