Dorine schreef:Heel veel lyvz en of je iedereen op Bokt de groeteenwil doen en wil jevertellen dat ik zeer weinig Bok vanwege mijn bibberende vingers/handen waardoor ik constant met de backspace.
Lieve Dorine,
Je kunt wel gewoon spreken, toch? Ik heb zelf RSI waardoor ik slecht kan typen, en ik gebruik een spraak-herkennings programma. In andere woorden, ik praat in een microfoontje, en het programma typt voor me.
Zal ik kijken of ik daar een Nederlandse versie van kan vinden voor je? Je moet het programma wel 'trainen' (eraan voorlezen, zodat het je uitspraak leert kennen) maar als je er veel mee werkt word het heel snel beter. Het enigste wat je verder nodig hebt is een microfoon - ik vind die aan een koptelefoon het handigst. Zijn voor rond de €15 wel te vinden bij een computerzaak.
Als ik het kan vinden (ik hoop het) zal ik even emailen voor een adres ('t is een groot bestand) en het op cd naar je toe sturen. Ik zou willen dat ik meer voor je kon doen, maar helaas... Ik hoop dat dit in ieder geval gaat lukken.
Liefs en veel sterkte toegewenst,
Arwen