Het dilemma......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 11:21

@Siskeh, nee jammer genoeg niet....

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:23

justdiesel schreef:
@RM94, een ander baan zoeken valt niet mee....zie mijn vorige reactie.

@zonnebloem, tijdelijk iets anders is best wel iets ja, maar denk niet dat ik daarna nog terug naar deze stalling kan dan.....
Er is gewoon een wachtlijst voor mensen en hier in de buurt liggen de betaalbare stallingen niet voor het oprapen.

@AnnebelleVD, ja deze bijrijdster houden is ook het liefste wat ik doe!

Ik weet het ik ben zelf ook op zoek naar een andere baan bij mij gelukkig omdat ik me hier heel ongelukkig voel en niet vanwege de financien. Maar echt de markt is aan het aantrekken *D in ieder geval succes ik hoop dat je een oplossing vindt

ponyta

Re: Het dilemma......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:32

Je kan altijd kijken op je hem ergens anders neer kan zetten,
Onder tussen kan je ook een bij rijdster zoeken.

En als je toch nog meer wil werken kan je toch proberen nog een baan te zoeken.

Als deze 3 dingen echt niet lukt kan je altijd nog je paard verkopen.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:14

als de verzorgster prima is en je haar niet kwijt wil zou ik haar wel houden
en als ze weer kan betalen laat je haar weer betalen
en dan kijken of je ergens in kosten kan snijden
bv goedkopere stalling
ik heb natuurlijk geen idee wat je financieel te kort komt en of dit makkelijk te doen is

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:15

LZP -> PP

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:23

Op de vraag van pensionstalling naar andere stal, kan ik antwoorden.
Ik was alleen gewend aan all-in. Nu rijdt ik een paard die gestald staat waar je zelf moet mesten, voer klaar zetten en twee buitenbakken ipv de luxe van twee binnenbakken. De prijs hier scheelt 100 euro op wat ik gewend was en ik mis de luxe nauwelijks. Alleen wanneer het weer heel slecht is mis ik een binnenbak, maar ik denk dat ik dat op 1 heel jaar, misschien maar drie maal is. Moet er wel bij vermelden dat wij een buitenbak hebben die het hele jaar door te berijden is.

Waar je wel op moet letten is dat als je naar een andere stal gaat, welke kosten erbij komen. Zoals zelf voer kopen bijv.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:44

tinaaz schreef:
Ik snap dat je de bijrijder graag wilt houden. Is het voor haar niet mogelijk om nog steeds te blijven betalen maar dan wat minder (en iets minder rijden?) dan kun je misschien nog een 2e betalende bijrijder vinden.
Wat betreft de stalling, het is natuurlijk even wennen om iets minder luxe te hebben, maar ook dit moet wel weer lukken. Ga vooral rond deze (regenachtige) tijd langs bij andere stallen met buitenbakken, dan kun je meteen zien hoe de bak zich houdt met wat regen.

Succes!!

Dan vraag ik me af voor wie je het paard dan nog hebt met 2 bijrijders.

Paard op een andere stal zetten waar je wat goedkoper uit bent en je bijrijder houden lijkt mij de handigste oplossing.
Hoe meer basic de stallen zijn hoe gezelliger het vaak is. Ik heb ook op van alles gestaan en sta het liefst op een kleine doe het zelf stal met goede bak.

Sinds 2 weken heb ik een plek voor mijzelf en dat bevalt prima.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:57

Ik ben van een stal met een wei bij iemand thuis waar ik alleen stond naar een wat grotere pensionstal gegaan met binnenbak buitenbak trainingsmolen en alles. Ik vond die pensionstal heel fijn maar al die drukte is niks voor mij.
Toen ben ik naar een kleinere pensionstal gegaan met een buitenbak was heerlijk maar ik was toch opzoek naar een eigen plekje.
Nou heb ik een mooi schuurtje met opslagruimte en 2 stallen voor mijn pony's en een weide.
Geen bak helaas maar het is niet anders.
Het is net wat je luxe vind, de een houd van rust en de ander houd van comfort.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:04

Als ik in jouw situatie was, zou ik goedkoper gaan staan en de bijrijdster houden. Snap dat je slecht weer niet leuk vind, ik sta nu op een weide met enkel de basics: een schuilstal en een pomp. Geen elektriciteit of stromend water, geen piste, en echt alles moet ik zelf doen. Niet altijd even gezellig maar het scheelt in de portomonnee, paard zelf maakt het niet uit verder.

Uiteindelijk kan je altijd terug verhuizen naar een luxere stalling als alles wat vlotter loopt.

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:13

Ik zou toch overwegen of je niet wat goedkoper kan staan. Dus bv een pensionstalling waar ze hele dag buiten gaan en een goede buitenbak hebben.(bevalt mij persoonlijk erg goed)
Ondertussen kun je toch nog verder zoeken naar evt. een andere verzorgster of je huidige houden.
En misschien als je voor de mantelzorg ook nog een bijdrage kan aanvragen geeft toch een stuk meer lucht.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 16:23

@RM94, Markt is misschien wel aan het aantrekken maar ik heb verder geen diploma's ofzo....
Ben 'maar' een verkoopstertje van 38 :o

@Ponyta, Paard verkopen is inderdaad mijn laatste optie.

