De Hakken-omlaag-super-de-luxe-tip.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:13

zorro schreef:
Heu.. Als je het gewicht naar de buitenkant van je voet wilt plaatsen, moet de hoge kant dan niet naar binnen? Ik ben nu even helemaal in de war :+ Ik rij altijd met blokjes, maar kan me nu even niet voor de geest halen hoe ik ze heb..

De hoge kant moet naar buiten, althans, zo is het oorspronkelijk wel bedoeld. Gewicht moet ook niet naar buiten kant van de voet. Als je de hoge kant naar binnen zou doen dan zit je dus in een soort O vorm en haal je je kuit van het paard weg, lijkt me ook niet fijn zitten. Met blokje buiten zit als het goed is je kuit aan het paard en je teen naar binnen.
Ik lees dat mensen het ook wel eens andersom doen. Naja, wat je prettig vindt dan maar. :)

EvilSock

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:38

alison_belle schreef:
dat dacht ik dus ook, hakken naar binnen is tenen naar buiten????
Probeer eens je bovenbenen naar binnen te draaien......voila.......de juiste zit

Deze tip heb ik geprobeerd, En gelukt !!!

Vroeger had ik altijd een instructice die, telkens als ik met m'n tenen naar buiten zat Riep dat ik op Charlie Chaplin leek xD Veel geholpen heeft het niet.

Maar deze tip is dus echt een aanrader XD

Jolienfortun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:15

dit helpt bij mij totaal niet. ik heb al super veel geprobeerd en ben er nu bijna een jaar mee bezig.
Niks helpt.

texelse

Re: De Hakken-omlaag-super-de-luxe-tip.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:21

"duw je knie naar beneden" is ook een manier die het gewenste resultaat oplevert.

aliceexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:06

Ik heb vooral met springen, dat ik boven de sprong mijn tenen onwijs naar buiten zet. Ik heb ook al met assymetrische beugels gereden maar dat helpt niet. Ik moet denk ikg ewoon goed oefen met inderdaad, je knieen goed tegen het zadel te drukken boven de sprong.

katoo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:04

die riempjes aan de singel kan je wel verstellen maar je kan dan wel de volgende dag niet meer stappen van de spierpijn. beste manier is zonder beugels en er dan op letten.