Britt!!! nee....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esther v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:28

Wat vervelend voor Britt.
Maar ik denk niet dat het aangeboren is.
Ik persoonlijk denk wel aan overbelasting. Als jong paardje moet hij veel doen. Als je een echo maakt kan je meer zien. Maar dat is wel duur.

Brunate heeft niet iets soortgelijks. Zij heeft een peesblessure.
Die wordt weer helemaal beter. En hersteld heel goed.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 13:33

ooo, gelukkig, ik dacht dat ongeveer het zelfde was, gelukkig zeg...
dat is weer een troost

over belasting... ik weet het niet meer
ik vind het zo sneu

en inderdaad, een echo zou kunnen,
maar wie ben ik, ik kan daar niet over beslissen...

Esther v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:01

Een echo is best wel duur. Dus dat zullen ze (denk ik) niet laten doen.
Pas aan de hand van een echo kunnen ze zeggen wat er is. Anders blijft het natte vinger werk.

Denk eens na hoeveel Britt heeft moeten lopen.
Ook toen ze jonger was. Dat is echt heel veel.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 14:04

ja, dat klopt
maar dat is toch lichtelijk opgebouwt?

ik denk dat ik nu schuld gevoelens ga krijgen...

Esther v

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:10

Jij hoeft helemaal geen schuld gevoelens te krijgen.
Jij kan er niks aan doen.
Wat is lichtelijk opgebouwd??
Kijk eens naar een mens. Die wil gaan sporten. Die moet ook alles opbouwen. En dat is echt niet in een korte tijd. Daar gaat een lange tijd overheen.
Als ik kijk hoe ik mocht opbouwen met mijn paard van de DA is daar echt wel een half jaar mee gemoeid geweest

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 14:18

ja wel, want ik heb haar veel gereden, ook toen ze jong was, elke week gewoon

haar uren zijn toch lichtelijk opgebouwd?

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:31

dat zou heel goed kunnen ja
dat ze te veel moest lopen
maar kan je daar dan nog iets aan doen?

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:14

HET MAG NIET! Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
ik kan het nog steeds niet geloven.
het ergste is nog dat ik nu niet weet wat er met Britt gaat gebeuren. Word ze nu ingeslapen of blijft ze op de manege..

Ben zo verdrietig.... Huilen Huilen Huilen Huilen

Ik zal je zzooo gaan missen Brittje

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:16

Wanneer weten jullie wat er met Britt gaat gebeuren?

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:18

Jeetje wat erg!Heel veel sterkte!!!!!!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:23

bah wat sneu zeg!
He is het zo dat ze pijn gaat lijden als ze langer leeft of krijgt ze alleen een spuitje omdat ze niet meer kan werken voor de manege?
Als dat laatste het geval is,ga dan op zoek naar een leuk tehuis voor haar waar ze niets anders hoeft te doen dan alleen maar pony zijn!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 19:26

wat zielig joh Huilen
echt heel erg voor je. Op de foto's ziet ze er nog zo goed uit.
heel veel sterkte

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:22

Fairie kan natuurlijk niet zelf beslissen want ik begrijp dat het een manegepony is en het is dus aan de manegehouder de beslissing te nemen. Hopelijk strijkt vader over zijn hart en trekt zijn portemonee (ja, slecht gespeld...). Helaas komt het vaak voor dat paarden en ponies te jong te zwaar belast worden. Dat is vooral zo in de "sport" en dan zeker niet door de topruiters maar juist door de jonge garde. Door het nieuwe winstpuntensysteem is daar al een beetje een halt toegeroepen maar ik vind het allemaal triest hoor.
Dit is geen aanval op Fairie hoor, zij is voor zover ik heb begrepen ponyruiter (verzorgster) op een manege. Als je jong bent sta je niet altijd stil bij de gevolgen van overbelasting. Als het dat dus is hè, dat weten wij niet zeker.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 21:01

OW! ik denk dat iedereen het verkeerd begrepen heeft!
ik rijd al sinds, wat zou het zijn... een jaar niet meer op britt
omdat ik simpel weg, gewoon... naar de paardenles moet
ik rijd er maar 1 keer in de week!

maar toen wel elke week op Britt,
ik ken haar al sinds ze 2dagen oud was
ik heb er ook niets over te zeggen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:17

Tja, ik denk dat je je dan een beetje "vergaloppeerd" hebt in je eerste posting....lees hem nog maar eens. Dat je niets over Britt te zeggen hebt bleek wel in 1 van de postings, in ieder geval leef je erg mee, dus ook met een pony die je niet vaak meer ziet.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 21:24

