Mijn paard staat op een open weide, met dit noodweer!! ai ai

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn paard staat op een open weide, met dit noodweer!! ai ai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:56

Ja, dat is waar..
Maar ik zag toevallig net dat TS haar link daar ook had geplaatst..

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:57

Oef ik zou niet kunnen slapen als die van mij zo stond! :o

Komt vast goed!!!

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:58

ik heb mijne liever buiten als binnen!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:59

gelukkig is meestal het ergste met een half uurtje wel voorbij :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:03

Gelukkig is mijn verzorgpaardje lekker binnen *D
Die gaat zoieso alleen overdags naar buiten. Geeft me toch wel een veilig gevoel heb zo vaak gelezen dat paardjes door de onweer getroffen zijn .

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:08

shilady schreef:
Gelukkig is mijn verzorgpaardje lekker binnen *D
Die gaat zoieso alleen overdags naar buiten. Geeft me toch wel een veilig gevoel heb zo vaak gelezen dat paardjes door de onweer getroffen zijn .

Dit soort berichten zijn nou niet echt fijn voor TS en andere die heel erg in paniek zijn omdat hun paard nu buiten staat!

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:10

dan heb je hier vast meer aan :)

Marian0557 schreef:
Ik snap super goed dat je het dood eng vind, maar 1 gerust stelling, ze staat niet alleen. Dan was het een ander verhaal, ik weet zeker dat die 2 dik naast elkaar staan, met de kont in de regen en gras staan te eten.

Mijn oudje loopt al 25 jaar buiten, en die krijg ik de stal niet eens in. Nog nooit wat gehad!

Marian0557 schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:10

De mijne staat ook buiten en het zit mij echt niet lekker...
Maarja kan moeilijk nu naar stal gaan en in het donker mijn paard gaan zoeken op het land..

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 23:12

LovingTweety schreef:
Tineke, dat is nou niet echt een positief topic. Daar komen alleen de horror verhalen. :=

Heb mijn "horrorverhaal" dan ook in dat topic gezet, is nu niet echt geruststellend namelijk...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:13

Gewoon lekker gaan slapen, je kunt nu toch niets doen. Dat klinkt hard, maar zo bedoel ik het niet. Er gebeurt vast niets, die paarden redden zich wel :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:14

Sowwie.. :o

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 23:14

Marian0557 schreef:
dan heb je hier vast meer aan :)

Marian0557 schreef:
Ik snap super goed dat je het dood eng vind, maar 1 gerust stelling, ze staat niet alleen. Dan was het een ander verhaal, ik weet zeker dat die 2 dik naast elkaar staan, met de kont in de regen en gras staan te eten.

Mijn oudje loopt al 25 jaar buiten, en die krijg ik de stal niet eens in. Nog nooit wat gehad!

Marian0557 schreef:

Jaaaaa dat zijn de fijne berichten!!!! Ze stonden inderdaad samen, ze liepen rond en aten gras. En stonden midden op de wei, dus niet bij die bomen. Ik lees jouw bericht gewoon nog even 100 keer na voordat ik ga slapen straks...

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:17

Goedzo dat doe maar, die van mij genieten nu gewoon. Ik zou ze straffen als ik ze binnen zet nu.
Dan kom ik morgen op stal, ligt al het stro in een hoek (doen ze altijd als ze iets niet leuk vinden)

Komt helemaal goed, en echt waar. Heb ze liever buiten als binnen, maar heb ik al gezegt ;)

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:17

Siets schreef:
Gewoon lekker gaan slapen, je kunt nu toch niets doen. Dat klinkt hard, maar zo bedoel ik het niet. Er gebeurt vast niets, die paarden redden zich wel :).

Het ergste is hier alweer voorbij! :(:) De paardjes gaan allemaal lekker slapen :Z want ze zijn lekker afgekoeld! *\o/* (en zo heeft elk nadeel weer zijn voordeel :+ )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:18

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:19

mijn 4 grasmaaiers staan ook nog buiten, en daar blijven ze ook :) Hier regent het nog niet en onweer in de verste verte nog niet.... :( Er s maar een ding waar ik me zorgen over maak en dat is Niels die heb ik nog niet zolang en weet dus niet hoe hij reageert op (hevig) onweer. :o Maar hij heeft in de zomer wel 24/7 buiten gestaan. Dus we hopen het beste :)

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:19

nikkigioa schreef:
Ze stonden inderdaad samen, ze liepen rond en aten gras. En stonden midden op de wei, dus niet bij die bomen..

