kosten verzorgpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:30

Ik kreeg betaald voor mijn verzorgpaarden, dus dat is beter bekeken :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:32

Onze huurpony's en paarden kosten per maand 150 tot 170 euro.
Dit is incl. een wekelijkse privéles. Je mag dan 3 tot 4x per week komen rijden en doen wat je wilt. We hebben ook verzorgersters die vaker komen, en dan dus niet puur voor het rijden.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:38

Gratis, en de lessen zelf betalen. En als je op wedstrijd ed gaat ook die kosten voor eigen rekening.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:39

Chaos schreef:
Dit is incl. een wekelijkse privéles. Je mag dan 3 tot 4x per week komen rijden en doen wat je wilt. We hebben ook verzorgersters die vaker komen, en dan dus niet puur voor het rijden.

djies dat is toch geen bedrag meer? voor dat bedrag stal ik mijn EIGEN paard elke maand! waar ik dus alles mee mag doen. Ik vind het niet normaal om zoveel te betalen voor een verzorg/bijrijd/huur/ of hoe je het wilt noemen-paard

Chaos

Re: kosten verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:52

Haha, ik wist al dat er dit soort reacties gingen komen.

Meningen verschillen. Onze klanten zijn super tevreden. Maar het is een verschil of je een bedrijf hebt, of als particulier een paard houdt en een verzorger zoekt. Andere motivaties (hoe schrijf je dat? :P)

En voor 150 euro in de maand heb je over het algemeen ook niet zo heel veel. En bij ons kunnen de klanten onbeperkt gebruik maken van alle faciliteiten.

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:55

Ja dat ga ik ook doen. Maar wacht even tot na mijn vakantie. Ga over een week weg dus dat is niet zo handig. MAar het was vooral dat ik enorm schrok van de prijzen.

VAndaag bijvoorbeeld: 3 jarige voor 2 a 3 keer per week 125 euro +

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:23

Ik vind het zo enorm moeilijk! Ik heb zelf altijd paarden verzorgd en heb er nooit voor hoeven betalen. Ik begrijp voor allebei de kanten de argumenten wel. Ik ben heel blij dat ik op het paardje van een ander mag rijden, dat ik daarbij ook nog de verzorging doe is part of the deal wat mij betreft. Dat ik daarvoor dan zou moeten betalen vind ik geen enkel probleem, als het bedrag tenminste een beetje schappelijk blijft (max 50 euro voor 2 dagen in de week). Maar ik vind het allemaal wel ingewikkeld, en het voelt wel veel zakelijker dan wanneer je gratis komt.
Nu kom ik bij een pony waarvan de eigenaresse een meisje van 10 is, die gewoon niet zo vaak komt, dat komt misschien wel weer maar nu is het even zo. Haar moeder is dolblij dat er iemand is die Lucky extra aandacht geeft, ook al gaat de moeder zelf bijna elke dag. Ik heb het super getroffen met deze mensen en met Lucky, en mag eigenlijk altijd komen. Dit voelt gewoon gemakkelijker, omdat je niet voor een bepaalde tijd of zo betaald.
Maar ik begrijp het aan de andere kant ook heel goed, dat mensen juist het bijrijderschap gebruiken om een bijdrage te krijgen in de kosten van het paard, want het kost allemaal veel geld.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:25

lonnie schreef:
Chaos schreef:

djies dat is toch geen bedrag meer? voor dat bedrag stal ik mijn EIGEN paard elke maand! waar ik dus alles mee mag doen. Ik vind het niet normaal om zoveel te betalen voor een verzorg/bijrijd/huur/ of hoe je het wilt noemen-paard

Maar wie betaald de dierenarts als het paard ziek is? Wie betaald de hoefsmid? De zadelmaker? Wormenkuren? Medicatie? Dat komt er mooi wel allemaal bij als je een eigen paard hebt. Ik denk niet dat ik voor 170 euro per maand mijn eigen paard kan hebben!

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 09:32

Ik betaal helemaal niks voor mijn verzorgpony, veder hoef ik eigenlijk nooit klusjes te doen.

jiskaringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:20

ik denk altijd, jij doet iets voor een ander(het verzorgen, en eigenlijk ook rijden) omdat die niet genoeg tijd heeft. dus zou die jou moeten betalen.
maar omdat je toch mag rijden, zou jij de eigenaar weer moeten betalen. dus als je het zo bekijkt, is het het beste om niks te betalen :+

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:43

jiskaringo schreef:
ik denk altijd, jij doet iets voor een ander(het verzorgen, en eigenlijk ook rijden) omdat die niet genoeg tijd heeft. dus zou die jou moeten betalen.
maar omdat je toch mag rijden, zou jij de eigenaar weer moeten betalen. dus als je het zo bekijkt, is het het beste om niks te betalen :+

