5 jarige, hoevaak rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:52

Esssmee_ schreef:
hee !

Sinds een paar maanden heb ik een ander paard. Deze is ook 5 jaar. En ik rij hem 4x in de week een half uur á 3 kwartier.
De rest van de dagen (3) longeer ik hem. Dit is mij gezegt, en 4 keer rijden is voor mijne wel genoeg, de andere dagen
gooi ik hem lekker los en aan de longe moet hij ook wel werken. Maar ik denk dat de ontspanning ook wel belangrijk is! ;)

Xxx

Ontspanning? Hierboven laat je zien dat je vier keer rijd en 3 keer longeert in de week???

Mijn paardje is net 5 geworden en een jaar onder het zadel. Ik rijd/longeer hem tot 5 keer in de week. Ik probeer eigenlijk om de dag aan te houden...En in het weekend soms lekker een buitenritje extra...Dat doet hem echt goed!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:30

Ik rijd momenteel ook een vijfjarige en het wisseld hoevaak ik hem rij. Meestal vier á vijf dagen per week en rijd hem dan hooguit twee dagen achter elkaar en nooit langer dan 30 minuten. Het is een hele grote jongen ( 1,83 m ) dus hij heeft echt de tijd nodig om sterk te worden. Het verschilt overigens wel per week, aankomende week heb ik een 5 daags concour en deze week rijd ik hem een stuk minder, en de week na het concour krijgt hij paar dagen vrij.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:25

Denk dat 5x per week rijden makkelijk vol te houden is voor n paardje. Je moet natuurlijk dan niet elke dag het zelfde en intensief gaan rijden ( dat is mijn mening ) maar het is wel makkelijk vol te houden. Maar zoals hier ook al eerder in is vermeld, lekker afwisselen, balkjes, dressuren, spelletjes, wandelen, longeren, los gooien e.d.
Gewoon iets creatiefs verzinnen, zo is je paard ook altijd bereid om voor je te werken

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:34

Ik heb ook een 5 jarige.
Ik rijd gewoon als ik zin heb! *D

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:36

Ik rij normaal gezien 6x per week met hem :) Normaal zit ik er zo'n 15-20minuutjes op per dag, als hij echt tegenwerkt ofzo langer tot hij het goed doet :Y) .

Renske_W

Re: 5 jarige, hoevaak rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:43

Ik denk dat het ook paard afhankelijk is.
Mijn 5 jarige zit ik meestal 5 a 6 keer per week op, varierend van 'n half uur tot 'n uur.
De laatste 2 weken doen we het wat rustiger aan, 1 augustus heb ik nog een wedstrijd geplant staan en dan krijgt ze een maand vakantie.
Geld overigens ook voor mijn 7e jarige. Meestal ook 5 a 6 keer per week rijden, en ook hij krijgt een maand vakantie in augustus :)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:49

Voor onze vijf jarige hebben we het volgende schema. Ze komt iedere dag een uur of 7 op de wei. Ze wordt dressuurmatig gereden en af en toe pakken we wat balkjes mee. Longeren doen we bijna nooit, en als het gebeurd op dan op een halster, dus niet bijgezet oid.
Ma: vrije dag beetje wandelen en/of in de paddock
Di: kwartier instappen half uur les
Wo: kwartier instappen half uur/drie kwartier rijden
Do: vrije dag wandelen en/of paddock
Vr: kwartier instappen half uur/drie kwartier rijden
Za: kwartier instappen, half uur les
Zo: bosritje van anderhalf a twee uur, rustig aan