Paard kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marisjuuuuuh

Re: Paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:39

Rondom beslagen is in omgeving winschoten 90,00 alleen voor op ijzers 70 en alleen bekappen 25,00

De tandarts die wij hebben komt gratis als er meerdere paarden moeten, als er wat gebeuren moet dan moet je gewoon betalen.

En jaarlijks inenten was 35,00 incl voorrijkosten.:)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:15

van de week de tandarts gehad bij ons jonge hengstje. Een stuk of 5 kiezen getrokken (hij was vergeten te wisselen) en we betaalden 35 euro.

Maar daar gaat het topic eigenlijk niet over, de kosten van een tandarts of zadelmaker, maar of het haalbaar is. En dan telt het wel mee natuurlijk.

Ik blijf erbij dat het het verstandigste is om een periode een paard te leasen om te kijken of het lichamelijk, financieel en qua tijd haalbaar is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:14

Jorinda__ schreef:
Die kosten waren gemiddelden van de site Vereniging Eigen Paard, ik heb dit dus zelf nog niet uitgezocht hier in de buurt en het is excl. voorrijdkosten ;) En inderdaad, het lijstje is nog niet compleet, dat geef ik ook aan in 't topic zelf, dat ik graag aanvullingen van jullie hoor.

Daar is ie weer: de vuistregel: een paard "kost" 500 euro per maand, all in :D

Wanneer je op je totale budget zonder problemen 500 euro per maand opzij kunt zetten, dan komt het in de regel wel goed. In dat bedrag is ALLES meegenomen, ook dat de wasmachine, de TV en je auto tegelijk stuk gaan. Het punt is niet of je het paard kunt betalen, het punt is vooral of je voldoende geld opzij kunt BLIJVEN zetten om de rest van je huishouden ook te betalen, zelfs als alles tegelijk komt. Daarom die vuistregel van 500 euro; daar zit dat allemaal in meegerekend.

Gezien de rest van je verhaal zou ik
texelse schreef:
Ik blijf erbij dat het het verstandigste is om een periode een paard te leasen om te kijken of het lichamelijk, financieel en qua tijd haalbaar is.

deze raad serieus nemen.......

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 17:24

Ik ben nu ook eerst op zoek naar een leasepaard, en heb al besloten dat een eigen paard 'm voorlopig nog niet wordt. :)

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:44

Ik zou een verzekering nemen, ben je ongeveer 30 per maand voor kwijt, maar alles word vergoed, ook als je paard een keer een wond heeft waar die antibiotica o.i.d voor nodig heeft.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:57

Goeie keus Jorinda!!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:59

shartjec schreef:
Ik zou een verzekering nemen, ben je ongeveer 30 per maand voor kwijt, maar alles word vergoed, ook als je paard een keer een wond heeft waar die antibiotica o.i.d voor nodig heeft.

Hoeveel verzekeringsvoorwaarden heb jij doorgespit? Laten we het erop houden dat de praktijk iets minder simpel is.......
texelse schreef:
Goeie keus Jorinda!!!

Inderdaad.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:36

Ikke: ik ben het helemaal eens met jou! 500 euro, NAAST je huishouden, uitjes, en heel belangrijk SPAREN. Want ja als er na alle kosten en je paard niks overblijft dan is het link.

Mijn ervaring is dat het elke maand meer kostte dan verwacht...

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:13

Tja...paarden houden is noueenmaal de duurste hobby.
Zou je net zien..koop je een paard..heeft ie eenofandere ziekte of krijgt ie koliek...krijg je nog eens onverwachte dierenarts kosten erbij. Doe maar duur met zo'n paard.
Wij hebben dat ook meegemaakt, al een paar keer, onze pony kreeg peesblessure, onze draver kanaal stenose, allemaal dierenarts kosten.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:18

Jorinda__ schreef:
Ik ben nu ook eerst op zoek naar een leasepaard, en heb al besloten dat een eigen paard 'm voorlopig nog niet wordt. :)

Mensen lees even :z

TS gaat opzoek naar Lease paard.

@TS: Goede keuze! En als je geluk hebt met de eigenaar/paard hoef je niets anders meer <3
Ik mocht ook eigen pony maar we gingen verhuizen dus opzoek naar een verzorgpony en heb daar dik jaar gezeten (Nu heb k wel een eigen pony omdat het ook 9km heen en terug fietsen was :)) )
Maar ik zou het zo nogeens doen. (Dat fietsen 3x in de week ofso was goed voor me :D )

Ik had zoveel geluk met de eigenaren en het ponytje waar ik alles mee kan/kon dat ik niets anders hoefde.

Echt! Ik hoop dat je een leuke vind!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 14:36

@ Tinkertje: Ze mogen er best over door blijven praten, want daar leer ik alleen maar van voor in de toekomst ;)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:05

doen !! als je gezondheid het niet meer toelaat kan je een bijrijder zoeken maar dan heb je toch je droom waargemaakt.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:04

Jorinda, als je gaat leasen, maak ook dan goede afspraken! Zet het op papier, wel zo duidelijk voor jezelf als voor de eigenaar. Kom je niet voor onverwachte dingen te staan ;) . Succes ermee!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:08

ik zou het doen.. ik ben gemiddeld (incl hoefsmid, da, tandarts e.d.) 200 euro per maand kwijt aan het paard.

het ligt er natuurlijk wel aan of je op een super luxe pensionstal wil staan of dat je genoegen neemt met een kleinschalige pensionstal (zonder binnenbak bijvoorbeeld) dit kan al snel 100 euro schelen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:17

Jorinda__ schreef:
@ Tinkertje: Ze mogen er best over door blijven praten, want daar leer ik alleen maar van voor in de toekomst ;)

O oké Nee soms vinden mensen het storend dat er over blijft doorgepraat en zeggen die dat niet.

Maar ik heb niets gezegt *bloos*

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:40

Ik snap je gevoel enorm! Ik heb dat namelijk ook. Maar... zoals je wel weet kost het zo enorm veel geld. Je bent zomaar 400 euro per maand kwijt en als je pech hebt komen er nog dierenartskosten onverwacht bij. Mijn man wil dit dan ook echt absoluut niet.
Daarnaast ben je als enige verantwoordelijk voor het dier. Je moet er altijd naartoe en kunt geen dagje overslaan.

Ik heb een verzorgpony, die ik idd ook mag zien als mijn eigen pony. Ik doe ermee wat ik wil, mag ervoor kopen wat ik wil en de eigenaren denken overal hetzelfde over als ik. Maaaarrrr.... hun zijn verantwoordelijk voor onverwachte kosten, zij gaan er ook gewoon naartoe, zij betalen de hoofdzaken zoals het zadel pas (maar ik mocht het uitzoeken:-)
Zo heb je eigenlijk alle lusten en weinig lasten. Het klinkt wat onaardig, maar het is wel zo....
Maar toch... het gevoel van een echt eigen paard is nooit volledig te benaderen natuurlijk. Maar het is een heel goed alternatief. Ik zou daar dus weer op zoek naar gaan.

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:47

Voor wat betreft de centen "het valt altijd tegen :P " geld ook voor mij, ik heb ook geen geldboom in de tuin, maar het is mijn lust en mijn leven, dus dan maar niet op vakantie.

Ik ben ook altijd moe, ik heb zelfs geen schildklier meer, die hebben ze er helemaal uitgesloopt, maar ik kan naar alle eerlijkheid zeggen dat mijn allerliefste kanjer me meer energie geeft dan dat ie me kost. Om met frans bauer te spreken : ik zeg doen ( als je alles goed overwogen hebt) en mits je het financieel kan blijven ophoesten.