Tja daar zit wel wat in, maar toch.... ik vind het een privelege dat ik op het paard van een ander mag rijden. Ik heb er dan ook geld voorover. Maar in plaats van maandelijks betalen, koop ik nogal veel voor mijn verzorgpony; nieuwe shabrakjes, nieuwe bortels, halsters en hopelijk binnenkort een bitloos hoofdstel enz.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:52

Wij betaalden altijd degene die ons paard wilde verzorgen en bijrijden als we op vakantie ware en niet andersom. :') En af en toe losten we het ook op door dingen voor elkaar te doen als de ander weg was en het zo dus te compenseren. Blijf het altijd bijzonder vinden dat mensen moeten betalen om zorg te dragen voor een paard en er dus veel tijd in te steken omdat de eigenaar zelf die tijd er op dat moment niet voor heeft...
Ik snap het overigens wel dat de verzorgers in kwestie zelf moeten opdraaien voor de kosten van eventuele lessen en wedstrijden. :j

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:28

VSW -> VP

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:44

jiskaringo schreef:

Rijden is niet altijd zo voordelig voor de eigenaar hoor... ;)
Vind dat altijd erg naief gedacht.
Meeste verzorgsters rijden tot L niveau... die moeten nog ontzettend veel leren en dat doen ze door kilometers te maken. Manege-paarden zijn vaak erg "afgestompt" en reageren niet meer zoals andere paarden dat doen en daarop leer je dus veel minder of zelfs verkeerde dingen. Dit oefenen op je paard zorgt vaak voor scheefheid, waardoor je je paard dus weer extra en op tijd m,oet rechtrichten. Scheefheid kan leiden tot ernstige lichamelijk problemen.

Imo hangt het kostenplaatje af van wat men elkaar kan bieden.
Soms heeft de eigenaar een verzorgster nodig en betaald de verzorgster dus in Natura
en soms stelt een eigenaar zijn paard ter beschikking voor wat vergoeding in de stallingskosten. (wat dus verschilt per stal)
Dat laatste gebeurd vaak door ruiters die vroegah ook die kans hebben gehad en zelf toch niet 5 x per week rijden...

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:56

Ik hoef niks te betalen. Lessen en de kosten voor wedstrijden (in de toekomst) moet ik wel zelf betalen maar dat vind ik meer dan logisch

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:17

Ik blijf erbij dat ik het niet meer dan normaal vind dat je wat moet betalen om bij te mogen rijden. Stel nou dat je minder tijd hebt, maar je paard niet wilt verkopen. Dan heb je even goed elke maand de kosten. Dus dan ben je qua tijd wel geholpen als je verzorgster hebt, maar dan zou je voor je verzorgster een paard betalen? Lijkt mij dan toch niet meer dan redelijk dat zij (of hij natuurlijk) daar iets aan mee betaald. In dit verhaal ga ik er wel vanuit dat je paard gestald wordt ergens waar je elke maand geld moet betalen. Heb je eigen grond en een aantal paarden en kom je er niet aan toe en ben je er alleen maar mee geholpen als iemand je paarden bijrijdt dan vind ik het een iets ander verhaal. Maar ik denk dat je verhaal 1 vaker tegen komt als verhaal 2.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:23

rensiepensie schreef:
Ik blijf erbij dat ik het niet meer dan normaal vind dat je wat moet betalen om bij te mogen rijden. Stel nou dat je minder tijd hebt, maar je paard niet wilt verkopen. Dan heb je even goed elke maand de kosten. Dus dan ben je qua tijd wel geholpen als je verzorgster hebt, maar dan zou je voor je verzorgster een paard betalen? Lijkt mij dan toch niet meer dan redelijk dat zij (of hij natuurlijk) daar iets aan mee betaald. In dit verhaal ga ik er wel vanuit dat je paard gestald wordt ergens waar je elke maand geld moet betalen. Heb je eigen grond en een aantal paarden en kom je er niet aan toe en ben je er alleen maar mee geholpen als iemand je paarden bijrijdt dan vind ik het een iets ander verhaal. Maar ik denk dat je verhaal 1 vaker tegen komt als verhaal 2.

hoezo? staan ze gratis aan huis? :?
snap het verschil niet tussen op een pension of thuis?

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:18

Voor een paard thuis op je eigen land ben je minder kwijt. In een pension ben je alles kwijt wat je thuis ook kwijt zo zijn + stallingskosten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:05

rensiepensie schreef:
Voor een paard thuis op je eigen land ben je minder kwijt. In een pension ben je alles kwijt wat je thuis ook kwijt zo zijn + stallingskosten.

Heb je ervaring?
Aan het onderhoud ben je ook veel geld kwijt namelijk, denk aan het schrikdraad en de trekker die je nodig hebt én de machines voor de trekker of je moet een loonwerker dit laten doen en dat is ook niet goedkoop. Ook betaal je fors voor dat stukje grond aan huis bij aankoop van het huis....

