Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Chaos schreef:Onze huurpony's en paarden kosten per maand 150 tot 170 euro.
Dit is incl. een wekelijkse privéles. Je mag dan 3 tot 4x per week komen rijden en doen wat je wilt. We hebben ook verzorgersters die vaker komen, en dan dus niet puur voor het rijden.
) lonnie schreef:Chaos schreef:Onze huurpony's en paarden kosten per maand 150 tot 170 euro.
Dit is incl. een wekelijkse privéles. Je mag dan 3 tot 4x per week komen rijden en doen wat je wilt. We hebben ook verzorgersters die vaker komen, en dan dus niet puur voor het rijden.
djies dat is toch geen bedrag meer? voor dat bedrag stal ik mijn EIGEN paard elke maand! waar ik dus alles mee mag doen. Ik vind het niet normaal om zoveel te betalen voor een verzorg/bijrijd/huur/ of hoe je het wilt noemen-paard
jiskaringo schreef:ik denk altijd, jij doet iets voor een ander(het verzorgen, en eigenlijk ook rijden) omdat die niet genoeg tijd heeft. dus zou die jou moeten betalen.
maar omdat je toch mag rijden, zou jij de eigenaar weer moeten betalen. dus als je het zo bekijkt, is het het beste om niks te betalen
En af en toe losten we het ook op door dingen voor elkaar te doen als de ander weg was en het zo dus te compenseren. Blijf het altijd bijzonder vinden dat mensen moeten betalen om zorg te dragen voor een paard en er dus veel tijd in te steken omdat de eigenaar zelf die tijd er op dat moment niet voor heeft...
jiskaringo schreef:ik denk altijd, jij doet iets voor een ander(het verzorgen, en eigenlijk ook rijden) omdat die niet genoeg tijd heeft. dus zou die jou moeten betalen.
maar omdat je toch mag rijden, zou jij de eigenaar weer moeten betalen. dus als je het zo bekijkt, is het het beste om niks te betalen
rensiepensie schreef:Ik blijf erbij dat ik het niet meer dan normaal vind dat je wat moet betalen om bij te mogen rijden. Stel nou dat je minder tijd hebt, maar je paard niet wilt verkopen. Dan heb je even goed elke maand de kosten. Dus dan ben je qua tijd wel geholpen als je verzorgster hebt, maar dan zou je voor je verzorgster een paard betalen? Lijkt mij dan toch niet meer dan redelijk dat zij (of hij natuurlijk) daar iets aan mee betaald. In dit verhaal ga ik er wel vanuit dat je paard gestald wordt ergens waar je elke maand geld moet betalen. Heb je eigen grond en een aantal paarden en kom je er niet aan toe en ben je er alleen maar mee geholpen als iemand je paarden bijrijdt dan vind ik het een iets ander verhaal. Maar ik denk dat je verhaal 1 vaker tegen komt als verhaal 2.
rensiepensie schreef:Voor een paard thuis op je eigen land ben je minder kwijt. In een pension ben je alles kwijt wat je thuis ook kwijt zo zijn + stallingskosten.
superwoman schreef:Rijden is niet altijd zo voordelig voor de eigenaar hoor...![]()
Vind dat altijd erg naief gedacht.
Meeste verzorgsters rijden tot L niveau... die moeten nog ontzettend veel leren en dat doen ze door kilometers te maken. Manege-paarden zijn vaak erg "afgestompt" en reageren niet meer zoals andere paarden dat doen en daarop leer je dus veel minder of zelfs verkeerde dingen. Dit oefenen op je paard zorgt vaak voor scheefheid, waardoor je je paard dus weer extra en op tijd m,oet rechtrichten. Scheefheid kan leiden tot ernstige lichamelijk problemen.
Girl In The Mirror schreef:Heel veel mensen, ik denk het merendeel van de mensen die een bijrijder zoeken rijden zelf ook tot L niveau. En ook veel verzorgsters stromen door, en hebben dus al eerder een verzorgpaard gehad. Tevens als de eigenaar zelf het paard bijhoudt, zal een bijrijder die er 1 of 2 keer per week op rijdt echt niet zo veel aan verpesten, als die bijrijder maar niet aan gaat lopen klooien, dus het paard dressuurmatig of springgericht willen rijden zonder de benodigde ervaring en techniek.
, 6 stallen, een goede buitenbak en weidegang, all in. Ik betaal 300.- Ik heb een bijrijdster voor 1 keer in de week, zij betaalt 40 euro, samen dat bedrag bedacht. Op een oude stal waar we stonden betaalde ik rond de 280 per maand (scheelde een beetje per maand, want stalprijs was ex. alles, dus lag aan het verbruik per maand) en daar moesten we alles zelf doen. Ik had daar een verzorgstertje die 'm altijd lekker poetste en ermee ging wandelen etc. Als compensatie mocht ze dan 1 of 2 keer in de week lekker rijden. Op deze stal hoeft er niets te gebeuren, hooguit de paarden een keertje van het land afhalen, maar dat doe ik dan zelf ipv de bijrijdster. Ze komt dus zuiver om te rijden. Ja, verzorging zoals van tevoren poetsen en na het rijden even afspuiten vind ik erbij horen, maar dat zijn geen klusjes. Yv_ schreef:Girl In The Mirror: De prijzen die je opnoemt van plaatsen uit het Westland kloppen ook niet echt hoor... Stallen met een binnenbak in het WL zijn 300-375, stallen met een buitenbak zijn rond de 250-300. Ook niet echt goedkoop. Kun je beter richting Midden Delfland kijken, daar zijn de stallen over het algemeen wat goedkoper.
V oorschoten en leidschendam betaal je 160 tot 250 voor een stal met respectievelijk een buitenbak of binnenbak.