met 2 mensen op 1 paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Re: met 2 mensen op 1 paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:03

Ik ben er niet zo fan van.. Natuurlijk kan het wel eventjes, maar de tweede persoon zit bovenop de nieren van het paard. Lijkt me niet zo fijn voor je paard..

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:53

na jullie reacties lijkt het me geen goed idee.. ook niet voor 5 minuutjes. er mag wel een slotje op

shannonmacey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:45

Je merkt snel genoeg of het paard het leuk vindt of niet......Vroeger met mijn broertje wel eens zeer hard van een paard gebokt, die zag het dus niet zitten!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:47

Niet elk paard vind het leuk maar wij hebben ook wel eens met zijn 3en erop gezeten en ook wel eens met zijn 2en. Af en toe voor de lol.

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:53

twee kleuters op een paard zetten kan geen kwaad.. althans niet voor de rug.

Maar met twee mensen (vanaf een jaar of 10) op een rug van een paard zitten is niet "goed". De achterste zit namelijk snel op de lendenen van het paard (dit is het zwakste deel van de rug). Dit is niet goed voor de rug. Maja met voltige zitten ze hier ook op en daar zitten ook niet alleen maar magere mensen op. Toevallig zag ik laatst iemand van ongeveer zo'n 100 kilo achterop zitten met voltige. (ik wil niet discrimineren) maar dit is dus wel schadelijk voor een paard. Hoe gemeen het ook klinkt hoe meer gewicht hoe meer slijtage ( afhankelijk van het meezitten etc).

Dus met zijn 2en op je paard zitten? Het is jouw paard... Maar "echt goed" is niet het denk ik.

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:54

Nog nooit gedaan!
het is iig slecht,
Voor 1x op de foto kan nog
als je het tóch doet (doe 't niet)
Dan wel zonder zadel,anders doet het je pony nog meer pijn :)
(en ik hoop dat het niet een klein shetje ofzo is,waar je als 2 14 jarigen op gaat zitten )

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:58

toevallig dat mijn dochters 11 en 12 vandaag net samen op mijn haf gezeten hebben. Draf stap en galop zonder zadel. Denk dat het echt niet veel kwaad kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:05

ik doet t wel eens met een vriendin van me op mn fjord ( wel zonder zadel, heb t wel eens met egdaan maar doek nie meer ), samen wegen wij nog geen honderd kilo en stappen we alleen. ( ik denk dat t niet veel uitmaakt of ieman dmet overgewicht op je paard zit in een veels te leinz adel of dat je er met zn 2en een rondje op zit, dan denk ik zelfs dat met zn 2en minder schade geeft want dat doe je niet elke dag, sterker nog maar heel soms, en iemand met overgewich van 100 kilo zit er veel vaker op! )

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:26

Voor even is het geen probleem. Doe ik regelmatig op mijn Frieze merries. Gaat altijd goed.. :) Doe het zowel met mijn vriend als mijn zusje wel eens. :) Maar hou er rekening mee dat de tweede persoon op het heiligbeen zit (5 ruggewervels die vergroeid zijn en vast aan elkaar zitten) hier zit geen beweging in en hier te lang op zitten/rijden kan dus schadelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:30

als mijn vriendin en ik zonder zadel zitten op mijn pony weet ik zeker dat we nog niet zo ver zitten achter op de rug als dat er een iemand van 100 kilo opzit, maar mijn vriendinnen en ik ( wie ik achteroplaat ) zijn allemaal heel smal

indraXpolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:44

Ik ben wel eens met iemand door ene weiland gecrost in vole galop ik achterop en zei in het zadel
daarna ook hele weiland terug in stap en draf <3

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:50

ik deed het ook vaak met een vriendin van mij, gewoon een klein stukje paar honderd meter naar de wei stappen. zonder zadel dan. (op een stevige haflinger)
tot gister. deed ik het met mijn broertje, hij gaat zitten en pony begint te bokken. hij zat nog niet goed dus valt eraf op het erf.
arm op 3 plaatsen gebroken. ik zat er ook op en heb helemaal niets. gister geopereerd en vannacht in het ziekenhuis geslapen.
voel me nu dus best wel schuldig en zal dit NOOIT weer doen!

wil jullie niet bang maken ofzo. maar mijn pony vind normaal altijd alles goed. is nog nooit gebeurd dat ze ging bokken.