@DDDMakkink, Dat zou ik ook het liefste willen dat ze gewoon kan blijven.
En een goedkopere stalling zou absoluut prettig zijn financieel, dan hoef ik ook niet meer te gaan bij werken.

@Iefke, bedankt voor het verplaatsen, wist niet zo goed waar ik het neer moest zetten....

@Lizz, Kijk dat is inderdaad een groot verschil 100 euro!
Als ik dat zou vinden dan ben ik helemaal happy! Op het slechte weer na dan ;)
Dus jij mist het helemaal niet verder, tja ik denk persoonlijk dat ik ook niet perse luxe nodig heb hoor...
Ik rijd het liefste lekker buiten, ben geen ambitieuze ruiter.
Lol met mijn knol vind ik het allerbelangrijkste en dat kan je op een wei'tje ook hebben.
Wel bedankt voor die tip over bijkomende kosten, al krijgt ze alleen maar gras hooi en stro.
Ik koop nu ook altijd zelf al Pavo Summerfit koeken voor haar.

@Cowgirl, een plek voor mezelf aan huis lijkt me echt het einde!!
Maar ja dan moet ik eerst de staatsloterij winnen hahhahaha :D
2 bijrijders zou ik ook niet willen hoor, dan nog liever geen paard....

@Kiim, ik heb ook liever rust dan een hele drukke stal!
Bij ons op de pensionstalling is het ook veel drukker geworden, zijn van 10 naar 17 paarden gegaan...
En dat is niet altijd even fijn nee! Maar gelukkig ga ik er vaak overdag heen en dan zie ik niemand.

@Solleke_Noah, terug verhuizen is niet zo makkelijk vrees ik....
Als ik weg zou gaan dan is dezelfde week mijn stal al weer bezet door een ander paard.
Je moet maar net geluk hebben of er dan nog een plaats vrij komt.....

@Sabsmid, ja dat van dat mantelzorgen ga ik achteraan.
Als dat zou kunnen kan ik misschien wel zowiezo blijven staan waar ik nu sta...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 17:01

Helaas is zo'n persoongebonden budget per 1 juli stopgezet en is het niet meer mogelijk om die dit jaar nog aan te vragen.......

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:07

Ik zou opzoek gaan naar een ander plekje, mijn paarden staan in de zomer 24 uur per dag buiten en swinters op stal en in de paddock. verder heb ik alleen een buitenbak en ik vermaak me prima! Tegen het weer kun je je kleden en het scheelt aardig wat in de prijs.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:03

ik ben ook van luxe stal naar minder luxe gegaan, scheelt zo'n honder euro per maand. Ik moet zeggen bevalt me goed. In de winter wel weinig kunnen rijden, was echt pokkeweer dit jaar.MAar heb het er graag voor over. Paarden zijn er ook op vooruit gegaan nl en vind het niet erg om alleen elke dag te mesten en te poetsen als het kloteweer is.

Ik zou dus gaan voor de optie goedkopere stal (evt doe-het-zelf) en dan je bijrijdster houden. Mocht het haar financieel weer beter gaan, kun je vragen of ze weer wil bijdragen.
Zoals al eerder is gezegd, je kunt je prima kleden tegen het slechte weer.

Ik weet niet of je ook wedstrijden oid rijdt,maar anders kan je toch best je paard eens een keer (in de wei) laten staan als het slecht weer is? Ik rijd overigens wel wedstrijden en dan start ik gewoon niet van dec-februari....

xGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:09

Haaai,

Wat een vervelend iets! Ik zou dus ook iets goedkopers zoeken. Wat voor soort post breng je rond. Ik heb namelijk ergens een site zien staan waar je elke dag krantjes rond moet brengen en waar je dan al snel 150 tot 200 euro per maand mee verdient.

Groetjes en veel succes!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 21:54

@Misz_irene, Mijn paard staat nu overdag buiten en snachts binnen.
Dat zou ik bij een eventueel ander adres ook graag willen.

@Lonnie, Fijn te lezen dat het jou goed bevalt! Ja de paarden zal het worst wezen waar ze staan, als ze maar lekker buiten kunnen.....Ik zie wel erg op tegen het weer.....

@xGuusje, Ik breng voor DHL post rond.
alleen op dinsdag want elke dag gaat niet lukken.....
Verdient eigenlijk geen ene drol als je het goed bekijkt....
Maar ja, al wat ik extra verdien is meegenomen toch!

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:10

justdiesel schreef:
Helaas is zo'n persoongebonden budget per 1 juli stopgezet en is het niet meer mogelijk om die dit jaar nog aan te vragen.......

Heb even opgezocht, en ze maken wel uitzonderingen. Wanneer je moeder niet thuis zou kunnen blijven zonder extra hulp hebben ze uitzonderingen.Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit van toepassing is.
Je kan het natuurlijk altijd proberen.

