shet-haters?!?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 13:18

leuk dat er nog mensen zo over denken ;)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 13:19

oeps... beetje te klein! :D leuk dat er nog mensen zo over denken

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:21

H_Nalanta schreef:
Je kunt met een shetlander bijna evenveel doen als met een 'groot' paard maar ik hou ook niet van shetjes. Niet omdat je er zo weinig mee kunt want je kunt er best veel mee maar omdat ze vaak zo slecht opgevoed zijn.. (de shetjes die ik ken dan)

Flip dus ook!? _O-

Ik heb zelf ook een shetlander, ik vind ze enorm gaaf maar ik kan absoluut niet met mijn lengte op hem gaan rijden :)
Je kunt er, op rijden na, eigenlijk alles mee :D

Anoniem

Re: shet-haters?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:43

Ik vind het juist ontzettend leuk om ze bezig te zien met jonge kinderen, mijn nichtje leert nu op mijn 4-jarige hengstjes (nee, ze zijn niet allemaal slecht opgevoed :)) ) rijden, en ze vind het geweldig. Ik vind het ook super om te zien +:)+ Verder kun je er natuurlijk ook mee aan de lange teugel werken. Het rijden mis ik wel een beetje, maar ik heb gelukkig een bijrijdpaard, dus da's geen probleem :)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 17:00

je kan er zoveel mee doen! dat is net het leuke eraan! en ja rijden kan je niet maar je kan ook nog rijpaardje zoeken om verzorgen of lessen nemen...

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:44

ooh, ik vind dat je met een shet juist leuke dingen kunt doen!
Ik vind shetjes juist superleuk! :D
<3

ik zou er zelf ook wel eentje willen hebben :D!

en bij mij is niemand die zo reageert gelukkig :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:13

Volgens mij kan je hier meer een shet-fan topic van maken :+

toen ik na het overlijden van mijn rijpaard een shetje wilde kopen keek mijn omgeving mij ook raar aan. Ik had er immers al 1. En toen ik zei dat ik geen behoefte had aan rijden keken ze mij aan of ik ziek was.

Je kan zoveel doen met zo'n kleintje. En vaak genoeg zeg ik dat ik hem niet in grootpaardformaat zou willen hebben. Grijze haren zou ik ervan krijgen.

Antics

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:28

friends_f_e schreef:
hallo,

ik vroeg me even af... bij mij op de manege en op school reageert iedereen als ik zeg dat ik graag een shetje wil zo van : een shetlander? wat kan je daar nou met doen of: als je een pony krijgt dan koop je toch een grote waar je op kan rijden
nou dat vind ik dus verschrikkelijk! een shetlandertje is minstens even leuk als een paard! nog leuker zelfs!!!

maar zijn er bij jullie ook mensen die zo reageren?

groetjes,
friends_f_e

Waarom klinkt dit zo bekend ?:+

Ze haten Shets vast niet hoor, maar ik snap je punt wel. IK VIND SHETS GEWELDIG!
Je kan er niet echt op rijden, maar denk eens aan mennen, vrijheidsdressuur, knuffelen, longeren, wandelen, aan de fiets, tuttelen, en nog zó veel meer.

Dat is toch heerlijk? :o :D

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 23:47

Ik zie steeds vaker dat mensen veel te negatief denken :o
Niet alleen jij, maar ook die mensen die tegen je zeggen dat Shets klein zijn.
Lekker eigenwijs karakter, maar dan toch ook wel opgevoed. Dat is waar de meeste mensen over blijven struikelen dacht ik zo :o .