Soxje schreef:
Tja, ik denk dat je je dan een beetje "vergaloppeerd" hebt in je eerste posting....lees hem nog maar eens. Dat je niets over Britt te zeggen hebt bleek wel in 1 van de postings, in ieder geval leef je erg mee, dus ook met een pony die je niet vaak meer ziet.

ik zie haar elke week, al rijd ik dan bij de paarden, ik maak na de les, en anders voor de les veel tijd voor Brittje vrij
meestal zo'n 15/20 minuten
gewoon knuffelen, daar gaat ze voor staan, wanneer ze in de stal ligt mag ik er bij komen liggen
ze heeft een speciaal plekje in mijn hart
het is gewoon een wereld pony, die ik echt niet kwijt wil raken

en btw: over dat galoperen, ik reed haar 1 keer in de week....

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:35

Nou ja, hopelijk hoeft ze niet naar de slager. Typisch trouwens dat een manege een veulen aanhoudt. Ik mag toch hopen dat Britt de eerste jaren in de wei heeft gestaan en niet altijd op stal. Laat ons maar weten hoe het met haar gaat, misschien is het nog wel te behandelen.

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:35

Wat erg meid... Maar bedenk dat het voor je paardje nog erger is om pijn te hebben...

Heel veel sterkte!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 21:40

Soxje schreef:
Nou ja, hopelijk hoeft ze niet naar de slager. Typisch trouwens dat een manege een veulen aanhoudt. Ik mag toch hopen dat Britt de eerste jaren in de wei heeft gestaan en niet altijd op stal. Laat ons maar weten hoe het met haar gaat, misschien is het nog wel te behandelen.

ze heeft heel veel in de wei gestaan, als het over dag gewoon stik heet was dan stond ze s'achts buiten
ze heeft ook een prima verzorging gehad en is met veel zorg in gereden
ook is haar conditie langzaam opgebouwd

het kan daar echt niet aan liggen
ik begin gewoon te denken dat het aangeboren is, of een gevolg van het kreupel zijn een tijd terug

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:47

hej fairie en zilverster!

wat heel erg naar voor jullie zeg!! ik hoop dat er een oplossing komt! ik heb met zilverster afgesproken dat ze minstens 1 keer in de week op mijn pony mag komen rijden (staat in stiphout), en fairie je mag zo vaak mee komen als je wilt! ik hoop dat ik op deze manier het verlies van silly (die ik ook goed heb gekent) en deze trubbles met britt een beetje kan verzachten!
ik wens jullie nog heel erg veel sterkte!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 21:50

AnnaBabs schreef:
hej fairie en zilverster!

wat heel erg naar voor jullie zeg!! ik hoop dat er een oplossing komt! ik heb met zilverster afgesproken dat ze minstens 1 keer in de week op mijn pony mag komen rijden (staat in stiphout), en fairie je mag zo vaak mee komen als je wilt! ik hoop dat ik op deze manier het verlies van silly (die ik ook goed heb gekent) en deze trubbles met britt een beetje kan verzachten!
ik wens jullie nog heel erg veel sterkte!!

heel erg bedankt voor je steun, maar Britt verdwijnt niet zo maar uit je hart

ik ga nu proberen alles te laten rusten, want het is niet zeker wat er nu gebeurd
jullie horen later wel meer

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:51

nee tuurlijk snap ik dat ze niet zomaar uit je hart verdwijnt! Daarom zei ik ook verzachten en niet wegnemen..maar kop op meid misschien komt er nog wel een oplossing!! ik duim in ieder geval voor je!!

CharlotteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:26

Fairie wat rottig zeg Boos! Maar Britt is toch een manege pony? Ik denk dat het kan komen omdat ze misschien veel heeft mee moeten lopen met de lessen, en gewoon een questie van pech. Klinkt heel hard misschien maar echt aangeboren zal het denk ik niet zijn, want dan had ze, als manege pony zijnde, er waarschijnlijk eerder last van gekregen.
Inieder geval erg veel sterkte en geef haar maar een dikke knuffel want ik heb haar ook vanaf veulen gekend Lachen

Tanjake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:53

Het is erg Verdrietig wat de oorzaak ook is... Veel sterkte en laat nog iets weten op bokt als er meer duidleijkheid is. Ik hoop dat ze het inderdaad goed laten onderzoeken, veel sterkte voor iedereen dat haar kent!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-03 13:29

ik hoorde via via dat ze nu veel rust gaat krijgen en dat het dan weer beter moet gaan, ik kan donderdag pas weer naar de manege, ik krijg dat waarschijnlijk wel alles zelf te horen