Danté en ik....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:26

corinne1981 schreef:
Je moest eens weten hoeveel verhalen dat er zijn wanneer een cap iemands leven heeft gered! Of dat een cap verschrikkelijk (blijvend) letsel heeft voorkomen. Maargoed, hopelijk hoef je het nooit op de harde manier te leren dat een cap verstandig is.
Mijn paard is ook 100% betrouwbaar, ben er vorig jaar toch vanaf gedonderd omdat hij zelf struikelde in een konijnenhol, het hoeft dus niet altijd aan je paard te liggen.

Nou bij deze, ik ben ook een zonder-cap-rijder.
Maar ik heb geluk gehad dat ik bij een val mijn cap niet op had.
Anders had ik mooi mijn nek gebroken gehad.

Dus meid, blijf lekker zo rijden als je dat wilt !

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 12:45

ZO JEMIG HET IS ECHT BOKT EIGEN ZO ALS EERDER WERD GEZEGD.
Vraag toch niet om meningen , en als je die wilt geven lees dan eerst voordat je iets zegd!
Jammer dat niemand zijn eigen mening mag hebben!
Wilde enkel onze nieuwe aanwinst laten zien.
Daar heb ik alweer spijt van!

Zo juist lekker gereden ZONDER bontje en met ANDERE singel en me zadel bleef goed liggen.
En Sorry hoor maar rij al 19 jaar! Dus er hoeft niemand met verstand na te kijken!
En ze is 3,5 ze hoeft helemaal nog niet nagefelijk te lopen. Is geen dressuur paard maar recreatief.
Vind het echt zonde dat mensen zo reageren!

Dankje Vealosz!!
Blijf het ook lekker doen binnen zonder cap rijden en chaps.
Dat is wat ik fijn vind en boeit me niet zo wat een ander er van vind.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:05

Het enige wat we proberen te doen is je tips te geven. Overigens is het niet af te zien dat je al 19 jaar rijdt. En nagefelijk of niet. Ik zei ook niet dat ze nu al nagefelijk moet, maar dat ze wel het bit moet opzoeken, en dat is wat ik nu gewoon helemaal niet zie. Ik mis contact, actie in het achterbeen, en een goede houding van de ruiter. 3 essentiele dingen, wil je je paard op latere leeftijd wel lekker voor elkaar hebben.

En als je geen commentaar of tips wilt, dan moet je helemaal geen topic openen op bokt.

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:24

Wijnanda schreef:
Het enige wat we proberen te doen is je tips te geven. Overigens is het niet af te zien dat je al 19 jaar rijdt. En nagefelijk of niet. Ik zei ook niet dat ze nu al nagefelijk moet, maar dat ze wel het bit moet opzoeken, en dat is wat ik nu gewoon helemaal niet zie. Ik mis contact, actie in het achterbeen, en een goede houding van de ruiter. 3 essentiele dingen, wil je je paard op latere leeftijd wel lekker voor elkaar hebben.

En als je geen commentaar of tips wilt, dan moet je helemaal geen topic openen op bokt.

Wat een k*t opmerking van je zeg!! RESPECTLOOS!!.. hoe kan je nou in een aantal foto's even iemand vertellen dat het er niet uit ziet dat ze al 19 jaar rijd... gottegot ... wat een gezeik jongens!!... ze laat gewoon haar paardje zien..

ik kwam net al een topic tegen waar zoooo veel commentaar was over (zogenaamde) rukken, plukken jagen en sporen prikken... hier zijn de teugels lekker los.. geen sporen.. en NOG is het niet goed!!... jongens... doe normaal!!

ik vind het een leuke Fjord... en ik vind het heerlijk om te zien dat je zo lekker begint met het ontspannen en gewoon helemaal niks vragen alleen voorwaarts. prima hoor!!... daarbij heb ik ook geen commentaar over je cap.. ik ken ook vele kanten van met en zonder cap.. voor ieder is dat een keuze voor zich..

veel plezier met je paardje!!! :D

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:33

magictwist schreef:
Wijnanda schreef:

Wat een k*t opmerking van je zeg!! RESPECTLOOS!!.. hoe kan je nou in een aantal foto's even iemand vertellen dat het er niet uit ziet dat ze al 19 jaar rijd... gottegot ... wat een gezeik jongens!!... ze laat gewoon haar paardje zien..

ik kwam net al een topic tegen waar zoooo veel commentaar was over (zogenaamde) rukken, plukken jagen en sporen prikken... hier zijn de teugels lekker los.. geen sporen.. en NOG is het niet goed!!... jongens... doe normaal!!

ik vind het een leuke Fjord... en ik vind het heerlijk om te zien dat je zo lekker begint met het ontspannen en gewoon helemaal niks vragen alleen voorwaarts. prima hoor!!... daarbij heb ik ook geen commentaar over je cap.. ik ken ook vele kanten van met en zonder cap.. voor ieder is dat een keuze voor zich..

veel plezier met je paardje!!! :D

Bedankt magic.
En ben het ook met je eens!
Sommige denken dat je van 2 foto's een heel uur rijden kunt zien.

