Nieuwe generatie maneges?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSaarSaar

Re: Nieuwe generatie maneges?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 18:22

:j zo was het vroeger bij ons op de ponyclub ook, ik heb er 5 jaar gereden, maar de sfeer werd steeds minder.
steeds meer zeurende ouders/luie/bange/zeurende kinderen, toen ben ik gestopt op die ponyclub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:50

Weet je ik zou het die ouders gewoon verbieden om bij de stallen of in de bak te komen wanneer de kids les hebben, en dan die verwende koters es goed aanpakken anders leren ze nooit hoe een paard verzorgd moet worden, hoe het zadel hoort te liggen en hoe je een hoofdstel omdoet, maar ja das hoe ik het zou aanpakken met kids en das een utopie want ik ben en wordt geen instructrice!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:51

Bij ons mogen ouders alleen de eerste 5 en latste 10 minuten kijken. Als ze foto's willen maken -> vooraf vragen :). Een goedwrrkend systeem, dan gaan de ouders zich er ook niet mee bemoeien en kan de lerares in alle rust lesgeven.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:00

Hi, jij rijdt zeker op Belle Epoque (zag op je profiel dat je ook hier in almere woont). Toen je je verhaal vertelde moest ik gelijk aan een manege denken. Ik snap het ook niet echt waarom ze daar zo rijden. Ik heb best veel vriendinnen die daar rijden en ze denken dat elk paard het zelfde is. ik heb een verzorgpaard die nogal "vreemd" is, in hun ogen)hij kijkt gewoon niet om van een zweep, gaan ze net zolang zitten zwaaien en als ze nog niet kijkt wil ze haar gaan meppen :S, je moet ze niet vragen om een stal uit te mesten hoor :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 19:07

Jep ik rij op Belle Epoque :j Rij jij toevallig op Lies Beuker?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:42

Nee, ook op Belle :D, mijn vriendinen probeerde me nog overtehalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:43

Haha ik stuur je wel even een PM want dit wordt een beetje offtopic!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:49

Ik heb het ook geleerd door te doen. Maar 20 jaar geleden werd mijn manege niet aansprakelijk gesteld toen ik met een ambulance naar de eerste hulp werd afgevoerd...
Wettelijk gezien was de manege volgens mij net zo aansprakelijk als nu, alleen is in NL inmiddels ook de claim-cultuur doorgedrongen. In de praktijk houdt dat voor veel maneges in dat ze weinig keus hebben en inderdaad het zekere voor het onzekere nemen. Of anders hun verzekeringspremies niet meer kunnen betalen. ;)

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:44

Sientje schreef:
Ik heb het ook geleerd door te doen. Maar 20 jaar geleden werd mijn manege niet aansprakelijk gesteld toen ik met een ambulance naar de eerste hulp werd afgevoerd...
Wettelijk gezien was de manege volgens mij net zo aansprakelijk als nu, alleen is in NL inmiddels ook de claim-cultuur doorgedrongen. In de praktijk houdt dat voor veel maneges in dat ze weinig keus hebben en inderdaad het zekere voor het onzekere nemen. Of anders hun verzekeringspremies niet meer kunnen betalen. ;)

Werkt dat zo ja met no claimen enzo? Ben toevallig dit jaar bewusteloos gevallen en heb met een hersenschudding in het ziekenhuis gelegen, zat toch een ambulance rekening aan vast (weg eigen risico). Maar manege is daar nooit over begonnen.. Het bleef bij een hoe is het nou.. Kun je dingen verhalen dan?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 21:57

MissAmazone schreef:
Sientje schreef:

Werkt dat zo ja met no claimen enzo? Ben toevallig dit jaar bewusteloos gevallen en heb met een hersenschudding in het ziekenhuis gelegen, zat toch een ambulance rekening aan vast (weg eigen risico). Maar manege is daar nooit over begonnen.. Het bleef bij een hoe is het nou.. Kun je dingen verhalen dan?

Ga maar eens berichten hier op Bokt zoeken over uitspraken van de rechter over aansprakelijkheid van maneges... Soms is er een deel 'eigen schuld' van de ruiter, maar in de basis is de manege verantwoordelijk. De paarden zijn namelijk in eigendom van de manege. En nee, dat de manege in jouw verhaal daar niet over begonnen is, snap ik ook wel... :+