rustig ritje eindigt in de ambulance :(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:40

He bah, echt heel erg veel sterkte ermee!!! T zit je daaro ook niet mee Verdrietig

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:43

dat was zeker niet mis. Lijkt me doodeng als je paard van plan is om door prikkeldraad te gaan...Ik zou er ook zijn afgesprongen hoor! In ieder geval heel veel sterkte en veel plezier in Mongolië! Het lijkt me kei interessant om daar paarden te gaan bestuderen!!!

Veel beterschap en hopelijk komt er eens een keer een einde aan die gekken die langsscheuren...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:55

He, gatver. Dat is mooi balen.

Heel veel beterschap gewenst en hopelijk doet het snel geen pijn meer!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 10:55

Dat is echt heel vervelend zeg!!! Jeetje wat zonde van je zomer!! Nou, heel veel beterschap ermee....

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-03 19:10

Dankjewel allemaal Lovers
Ik ben sinds vanmiddag terug en het doet nu nog meer pijn dan na het ongeluk zelf.
De OK viel mee, prettige narcose (algeheel, krijg de zenuwen van het idee van een ruggenprik) Het is gelukkig een niet te gecompliceerde breuk: de onderkant van mijn kuitbeen is afgebroken en een paar mil. verplaatst, vandaar ook het plaatje ertegen aan.
Na de operatie kreeg ik wel ontzettend veel pijn (alsof er een brandende zaag door je been gehaald wordt Huilen ) maar na de morfine (jak, ik dacht dat ze dat alleen aan ernstig zieken gaven...) werd het wat minder hevig en kwam ik in een soort roes.. Lekker geslapen smiddags. 'S nachts begon het weer maar ik kreeg alleen maar paracetamol en dat hielp niets.. heb de halve nacht liggen huilen bijna van de pijn Verdrietig
Na het oefenen met de krukken mocht ik eind van de ochtend naar huis en heel langzaam lijkt de pijn wat te zakken.
Nu zes weken onbelast lopen waarvan twee weken in het gips.

Met mijn paardje gaat het verder goed gelukkig, ik baal alleen dat ik er nu niet naartoe kan. Gelukkig zijn er lieve mensen die voor hem zorgen (met dank aan Memory en mn papa )

Gelukkig hebben we de reis zo goed als zeker twee weekjes uit kunnen stellen (voordeel, we vliegen via peking en daar komen weinig toeristen nu) en kan ik toch, al is het kreupel, mee...
(ik studeer trouwens Dier- en Veehouderij aan de HAS Den Bosch, morgen mondeling tentamen.. hoop dat ik vanavond wel lekker slaap)

Zucht.. ik kruip mn bed weer in.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:24

Wens je veel succes. Ik ben met een soortgelijke blessure drie maanden uit de running geweest. Eerst 6 weken ziekenhuis (in Duitsland doen ze dat anders dan in Nederland) en daarna heel langzaam belasting opbouwen. Ben toen op vakantie geweest en moest na terugkomst direct weer opgenomen worden om de plaatjes te laten verwijderen (ging niet helemaal goed) en moest toen opnieuw revalideren. Al bij al heeft het zo'n zes maanden geduurd, voordat ik weer alles kon.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 19:30

Als ik dit allemaal zo lees, ben ik heel blij dat het bij mij 'slechts' enkelbanden waren. Scheve mond

Ik wens je heel veel sterkte Elise, hopelijk verloopt het herstel voorspoedig en kun je straks zonder veel problemen aan je stage beginnen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 21:38

Pfff heel veel sterkte weer! Gelukkig kon de stage twee weken uitgesteld worden! Succes morgen met je mondeling tentamen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 23:20

Heel veel sterkte van een mede enkel breuk houder, ik hoefde geen operatie. Het is bij mij inmiddels weer ruim 4 weken geleden en ik heb een plastic spalk en nog maar een kruk. Als ik die niet gebuik is de hele boel direkt weer dik, dus doe maar voorzichtig. Gewoon lekker boeken lezen met je voet omhoog of een extra krukje onder de pc. Alle rust die je nu neemt krijg je later dubbel terug omdat het dan eerder over is en niet terug komt.
Ik wens je nogmaals veel sterkte en geduld toe en dat de pijn maar snel minder wordt.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-03 18:35

Pff als ik dit zo lees hoop ik echt dat ik na acht weken weer rustig kan lopen. Het komt gewoon verdomde slecht uit nu, maar inderdaad, ik moet het gewoon echt rustig aan doen. Mn been leg ik overal omhoog waar ik ga zitten en ik probeer me zo min mogelijk te verplaatsen.
Gelukkig begint de pijn nou wel flink te zakken en vanacht heb ik tot een uurtje of vijf geslapen. Mn tentamen heb ik wel gehaald denk ik.. dus nu heb ik 'vakantie'.. een echte uitrust vakantie Slapen Knipoog

Maaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:30

Nou succes meid! Klinkt allemaal heel erg naar!
Sterkte!

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:32

jeetje wat verschrikkelijk voor je zeg! Wat zou dat een moeilijke situatie zijn geweest!

Denman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:09

Balen, veel beterschap.
Nu hopen dat het snel geneest en je onderhand kan genieten van je stage!

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:28

zoals iedereen al zegt: veel sterkte !! en beterschap

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 00:11

Elise schreef:
Pff als ik dit zo lees hoop ik echt dat ik na acht weken weer rustig kan lopen.

Met 20 jaar wedstrijdervaring op motorfietsen in bijna alle takken van motorsport heb ik wel eens 'wat opgelopen'. Enneh... wél het gewicht eraf, maar níet rusten. Zorg dat je spieren net verslappen! Het opbouwen van spierkracht kost je meer tijd dan een bot helen.
Vraag om oefeningen en ja, dat voel je, maar píjn? Erg oncomfortabel hooguit. Zolang 'het licht niet uit gaat', kun je lekker dooroefenen.
Leg aan je orthopeed uit wat je wil en hij verwijst je zonder meer naar een fysiotherapeut die je, met enige tegenzin, goede oefeningen kan geven.
Als ik met 46 jaar na twee weken met een gebroken scheenbeen aan een enduro mee kan doen, kan jíj na twee maanden écht wel op een paard zitten.