Je zelf goed noemen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Re: Je zelf goed noemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:03

Ik vind me zelf echt bagger slecht.
maar anderen vinden mij super goed, dus tja. ik blijf me zelf bagger slecht vinden :P Ik geniet met mijn paardje dus misschien ben ik wel op die maniet goed.
Maar tja ik ben pas 15 ik heb nog zo ontzettend veel te leren en ik wil graag meer leren!

En tja die stal genoten, niets van aan trekken ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:24

unicorn_kiss schreef:
Ik irriteer me hier wel aan de stalgenoten. Die vinden zichzelf zó goed he :\ Dat terwijl ze ook heel wat kunnen bijleren.

Dan zeg je gewoon dat iemand die écht goed is, erkend dat hij nog veel moet leren. Want het gekke is hoe meer je weet, hoe meer je begrijpt dat je maar weinig weet.
Met paardrijden niet anders. In het begin ben je al heel wat als je kunt lichtrijden en sturen tegelijk :D
Als je dan echt aan paarden africhten en trainen gaat beginnen en je steeds weer neiuwe dingetjes tegenkomt die je nog niet wist, merk je dat er nog zoveel is dat je nog niet "hebt gehad". En je wordt ook steeds kieskeuriger. Je bent niet blij met elk resultaat, nee het moet wel goed zijn, of perfect.
Zover ga ik zelf niet, ik ben geen perfectionist, ik wil wel plezier in het leven. Een perfectionist zet zichzelf op om te falen, want niets kan perfect worden uitgevoerd. Die zijn ongelukkig, of op zijn minst altijd of vaak getressed.
Voor mij is zo goed als het mij dan lukt al goed genoeg. Dan ben je tevreden, dat is veel positiever en dat voelt een apard ook aan en dan is de samenwerking veel fijner dan dat je dwangmatig doorgaat tot het perfect zou zijn, want meestal eindigt dat in verzet en alles behalve perfect.
Weten wanneer te stoppen is een van de grote geheimen in werken met paarden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:44

Haha ja dat klopt, hoe meer je te weten komt, hoe meer je gaat denken dat je maar heel weinig weet!
En wij willen alleen maar meer. Kijk eens naar die geldspelletjes op tv, vind ik best vergelijkbaar(deal or no deal, weekend miljoniars oid), je wordt hebberig en wilt alleen maar meer en meestal loopt het dan juist fout af. Met paarden wil je goed resultaat zien, terwijl het paard het prima doet ga je verder.. Veel mensen weten niet wanneer ze moeten stoppen, is ook moeilijk. (yay, paard heeft sbw onder de knie, nog een keer :):))

Ik vind mezelf alleen goed met mn eigen paard...
Maar ik heb eigenlijk ook helemaal geen andere paarden in handen.

Ik vind pas dat je goed bent als je met elk paard kunt omgaan.
Ik vind het ook belangrijk dat mijn instructrice die eigenschap heeft!! En dat heeft ze ook hihi.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:48

Tsjaaaah, wat is goed???

Ik rij nu 11 jaar paard, maar ik vind mezelf alles behalve goed... :n Ik wil het alleen ook niet slecht noemen.
Ik ben nogal een perfectionist...

Iemand die zoals ik zou rijden, en verder geen ambities heeft, zal misschien wel heel tevreden zijn. Dat weet ik niet.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:41

Vindt jij jezelf goed dan ga je wat sneller vooruit in de lessen.

Vindt jij jezelf niet goed dan ga je juist minder snel in de lessen vooruit.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 23:54

Mijn lijfspreuk als mensen vragen hoelang ik al rij en hoe goed ik dan ben:

Ik kan blijven zitten en soms zelfs dat nog niet eens.