En heb wel degelijk contact!
En foto's zijn moment opnames!
Net ofdat iedereen super zit!

En zoals magic idd zegt in niet 1 tropic staat niks negatiefs!
Er is valt altijd wel wat te ouwe hoere hier.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:34

Sjonge, waar gaat het met bokt heen ? :(:)

Ze vraagt niet of het eruit ziet dat ze al 19 jaar rijd, ze vraagt ook niet of ze de cap wel/niet moet rijden. :n

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:38

Als zij mij een poedersuiker geeft, kan ze er een terug krijgen ook. Sorry hoor, maar we proberen hier goedbedoelde tips te geven, en vervolgens krijg je een hele tirade dat ze het allemaal zelf toch wel blijft doen zoals ze dat zelf wil. Tuurlijk, maar vraag dan niet om de mening van anderen. en open ook geen topic op bokt. Want dan vraag je er toch om?

En ze vraagt om te lezen:

Citaat:
Sorry voor de hoeveelheid kon niet kiezen.
Commentaar is ook welkom wel vriendelijk aub :-X
Weet dat ik teveel met me tenen na buiten zit , maar ik heb ontzettende x benen en als ik ze na binnen draai klemmen me knieén.

Dit is het enige wat ik in haar topic openingspost heb kunnen vinden. Ik geloof niet dat ik iets onaardigs heb gezegd in mijn eerste post, alleen goedbedoelde tips en vervolgens krijg je een hele tirade van TS over je heen. Laat dan maar weer, mijn goedbedoelde dag is er alweer aan. Als TS geen commentaar wil krijgen, moet ze geen topic openen, maar volgens de openingspost wilde ze die wel, maar blijkbaar kan ze dus toch niet tegen de tips die ik haar gegeven heb. Ik wilde je alleen helpen, maar blijkbaar wil de TS dat helemaal niet.
Laatst bijgewerkt door Wijnanda op 28-09-10 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:41

Wijnanda schreef:
Als zij mij een poedersuiker geeft, kan ze er een terug krijgen ook. Sorry hoor, maar we proberen hier goedbedoelde tips te geven, en vervolgens krijg je een hele tirade dat ze het allemaal zelf toch wel blijft doen zoals ze dat zelf wil. Tuurlijk, maar vraag dan niet om de mening van anderen. en open ook geen topic op bokt. Want dan vraag je er toch om?

Ik PB je even ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:41

Leuke fjord! Je zadel ligt inderdaad ietwat te ver naar voren. En in de galop zit je een beetje te ver naar achteren, let daar op. Nog iets meer je handen dragen en het ziet er al beter uit! Geen cap is je eigen keuze, maar met chaps rijden kan je beenligging een heel stuk verbeteren.
Volgens mij heeft je paard er verder wel plezier in, maar je moet niet meer groeien... ;)

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:44

Wijnanda schreef:

vind jou opmerkingen nergens op slaan!!
TS valt jou in geen enkel bericht aan of maakt nare opmerkingen op jou gericht of op jouw gerichten posten!! toch kom jij het even erger maken door zulke opmerkingen te plaatsen!! waarom??

ik vind je Fjordje nog steeds super...!!!!!!! :D
en idd let beetje op het zadel dat het niet te veel schuift zoals op deze foto's te zien was... ik weet natuurlijk niet hoe het normaal ligt.. maar op de foto's lijkt het te schuiven!! :D

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:45

Citaat:
Dit is het enige wat ik in haar topic openingspost heb kunnen vinden. Ik geloof niet dat ik iets onaardigs heb gezegd in mijn eerste post, alleen goedbedoelde tips en vervolgens krijg je een hele tirade van TS over je heen. Laat dan maar weer, mijn goedbedoelde dag is er alweer aan. Als TS geen commentaar wil krijgen, moet ze geen topic openen, maar volgens de openingspost wilde ze die wel, maar blijkbaar kan ze dus toch niet tegen de tips die ik haar gegeven heb. Ik wilde je alleen helpen, maar blijkbaar wil de TS dat helemaal niet.

TS valt jou toch ook niet aan of maakt toch geen persoonlijke opmerkingen naar jou of jouw post ?? :P:D

Wijnanda

Re: Danté en ik....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:47

Nou, dat idee heb ik wel met de post die ze na mijn post heeft geplaatst ;) Aangezien het meeste ervan toch wel op mijn post slaat.

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:48

Volgens mij ging dat meer over de Cap... :) daar heb jij toch niks over gezegt?

daarbij vind ik trouwens dat jij in je 1ste post niks raars hebt gezegt.. en ikook niet denk dat TS op jouw reageerde.. maar echt alleen maar over de zeurende mensen over de Cap!!

