Mijn hengst dressuren met neckrope

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Mijn hengst dressuren met neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:45

Wat een super gaaf paard zeg!! Echt een knapperd. Heb veel bewondering hoe je hem toch heel correct rijdt met zo'n neckrope! En dat allemaal op zit! Petje af :j

josien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 15:48

bedankt voor alle complimenten. Je komt er pas achter hoeveel je met je teugels doet als je ze niet meer hebt. Vooral als je toch het paard mooi in balans wil rijden.

Toen ik Pablo kreeg was hij zo zwak in zijn achterhand en rug dat hij nog geen bocht kon stappen zonder onderuit te gaan. Het heeft mij een half jaar gekost voordat ik er 10min op kon zitten. De eerste 2 jaar zakte hij nog vaak door zijn achterhand heen, maar kon zich opvangen.
Nu bijna 2 jaar verder word hij steeds sterker in zijn achterhand en daardoor steeds ruimer en meer op de achterhand. Hij is niet meer overbouwd en kan steeds meer buiging in zijn sprong aan. Doe ik te veel dan heeft hij nog steeds dat hij dikke sprongen en kogels krijgt. Heel goed om het paard zelf te laten beslissen hoever dat hij kan gaan. Soms wil ik te veel ~~}> en dan word ik direct gestraft de volgende dag.

Op de neckrope is het niet mogelijk om te veel druk te geven en daardoor te veel te verwachten van het paard. Doe ik te veel dan werkt hij helemaal niet meer mee en dat is niet grappig met dit paard. Dus ik vind het zowel erg leuk en fijn op neckrope, maar ook om me zelf in de hand te houden. Houd me bij de les dat dit geen doorgaans rijpaard is.