Ik maak me zorgen om Myst (foto's)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 18:53

hmmmhmmm... platvoeten komt inderedaad vaak goede tenminste als je goede hoefsmid heb die onderbeet... shets hebben het ook vaak niks ernstig aaleen soms moeilijk met eten

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:00

nou aan die hoeven moet iets af kunnen.. staan veelste ver naar voren.. zou er snel iemand anders bij halen.. voordat ze misvormd worden. en aan dat snoekersmond kan je niet veel aan doen.. misschien een beugeltje kopen Tong uitsteken nee okey lekker flauw

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 22:55

snoekersmond???
Snoeksmond Haha!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 23:35

Ik had toen ook een shet merritje met veulen, veulen heeft ook onderbeet ze is nu 5 en heeft er geen problemen mee.
Moeders had overigens ook geen gebitsproblemen!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 01:16

Ik heb op medisch gisteren ofzo al antwoord gegeven op je onderbeet-vraag. Maar waarschijnlijk niet wat je wilde horen...
Voor verdere belangstellenden: het is een welbekend probleem bij die kleine pony's, en je kunt hoog of laag springen en dierenartsen laten komen... feit blijft dat het nog heel lang kan veranderen, zelfs tot leeftijd 4-5 jaar (einde wisselen) soms, en je er niks aan kunt doen behalve afwachten.

Vanavond mocht ik nog een blik werpen op het smoeltje van een veulen wat nu een week of 6 oud is. Tandjes precies op elkaar. Toen ze net geboren was, zag haar kaak (welliswaar nog zonder tandjes dan Haha! ) er precies zo uit als die van jou nu. Dus andersom kan ook.

Wat betreft de voetjes: wij doen dat bij die kleintjes intussen al jaren zelf na instructie van de smid, vaak elke 2 weken een beetje, nadruk op teentje inkorten. Miniveulens zijn vaak vrij lang nog wat week gekoot, waardoor de teen 'opwipt' en niet in slijting komt. We gebruiken een vijl en een (lach niet) snoeischaar. Werkt perfect en een stuk practischer op die ielepiele-hoefjes dan kapmes of kniptang. Daar heb je vaak twee handen voor nodig, maar zoek dat hoefje nog maar eens op als je het tussen je knieen moet klemmen Nerd Hoefsmeden zijn er zelf vaak niet zo dol op om die kleintjes te doen, dus de meesten zullen je graaaaaag uitleggen hoe je het zelf het beste kunt doen, of op z'n minst kunt bijhouden tot hij weer komt.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 01:30

ik zou toch wel een smid langs laten komen.. ik vind de hoeven er niet goed uitzien,
en de overbeet heb ik geen verstand van, gewoon een informeren bij de DA ofzow en verder gewoon lekker genieten van je paardje OK dan!