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:50

Okeeee... klaar nu ... we gaan weer on topic.. want het gaat nu natuurlijk helemaal nergens meer over.. en dwalen erg van het topic af :P

weer gezellig allemaal... geen 100 keer meer de dingen herhalen die al zijn gezegd en BLIJF POSITIEF EN LIEF!!! (whauw dat rijmt!! :D )

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:51

Nee, dat heb ik inderdaad niet, maar ik heb wel iets gezegd over tempowisselingen, zodat je paard beter aan je been wordt, de teugel meer opzoekt en uiteindelijk meer nagefelijk gaat lopen, en daar schiet ze wel volledig over in de verdediging en dat ze geen commentaar wil. Ik geloof dat ik het vriendelijk genoeg heb gezegd, en als ze helemaal geen commentaar wilde dan had ze dat in de OP moeten zetten.

En blij, positief en lief was ik wel geloof ik, tot de TS mijn post volledig de grond in boorde. Maargoed, we weten weer wat het is om kritiek te geven, het wordt toch nooit geapprecieerd.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:53

Probeer meer in het midden van het zadel te zitten. Je zit nu teveel op de lepel en daardoor krijgt jouw mooie fjord teveel druk bij dat punt van de rug en dan is het moeilijk om de rug los te laten.
Verder een super leuke fjord en je ziet dat je er plezier in hebt, vind ik altijd het belangrijkst. :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:54

Een beetje dimmen @magictwist ;)

Voor ts: Al ben je een recreatieve ruiter, dressuur is toch wel de basis. Een paard is immers niet ontstaan zodat de mens erop kan rijden. Dus aan de mens de taak om het paard meer te laten dragen op de achterhand en de rug ontspant en de buikspieren gaat gebruiken. Probeer goed, maar wel licht contact te houden met de mond. Ga goed met hem aan het werk, overgangen, tempowisselingen, figuren rijden, stelling/buigen, zodat hij wat losser laat en de achterhand beter gaat gebruiken! :)

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:57

Wijnanda schreef:
Nee, dat heb ik inderdaad niet, maar ik heb wel iets gezegd over tempowisselingen, zodat je paard beter aan je been wordt, de teugel meer opzoekt en uiteindelijk meer nagefelijk gaat lopen, en daar schiet ze wel volledig over in de verdediging en dat ze geen commentaar wil. Ik geloof dat ik het vriendelijk genoeg heb gezegd, en als ze helemaal geen commentaar wilde dan had ze dat in de OP moeten zetten.

En blij, positief en lief was ik wel geloof ik, tot de TS mijn post volledig de grond in boorde. Maargoed, we weten weer wat het is om kritiek te geven, het wordt toch nooit geapprecieerd.

ah joh... jij hebt toch gezegd wat jou tips waren, je best gedaan... kan jou het schelen wat de TS er mee doet!! .. :D niet te druk om maken!! ;)

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:58

saskiakefie schreef:
Een beetje dimmen @magictwist ;)

dimmen ??.. ik zeg niks raars toch ? :P

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 14:17

kom nou gaat het echt er nergens meer over.
iedereen voelt ze persoonlijk aan gesproken(wat niet bedoeld is) helaas vat niet iedereen dat.
Zal vrijdag nieuwe pics maken met me nieuwe singel!
Dan praten we verder.......Nu gaat het nergens meer over.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:18

@Usha: Ik heb toch echt net tips gegeven of lees je daar overheen?

Usha2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 14:21

nee lees er niet over heen, bedoel het geen wat er voor staat sorry....En weet dat dressur de bassis is maar ze is nog maar 3,5 wil eerst dat ze goed in ballans is en haar evenwicht goed verdeeld wat ze steeds beter gaat doen. En ja figuren ect is van zelf sprekend ;)

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:24

Maar ze krijgt juist balans door haar actief te rijden, en op eigen benen te gaan lopen. En dat doe je door veel tempowisselingen met haar te rijden, en dan zal die nagefelijkheid vanzelf komen, want dan zoekt ze zelf het bit op. Nagefelijk is niet in de krul trekken, maar je hand opzoeken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:41

Moderatoropmerking:
Nou nou nou, gaan we lekker? Het geven van rijtechnisch commentaar is toegestaan, graag zelfs! Maar dan wel op een fatsoenlijke, opbouwende manier. Daarnaast is het herhalen van eerder gegeven commentaar zonder toevoeging niet toegestaan.

Graag nou dus weer op een beschaafde manier verder. Commentaar geven en je mening duidelijk maken is ook mogelijk zonder dat je de ander verbaal de hersens in slaat.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 28-09-10 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: toestemming -> toevoeging

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:05

@Berdien,
Is dat een nieuwe regel op bokt? mogen er niet meerdere mensen zzeggen joh je bent je cap vergeten, zonder dat de TS toestemming geeft :+ (gewoon vraagje, vind t een beetje raar namelijk :') )

@Usha: ik ging ff goed kijken naar je zadel, maar je zit ver achter in je zadel, klopt dat? of is het zadel qua inchmaat misschien ook te klein (suggestie, geen aanval oid!)