Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stef"]
dan bindt je hem op! Dat doen ze bij percherons en suffolks ook
[/quote]
kleine moeite he. Het is gewoon kwaadwiligheid van de mens als je het mij vraagt. Aan een paard hoort een staart te zitten. De mens speelt te veel voor god, zelfs als het om onbenullige zaken als een staart gaat. Trouwens, ook bij honden is het couperen voortaan verboden. en terecht. Mensen moeten zichzelf maar willen verbouwen (en je hebt zat van die gekke wijven) en dat is al tot daaraan toe vind ik, maar van dieren moeten ze afblijven.
[quote="Roos schreef:Dobermanns en Rotweilers met staart vind ik ook geen porum. Sorry, maar dat is nu mijn mening.
Botervlieg schreef:En is het houden van honden met gecoupeerde staarten ook verboden,
of wordt dat pas een punt met keuringen?
.
Citaat:Dobermanns en Rotweilers met staart vind ik ook geen porum.
smurf schreef:ik heb bij brandmerken gestaan en paarden vastgehouden en zoals iemand hierboven al zei: ze merken er niets van! Ik geloofde het nooit en wilde er niets mee te makenhebben, tot ik ermee geconfronteerd werd en nu geloof ik het wel!
SmithsGirl schreef:Botervlieg: Bij dobermans wordt de staart en oren op zeer jonge leeftijd al gecoupeerd... ik heb nog nooit een dier zonder staart geboren zien worden...
En alles wat Moeder Natuur meegeeft zal ongetwijfeld een functie hebben... dus daar moet en mag je niet aan komen!! Maar da's mijn mening...
Botervlieg"]
[quote="SmithsGirl schreef:Botervlieg: Bij dobermans wordt de staart en oren op zeer jonge leeftijd al gecoupeerd... ik heb nog nooit een dier zonder staart geboren zien worden...
En alles wat Moeder Natuur meegeeft zal ongetwijfeld een functie hebben... dus daar moet en mag je niet aan komen!! Maar da's mijn mening...
Desiree schreef:ja, en engelse bulldogs worden geboren met een te kort ademhalingssysteem waardoor ze niet tegen hitte kunnen en met een te grote kop zodat ze alleen d.m.v. een keizersnede geboren kunnen worden. Dat is ook estetisch kennelijk, net als couperen! Maar ja, het wordt me wel duidelijk dat estetisch en ethisch ver uit elkaar liggen! En dat is wel jammer.
Desiree"]
[quote="smurf schreef:ik heb bij brandmerken gestaan en paarden vastgehouden en zoals iemand hierboven al zei: ze merken er niets van! Ik geloofde het nooit en wilde er niets mee te makenhebben, tot ik ermee geconfronteerd werd en nu geloof ik het wel!
Citaat:En als je wilt krijg je er nog een leuk brandmerkje bij ook.
Voel je niks van, hoor, wat al die idioten ook mogen beweren.
Idra schreef:Yep die heb ik hier ook, paard voelde wel degelijk iets.... man daarna ookHmm.... ken je dat filmje op Internet van dat paard dat gebrandmerkt wordt en in zo'n ijzeren ding staat? Hij schopte over het hek heen naar de man die hem brandmerkte... Geen pijn?
Ik zal het eens voor je opzoeken...
smurf schreef:Citaat:En als je wilt krijg je er nog een leuk brandmerkje bij ook.
Voel je niks van, hoor, wat al die idioten ook mogen beweren.
hartelijk bedankt dat je me voor idioot uitmaakt!
Heb jij er wel eens bijgestaan wanneer ze paarden brandmerken, ik wed van niet, anders schreef je niet zoiets. Ik zou het prettig vinden als je op je taalgebruik let en eens goed leest wat mensen typen mevrouw of meneer Botervlieg! (want uit je profiel kan men niets opmaken, ik keek er even om te kijken hoe oud je was, maar dat vermeld het ook al niet).
Overigens verbaast het mij ook dat ze een vlieg wel voelen en een brandmerk niet als het word aangebracht, maar het is inderdaad dat het ijzer heet genoeg moet zijn, zoals iemand al opmerkte. Ik heb er meerdere malen bij moeten staan om te assisteren (als je op een stoeterij werkt, moet je wel eens dingen doen die je niet zo leuk vindt) en heb nog nooit een paard zien flippen van de pijn, zien reageren zelfs! Ook niet achteraf als de "wond" moet genezen! Het ruikt ook niet minder vies dan wanneer de smid je paard warm beslaat!