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 16:45

ik rijd graag paard, niet dat ik daarom een shet wil om dat ik geen behoefte heb aan groot paard ofzo maar ik vindt ze gewoon geweldig! je kan er eigelijk nog meer mee doen dan met groot paard, toch op sommige vlakken. ik zie mezelf nog niet met een reuzegroot paard gaan wandelen ofzo, als ik ereen ooit zou hebben zou ik wel weten wat doen!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:18

wij hebben vandaag een shet erbij gekregen en ik blijf echt bij mn vorige bericht.
Meneer is altijd hengst geweest niet opgevoed en enorm eigenwijs!
niet te geloven wat een geduld je voor hem moet hebben zeg!
Dit zou een groot paard natuurlijk ook doen maar hij heeft echt van die ontdeugende rot streken.
hij blijft trouwens niet lang en moet zo snel mogelijk weer verkocht worden.
Het is dus een shet voor de handel dus als een van deze shetlander liefhebbers nog een super leuke shet wil?!!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:10

mijn pony's zijn heel netjes opgevoed (buiten bella want dat is een monster :') ) ze lopen netjes achter je aan, zijn rustig in de omgang, Van 3 tot 34 jaar oud in verschillende maten en figuren, sommige kinderen in mijn klas zeggen wel oliebol niks van aantrekken jij vind je shet alles van de wereld en zij vinden dat gewoon onbelangrijk. dan zijn ze gewoon geen vrienden van je :)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:14

ietjelover schreef:
wij hebben vandaag een shet erbij gekregen en ik blijf echt bij mn vorige bericht.
Meneer is altijd hengst geweest niet opgevoed en enorm eigenwijs!
niet te geloven wat een geduld je voor hem moet hebben zeg!
Dit zou een groot paard natuurlijk ook doen maar hij heeft echt van die ontdeugende rot streken.
hij blijft trouwens niet lang en moet zo snel mogelijk weer verkocht worden.
Het is dus een shet voor de handel dus als een van deze shetlander liefhebbers nog een super leuke shet wil?!!

haha is het een grote, heleen wou er nog een :+

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:17

Achjo, trek het je niet aan..

Heb het ook wel eens voorbij horen komen, maar zodra je echt aan de gang gaat met je diertje krijg je alleen maar veel waardering van mensen om je heen omdat hij er zo veel beter bij staat dan andere pony's en zelfs meer kan!

over het opvoeden, een shet is zoo moeilijk op te voeden al helemaal als ze last hebben van echte hengste streken.. Ik heb mijn shet nu 2,5 jaar daarvan heb ik zeker 1 jaar met hem zitten vechten omdat hij last van zijn hormonen had.. De aanhouder wint en nu is het echt een geweldig dier en heb ik een super band met hem.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 19:16

misschien moet ik shet-haters veranderen als iedereen zegt dat dat geen goede naam is... maar wat

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:23

nee inderdaad shet-hater is niet de juiste verwoording. Sommige mensen vinden ze gewoon niet leuk, omdat ze toch liever voor het grote werk gaan of het niet leuk vinden dat ze er niet meer op kunnen rijden met hun lengte.

zo heb ik ook een chihuahua , heel veel mensen vinden ze verschrikkelijk maar hoeven ze niet te haten hoor! :n

heb overgens ook mini's dus ik heb grote liefde voor de shetlander! :o

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:52

Misschien kun je de 'Shet-hater' beter beschrijven als een niet-liefhebber van Shetlanders :)

Ik ben trouwens juist dol op Shetlanders :))
Sinds begin deze maand heb ik er een Shet bij als vp, maar ik werk even graag met de Shet als met de BWP'er ;)

o0gwen0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 22:35

dit komt zo bekend voor maar bij mij is het meer van gwen dat paarden meisje of gwen met der stink paarden en
dan ook nog eens wat moet je met zo'n klein stink beest. en dan denk ik : ik respecteer jullie keuze dat jullie het
stinkpaarden vinden en niet zo als ik een paarden liefhebber ben, maar accepteer dan ook mijn keuze dat mijn
paarden wel een deel van mijn leven uitmaken.

blijf dat denken en gewoon niks van aantrekken en iedereen heeft zijn eigen iedeen over zijn droompaard dus dat moeten ze maar accepteren toch :P ?
iik heb trouwens sinds 3 maanden mijn eigen shetje van 3 jaar ( was helemaal groen toen ik hem kreeg) maar ik begrijp wel dat mensen zoiets
hebben van dat het eigenwijze beesten zijn want je vind eerder wat erg ( behalve schoppen etc. ) dan als je met een paard loopt van 1.70
ik begrijp ze wel dat zeg ik eerlijk