ik steek mijn tenen naar buiten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

isis_karel

Re: ik steek mijn tenen naar buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:00

o heb ik ook gehad
nu afgeleerd door mezelf een soort te straffen als ik met me tenen naar buiten ging of door de beigel gleed deed ik ze gwn uit dan zei ik tegen mezelf als je tog niet netjes in die beugels kan dan maar uit een t werkt

brittje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:48

ik denk dat je je knieën naar binnen moet doen

xJasmijn

Re: ik steek mijn tenen naar buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:52

je moet eigelijk de hele tijd denken ; tenen naar binnen,tenen naar binnen, tenen naar binnen, m
isshien helpt dat! ;) ook je knieen naar binnen doen, aansluiten bij je zadel. hopelijk lukt het dan een beetje :)

Jorteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:34

Je hebt ook van die beugel(blokjes) waarbij je been meer naar binnen wordt gedraaid. Als je snapt wat ik bedoel :P...

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:22

isis_karel schreef:
o heb ik ook gehad
nu afgeleerd door mezelf een soort te straffen als ik met me tenen naar buiten ging of door de beigel gleed deed ik ze gwn uit dan zei ik tegen mezelf als je tog niet netjes in die beugels kan dan maar uit een t werkt

Haha dat gaat mij niet werken, ik rijd liever zonder iets dan met iets }:0
Laatste les ook, lekker zonder rijden :D

EquiJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:33

Ik blijf erbij.... gewoon goed leren zitten en dan gaan die tnen vanzelf op de juiste plaats. Als je vanaf je tenen naar boven werkt (eerst je tenen naar binnen), dan krijg je steeds andere problemen en vaak eindigt het met rugklachten of last van de gewrichten....

Als je je ruiterspier oprekt en je leert je bekken goed te gebruiken, dan heb je waarschijnlijk je tenen weer keurig op de plaats liggen....

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:27

ik had dat ook, nu heb ik jophers van mountenhorse met zo'n speciale onderkant waar de bijhorende beugelblokjes inpassen :)

Nu kan ik ook normaal zitten met alle merken jophers, Ariat, Harry's horse enz. (Maar Ariat helpt me een beetje mee omdat het toch een wat duurder merk is ;) )

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:18

Je kan bijv. ook proberen de hakken naar buiten te draaien ipv eerst de tenen naar binnen. En dan natuurlijk wel in de goede houding :D