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:36

superwoman schreef:
Rijden is niet altijd zo voordelig voor de eigenaar hoor... ;)
Vind dat altijd erg naief gedacht.
Meeste verzorgsters rijden tot L niveau... die moeten nog ontzettend veel leren en dat doen ze door kilometers te maken. Manege-paarden zijn vaak erg "afgestompt" en reageren niet meer zoals andere paarden dat doen en daarop leer je dus veel minder of zelfs verkeerde dingen. Dit oefenen op je paard zorgt vaak voor scheefheid, waardoor je je paard dus weer extra en op tijd m,oet rechtrichten. Scheefheid kan leiden tot ernstige lichamelijk problemen.

Heel veel mensen, ik denk het merendeel van de mensen die een bijrijder zoeken rijden zelf ook tot L niveau. En ook veel verzorgsters stromen door, en hebben dus al eerder een verzorgpaard gehad. Tevens als de eigenaar zelf het paard bijhoudt, zal een bijrijder die er 1 of 2 keer per week op rijdt echt niet zo veel aan verpesten, als die bijrijder maar niet aan gaat lopen klooien, dus het paard dressuurmatig of springgericht willen rijden zonder de benodigde ervaring en techniek.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:40

Girl In The Mirror schreef:
Heel veel mensen, ik denk het merendeel van de mensen die een bijrijder zoeken rijden zelf ook tot L niveau. En ook veel verzorgsters stromen door, en hebben dus al eerder een verzorgpaard gehad. Tevens als de eigenaar zelf het paard bijhoudt, zal een bijrijder die er 1 of 2 keer per week op rijdt echt niet zo veel aan verpesten, als die bijrijder maar niet aan gaat lopen klooien, dus het paard dressuurmatig of springgericht willen rijden zonder de benodigde ervaring en techniek.

Mijn ervaring is anders, dat de eigenaren echt wel beter rijden dat het gemiddelde aanbod van de verzorgsters.
Zal ook wel verschillen per stal denk ik. :j
Bijhouden van de eigenaar is in zo'n situatie dus gewoon nodig. Verpesten is een groot woord, maar om nu te zegggen dat de eigenaar ermee geholpen is, zoals eerder werd aangegeven, vind ik niet kloppen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 06:16

Girl In The Mirror: De prijzen die je opnoemt van plaatsen uit het Westland kloppen ook niet echt hoor... Stallen met een binnenbak in het WL zijn 300-375, stallen met een buitenbak zijn rond de 250-300. Ook niet echt goedkoop. Kun je beter richting Midden Delfland kijken, daar zijn de stallen over het algemeen wat goedkoper.

Ik sta zelf op een stal in Monser, paar straten van mijn huis vandaan :D, 6 stallen, een goede buitenbak en weidegang, all in. Ik betaal 300.- Ik heb een bijrijdster voor 1 keer in de week, zij betaalt 40 euro, samen dat bedrag bedacht. Op een oude stal waar we stonden betaalde ik rond de 280 per maand (scheelde een beetje per maand, want stalprijs was ex. alles, dus lag aan het verbruik per maand) en daar moesten we alles zelf doen. Ik had daar een verzorgstertje die 'm altijd lekker poetste en ermee ging wandelen etc. Als compensatie mocht ze dan 1 of 2 keer in de week lekker rijden. Op deze stal hoeft er niets te gebeuren, hooguit de paarden een keertje van het land afhalen, maar dat doe ik dan zelf ipv de bijrijdster. Ze komt dus zuiver om te rijden. Ja, verzorging zoals van tevoren poetsen en na het rijden even afspuiten vind ik erbij horen, maar dat zijn geen klusjes.

Zoech

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:34

40-50 euro
ik betaal er eigelijk veel te veel voor ik rij 2 x per week en elke maand 80 euro om te betalen + 15 per week voor les :S

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:40

Ik zou er als eigenaar niets voor vragen.
Wel van je verlangen 1 x per maand of 3 wkn te lessen bij mijn instructeur..
Zodat we hetzelfde doen met het paard.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:36

Yv_ schreef:
Girl In The Mirror: De prijzen die je opnoemt van plaatsen uit het Westland kloppen ook niet echt hoor... Stallen met een binnenbak in het WL zijn 300-375, stallen met een buitenbak zijn rond de 250-300. Ook niet echt goedkoop. Kun je beter richting Midden Delfland kijken, daar zijn de stallen over het algemeen wat goedkoper.

wtf, dat is even duur als Den Haag zelf. :wow: V oorschoten en leidschendam betaal je 160 tot 250 voor een stal met respectievelijk een buitenbak of binnenbak. :oo