Als ze alleen staan vinden ze het niet fijn, en kunnen ze zich druk gaan maken. Als ze met meer zijn, ookal is het er maar 1, zijn ze veel rustiger. Ookal kunnen de paarden niet goed met elkaar (weet niet of dit zo is) zoeken ze elkaar toch op, en gaan ze dicht tegen elkaar aan staan. Hoofd naar beneden en eten maar! Is vaak toch belangrijk, en nu lekker sappig ;)

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:22

Ik weet hoe je je voelt, m'n vzpony staat ook in de wei, wel in een wei met een bos ernaast? Is dat juist beter? Of niet?
Eerste wat ik morgen doe is langs de wei!

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:23

Mijn pony staat ook op een open weide, en ik kan ook niet slapen. Zodra de bui voorbij is, dan moet ik heel hard naar huis gaan fietsen en dan ga ik snel even langs om te kijken of alles nog in orde is.. :\ Ik hoop maar dat er niks gebeurd, ben zelf als de dood voor onweer.

Mijn pony zijn weidemaatjes staan overigens al 15 jaar op een groot open veld en er is nog nooit wat gebeurt, dus dat blijf ik voor mezelf maar herhalen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:25

hier staan mijn dames ook gewoon buiten.
welliswaar wel naast huis, en met omliggend een schuur en bomen als hoogste punt.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:26

Hier hetzelfde,ziet er naar uit dat er onweer gaat uitbreken.
Het zal het eerste onweer zijn dat mijn nieuwe paardje hier meemaakt ( 10 maand oud)
Maar ze breekt geregeld uit dus hoop dat ze vannacht gewoon in haar paddock blijft en niet uitbreekt.
Gelukkig staat ze aan huis zodat ik geregeld kan controleren maar ze is nou al flink onrustig dus dat beloofd.

Maaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:28

Ik ben ook nerveus, ik ben op vakantie en de paarden staan met zijn 4'en op
het land bij mijn oom, maar in het huisje waar we zitten (in het bos) hebben
we sinds aankomst geen bereik. Dus we kunnen niet bellen! Maar ik probeer
me ook een beetje gerust te stellen met de berichtjes die hier worden geplaatst!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:28

Het ergste lijkt hier voorbij gelukkig. Maar slapen doe ik toch niet, ik wil eerst weten of hij heel is...Ga zodra het licht is morgen, gelijk naar hem toe!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 23:30

Marian0557 schreef:
nikkigioa schreef:
Ze stonden inderdaad samen, ze liepen rond en aten gras. En stonden midden op de wei, dus niet bij die bomen..

Als ze alleen staan vinden ze het niet fijn, en kunnen ze zich druk gaan maken. Als ze met meer zijn, ookal is het er maar 1, zijn ze veel rustiger. Ookal kunnen de paarden niet goed met elkaar (weet niet of dit zo is) zoeken ze elkaar toch op, en gaan ze dicht tegen elkaar aan staan. Hoofd naar beneden en eten maar! Is vaak toch belangrijk, en nu lekker sappig ;)

Er staan nog drie (oudere) paarden. Maar wat ik tot nu toe gezien heb is dat onze jonkies zich tot nu toe afzijdig van die paarden houden en lekker hun eigen gang gaan (ja... het is echt een mega-groot land). En er staan witte koeien met kalfjes... zo schattig! Die beesten lagen overigens op de grond en keken met grote ogen naar het onweer leek wel...

Heb de staleigenaar net gesmst trouwens. Beetje nerdy misschien, maar hoop toch zo dat ze iets terugstuurt.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:30

mijn jaarling loopt ook buiten en eigenlijk maak ik mij helemaal geen zorgen :oo
Mij is verteld dat als nood dreigd met onweer dan gaan de paarden langs het water staan.
Omdat de bliksem in dat geval eerder in slaat in water.
Heb er toen op gelet en het is mij inderdaad op gevallen dat de paarden dan langs de sloot gaan staan.