Duurdere zorginstelling
In de eerste plaats voor cliënten die, als zij geen pgb krijgen, in
een duurdere zorginstelling zouden moeten worden opgenomen. De
cliënt gaat in overleg met het zorgkantoor na wat de mogelijkheden
zijn voor verantwoorde zorg in natura thuis. Als deze zorg niet
mogelijk blijkt, kan het zorgkantoor alsnog een pgb toekennen zodat
de cliënt zelf zijn zorg thuis kan inkopen.

Veel succes met je beslissing. Mocht dit op niks uitlopen zou je eventueel toch nog kunnen kijken voor een goedkopere stal, dat lijkt me dan de beste oplossing.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 22:28

Dank je Sabmid, maar dat is (gelukkig) nog niet van toepassing op mijn moeder.
Ze is nog gewoon thuis en kan nog een beetje in huis rond lopen.
Ze is wel opgegeven maar zowel wij als de artsen hebben geen idee hoe lang het duurt.
Ik ga in elk geval wel een keer naar de gemeente om te kijken wat ze zeggen.

Ik heb vanavond heerlijk gereden met mijn meisje, lekker buiten in de buitenbak.
Als ik dit zo heb gedaan weet ik helemaal zeker dat ik haar nooit meer kwijt wil!
Denk wel dat mn keuze naar goedkopere stalling/wei gaat.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:31

Zou ik ook doen. Tenzij je naar de Olympische Spelen gaat heb je eigenlijk zo'n binnenbak niet nodig he ;-)

Heb het ook jaaaaaaren met een buitenbak gedaan. (Nu nog trouwens, die ene keer dát ik rij)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 22:35

Hahhaha WowAmigo, ik rij niet eens wedstrijden :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:06

Nah, tadaaaaaa... ;-)

Viel mij overigens (toen ik nog wel wedstrijden reed) mee hoevaak ik echt niet kon rijden door het weer. (afgelopen winter was dat dus niet :+ )

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:42

Ik zou toch zeggen optie 3 lijkt me de "veiligste" keuze.
Andere baan zoeken is ten eerste niet makkelijk, maar stel je werkt er je voelt je er positief over maar toch zeggen ze binnen je proeftijd dat je niet mag blijven tja daar sta je dan.
En zeker als je voor de rest naar je zin hebt op het werk is natuurlijk ook heel wat.
Ja de luxe is prettig maar je went er wel aan dat je het met minder moet doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:50

tja, ik denk dat je eerlijk moet zijn naar jezelf, je gezin en je paard toe.
als je elke maand in de stress moet leven of je het financieel wel redt is het imo niet handig om een eigen paard op een dure pensionstalling te willen hebben.
je hebt 3 kinderen zeg je, die moeten voor je paard gaan.
je huis moet ook daarvoor gaan.
en je eigen geluk ook.

als ik in jouw situatie zou zitten (en dat heb ik gezeten) zou ik mijn paard verkopen en op zoek gaan naar een leuk bijrijdpaard tot het financieel weer mogelijk is om zelf een eigen paard te gaan houden.
misschien is dit niet het antwoord wat je wilt horen.

wat vind je man van deze situatie?

je hebt al 3 banen, hoe red je dat allemaal qua tijd?? als ik jou was zou ik mijn paard en een baan opzeggen en een opleiding gaan doen zodat je wat sterker op de arbeidsmarkt staat.

veel succes met je beslissing!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:21

TS, als ik jou was zou ik ook een andere, goedkopere, stalling zoeken. Dan maar geen luxe, en dan maar geen binnenbak. Er is misschien een vereniging oid in de buurt waar je de binnenbak kunt gebruiken?

Vorig jaar heb ik een paar maanden geen baan, en dus ook geen inkomen gehad. En dit jaar weer. Vreselijk eng is dat. Ik heb me ook grote zorgen gemaakt of ik mijn paard wel zou kunnen houden en ik ben zo blij dat hij nog bij mij is :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 16:14

@WowAmigo, Nee ben echt een recreatieruiter...

@Tigra, Klopt! Nu heb ik een vast contract en als ik dan mijn baan opzeg moet ik maar weer afwachten of ik mag blijven......
Heb ik helemaal geen zekerheid meer.....

@Juval, Mijn man staat natuurlijk achter mij, anders was ik hier nooit aan begonnen!
Dat mijn gezin voor moet gaan is iets heel vanzelfsprekend voor mij, zou er uit zien zeg :D
Mocht het zover komen dat ik voor mijn gezin geen geld meer zou hebben verkoop ik zowel paard als huis.....Maar dat is gelukkig helemaal niet aan de orde, ik heb dat ook apart gehouden.
Op donderdag en vrijdag werk ik in een slagerij, op dinsdagochtend ga ik bij iemand poetsen en op dinsdagmiddag breng ik de post rond. hou nog meer dan tijd genoeg over voor huishouden en alles.
Een opleiding is met mijn 38 jaar geen optie meer ;)

@Hestejente, Kan me voorstellen dat dat verschrikkelijk is!
Dat is ook 1 van de redenen wat me tegenhoud om een andere baan te zoeken......

Ik ga in elk geval in het plaatselijke krantje een advertentie laten zetten dat ik een stal/wei zoek, kijk wel of ik daar een reactie op krijg...