Passen twee ezels ook op Bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 11:59

Oh ja ... eigenwijs ... dat zijn tinkers ook, en hafjes, en fjordjes .... zijn niet alle paarden en pony's een "ietsje" eigenwijs Haha!? Da's juist het leuke aan veel paardjes En ezeltjes en pony'tjes ... Haha! Haha! Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:03

dat klopt Tong uitsteken veel paarden rassen zijn ook lekker eigenwijs
(voelen de tinkers zich nu aangesproken? Tong uitsteken)

ilsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:19

Wow, cool dat je twee ezeltjes hebt gekocht!!!
Heel erg veel plezier ermee!!!
Ik heb zelf 2 verzorgezels maar wist neit dat je op ezels ook kon rijden!!! in ieder geval heel veel suc6 emt het trainen en hoop snel weer wat fotot's te zien!!!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 12:58

Fairie schreef:
dat klopt Tong uitsteken veel paarden rassen zijn ook lekker eigenwijs
(voelen de tinkers zich nu aangesproken? Tong uitsteken)

Niet bepaald, m'n fjordje is ook "eigenzinnig" en m'n vuilbakpony ook ... zelfs onze kat en onze "huiskippen" zijn eigenwijs. Eén van onze kiekens is zelfs zo eigenwijs dat ie erop aandringd om met je mee in huis te komen Tong uitsteken Volgens mij is er niet één levend wezen zonder een eigen wil ...

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 14:06

ooooooooooo vet coooooool!! lachen man!! heel veel succes met inrijden, als het zover is, mag ik dan een keertje komen???????
zo cool

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:10

Ojeee! Dan moet ik jou niet tegen komen als ik een wedstrijd heb, want Duvel is helemaal stapelgek van ezels! Hij wil helemaal nks meer, alsie er eentje ziet, dan blijftie het leifst zo dicht mogelijk daar in de buurt.

Maar leuk hoor, je ezels, heel veel plezier ermee!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:34

Wat een schatjes Lovers !! Tuurlijk horen ze ook hier op bokt !!
Ik zou het ook leuk vinden om vaker foto´s van ze te zien Lachen !!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:41

ik ook, zeker!!! dat wordt echt lachen om een ezel onder het zadel te zien (positief bedoeld natuurlijk!! Haha!), benieuwd of hij wel mág meedoen op wedstrijdjes?!

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 20:55

We voelen ons met z'n drieen helemaal welkom! Vooral een aantal reacties moest ik wel om lachen.

De ezels zijn pas helemaal volgroeid als ze 5 zijn, maar met 3 mogen ze voor de kar, dus daar ga ik mee beginnen.

Om te laten dat ezels echt Western getraind kunnen worden, wat foto's van internet geplukt. In Amerika zijn er namelijk regelmatig wedstrijden met ezels (en muilezels).
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:40

Ha leuk!
Wij hebben maar liefst 3 ezeltjes lopen (op het moment 4, 1 loge) waarvan er nu 2 gedekt zijn!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:22

Haha lachen man. Ben echt helemaal Ezel fan!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 22:33

Leuk zeg die ezeltjes. Bij mijn neefje en nichtje op de basisschool lopen er ook twee, heel schattig maar ze doen echt geen dingen waar ze geen zin in hebben Haha! .

Maclee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 23:05

oh ik vind ze geweldig!!!

Ik wil al heel lang zo graag een ezeltje. Als we ooit wat meer ruimte hebben komt het er misschien nog wel van.

Veel succes bij het zadelmak maken Haha!

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 01:03

GAAAAAAF!!! Lijkt me echt tof om zo'n ezel te rijden. Net als dat ik het onwijs leuk vind om kameel te rijden. En weet je wat me ook wel apart lijkt? Een zebra onder het zadel. Maar dat schijnt nog knap lastig te zijn.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 03:24

Sorry hoor. Maar ezels op bokt? dat kan echt niet hoor! Die hebben we toch al genoeg...

Nee hoor geintje. Ik vind ze wel tof. Zou er zelf geen willen hebben. Ik houd het op de welsh cob. Die van mij is trouwens ook vaak zat een ezel!

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 08:15

Jasper, wat gaaf !!

Ik kom gauw eens bij je langs, kijken of die oren van Christoffel werkelijk zo ontzettend lang zijn Haha! .

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 09:58

Irre schreef:
GAAAAAAF!!! Lijkt me echt tof om zo'n ezel te rijden. Net als dat ik het onwijs leuk vind om kameel te rijden. En weet je wat me ook wel apart lijkt? Een zebra onder het zadel. Maar dat schijnt nog knap lastig te zijn.

Kruisingen met zebra's kunnen tam gemaakt worden, maar echte zebra's zijn naar het schijnt erg moeilijk omdat die hun instinct niet kunnen onderdrukken als onze gedomesticeerde paarden dit doen (soms) Haha!. Ik zou anders ook wel een zebra willen, m'n dochter is DOL op zebras, verzameld ook zebra-spulletjes (bij deze, iemand zebraspul? Knipoog). Ze is al erg blij met de zebrastrepen op de voorbenen van 'r fjordje

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:37

ik had hier een foto gepost van een kruising zebra/ ezel onder het zadel. Maar die is weg Boos!

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 11:35

gaaf!

wij hebben ook 7/8 jaar ezeltjes gehad, maar ehbben ze 2 jaar geleden weg moeten doen omdat het niet ging met starlight en ze kregen echt te weinig aandacht.

Ik heb er ook altijd op gereden, ik kan wel een foto zoeken, voor de nieuwsgierigen Haha!. Je valt er wel heeeel snel vanaf, ik spreek uit ervaring... Haha!

waren wij trouwens ook bang voor, dat starlight er bang voor zou zijn. Maar die was alleen een beetje bang als ze gingen balken.