gewoon zelf weten wat je doet;)!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:53

horselover7 schreef:
ik deed het ook vaak met een vriendin van mij, gewoon een klein stukje paar honderd meter naar de wei stappen. zonder zadel dan.
tot gister. deed ik het met mijn broertje, hij gaat zitten en pony begint te bokken. hij zat nog niet goed dus valt eraf op het erf.
arm op 3 plaatsen gebroken. ik zat er ook op en heb helemaal niets. gister geopereerd en vannacht in het ziekenhuis geslapen.
voel me nu dus best wel schuldig en zal dit NOOIT weer doen!

wil jullie niet bang maken ofzo. maar mijn pony vind normaal altijd alles goed. is nog nooit gebeurd dat ze ging bokken.

gewoon zelf weten wat je doet;)!

Ik denk dat dit inderdaad een wijze les is.
Misschien zijn er dan mensen die van mening zijn dat het 'niet erg' is, denk dan even na waarom een paard bokt.... Niet voor de lol iig.

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:56

nee idd. ;)
al ging het eerder altijd wel goed, en ze bokte nooit.
hij ging echter wel ver achterop zitten (moest nog wat naar voren gaan zitten, maar toen bokte ze al)
ik weet niet hoe dit zit als je direct op de goede plek zit.

ik weet wel dat ik het iig nooit meer doe. denk dat ze gewoon pijn had. want gewicht dragen kan ze makkelijk!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:25

ik vind een klein rondje stappen geen probleem, mits je pony het allemaal oke vind.

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:28

Heey,

Ik heb samen met een vriendin op een fjord gezeten 1 rondje:

Ik zit voorop en mijn vriendin achtrop. Je kan dit natuurlijk geen uur lang doen. Op een belg van 1.65 hebben we dit wel gedaan maar die had zoveel rug...daar kon dit makkelijk op.
Afbeelding

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:46

marijkefn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:30

Met voltige mag je met max. 3 personen op een paard/pony.
Deze paarden zijn natuurlijk hieraan gewend, en er wordt
langzaam naar toe getraind.
Als je met zijn 2en op een paard/pony wil, zou ik dat altijd zonder zadel dit omdat je anders op zijn lendenen zit wat de meeste paarden niet zo leuk vinden als ze het niet gewend zijn.
En ook vooral niet in de flanken 'knijpen' als je erop zit/gaat, dat wil nog weleens bokken veroorzaken.
Qua gewicht moet het geen probleem zijn volgens mij....
Ik doe zelf voltige met een fries, dit gaat prima ook met zijn 2en.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:34

een paar jaar geleden heb ik dat ook eens gedaan met een vriendin.
we wogen toen ongeveer rond de 60/70 kilo samen.
was wel leuk voor een paar keer, maar nu doe ik dat niet meer zo snel denk ik :P

Kimbiiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:00

Ik vind het niet echt goed, het is ook niet echt handig hé :P
Ook voor je paar dis het niet zoo fijn, om even op te zitten geen prbleem maar mee draven enzo...
Dat zou ik zeker niet doen (;

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:08

heb het vroeger ook ooit eens gedaan maar dan in de bak van de manege zonder zadel.
onze verzorgpony zat 2x in de prijzen

celineeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:33

Je kan best een keer met ze 2e op een paard maar doe dit NIET te vaak ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:39

Weleens gedaan. Ook een sprongetje gemaakt. := Paard was heel braaf alleen ik zou het nu niet weer doen. Ze had trouwens wel een lang genoege rug, zodat we net niet te ver naar achteren zaten. Alleen het is best lastig, want als achterste kun je het niet goed zien waar je heen gaat. Dus toen degene die voorop zat onverwacht een bocht maakte gleed ik eraf en daardoor zij ook. :')

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 16:44

Op de manege (voor gehandicapten) doen we ook aan backriding: 2 mensen op 1 paard. De ruiter, die zelfstandig niet kan blijven zitten, zit voorop, en de helper, die zorgt dat de ruiter goed en ontspannen kan zitten, zit achter. :)

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:12

ik en een vriendin gingen een x samen op een haflinger,
zonder teugels en alles aan de longeerlijn.
voor een x is het niet zo erg.
maart het was echt heel grappig,
ik lag er 2 naast en zei 3x delaatste keer trok ik er van af. :P