(Ik rij al vanaf ik 5 jaar oud ben, Z-dressuur, M-springen, jonge paarden inrijden, bosritten, eigelijk alles wat er kan op een paard :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:07

Aan allen,
Tsja, ik kijk teveel naar anderen die negen van de tien keer veel langer rijden dan mij, ik heb nu 14 paardrijlessen gehad en ben een beginner, ik ben een goede zandhapper, ik weet hoe goed rijden er uit ziet en dat wil ik bereiken, een goede zit, stille benen, niet dat ik de ambitie heb om een topamazone te worden, integendeel ik wil gewoon niet dat mijn toekomstige paard hinder ondervind
van mijn evt. slechte rijstijl! Dus zit ik op paardrijles leer en geniet ik!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:11

Ik kan heel goed chocolade eten, en zelfs dat is relatief. (er zal altijd wel iemand beter zijn).

Ik vind dat ik goed ben, omdat ik altijd in gedachte hou dat ik nog veel moet leren, en dat de dingen die fout gaan, mijn schuld als ruiter zijn.
Met dat inzicht kun je namelijk vooruitkomen...

didike12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:58

ik weet niet of je dat zo van jezelf kan zeggen. kijk, als je iedere wedstrijd 1e, 2e, 3e etc wordt, kan je jezelf wel goed noemen jaa :D
ik zit zelf in een gevorderde groep en ik ben bijna 13. ik zit met allemaal mensen van 17 enzo, wel balen. maarja, ik leer nu wel veel meer ;)

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:48

Ik weet dat ik mezelf nooit goed zal kunnen noemen op het gebied van dressuur of springen...
Maar wel weer op andere gebieden ;)

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:13

Pentax schreef:
Ik vind dat ik goed ben, omdat ik altijd in gedachte hou dat ik nog veel moet leren, en dat de dingen die fout gaan, mijn schuld als ruiter zijn.
Met dat inzicht kun je namelijk vooruitkomen...

Amen! :j

ik heb dus bovenstaande...en ik kan redelijk met paarden omgaan/paarden kunnen redelijk met mij omgaan. :D
Vaak zijn ze rustig bij mij(lees: sommige paarden die tegen de meeste mensen boos/vervelend doen blijven bij mij onverschillig of doen lief), maar soms ook net zo goed niet. Dat ligt dan meer aan het paard dan aan mij: het paard besluit nl. of hij mij aardig vind of niet...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:12

Ik vind mezelf best wel goed ja :j

In mijn klasse dan, in de M zou ik mezelf toch een stuk
minder goed vinden :o

En springen, tja daar ben ik gewoon echt heel erg niet goed in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:15

Pentax: met dat inzicht ga ik helemaal mee.

Ik rij nu een jaar western en vind mezelf daar (nog laaaaaaaaaaange) niet goed in. Maar ik vond mezelf nog veel beroerder als Engelse ruiter :+

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:26

Als mensen mij dat vragen zeg ik meestal:

Als je me vergelijkt met iemand die voor het eerst op het paard zit ben ik goed.
Maar vergelijk je me met Anky dan ben ik niet zo goed.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:30

Ik vind mezelf echt niet slecht, ik sta open om dingen te leren. Maar ik denk dat ik het een beetje in me genen heb, bijna heel me familie zit in de paarden, en in de dressuur sport.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:35

ik vind mezelf goed met paarden omgaan.
of ik goed zou kunnen rijden is relatief, er zijn meer dan genoeg mensen die het beter kunnen, of juist minder goed kunnen.
verder sluit ik me aan bij Pentax :j

rapha4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:39

Jezelf 'goed' noemen is niet zo verkeerd, maar zodra je gaat denken dat je bent uitgeleerd, dan zit verkeerd denk ik ;-)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 19:44

Ik ben goed genoeg om nog heel veel te leren!

pollylove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:13

ligt eraan .
als je het écht vind, mag je dat zeggen .
maar dan wel duidelijk zeggen dat je het een MENING vindt.
want een debiel kan ook zeggen dat hij is IS
terwijl hij zichzelf goed VIND
:Y)