Boze mevrouw komt verhaal halen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:49

Supertje schreef:
Zo ben ik eens bedreigd door de een oudere mevrouw omdat ik een klein ponietje in de rondte sloeg met een grote zweep, oftewel ik was aan het longeren Haha!

God ja, dat ken ik. Ben ik Imker op de plak van de buren aan het longeren en laat de zweep een keer knallen, stoppen er meteen mensen op de fiets om te kijken of ik mijn paard aan het afslaan ben.

Daarentegen krijg ik ook hele leuke reacties als ik aan het rijden ben, mensen (alweer op de fiets) stoppen dan om te zeggen hoe mooi ik wel niet aan het rijden ben...*ook al loopt hij dan te poedersuiker*

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:08

haha geweldig Haha!
wel slim dat ze der hond mee had genomen, voor het geval jij agressief zou reageren Haha!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:42

Ja vroeger reed ik een keer op een shetlander. Hij liep mooi te schuimen. Jaja voor een shet! Toen stapte een vriendin van mij erop en ging een rondje door het park rijden. Komt er een vrouw aan, die verteld ons dat ze zelf Z had gereden, en dat als een pony schuim op de mond heeft staan het een teken is dat de ruiter vreselijk hard zit te zagen en te trekken! Hahahahahaha dat was lachen zeg!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:46

Willen jullie me niet zo vreselijk laten lachen, ik heb gekneusde ribben en dat doet behoorlijk pijn. Knipoog

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:38

Een hele tijd terug waren ik en Laui aan het wandelen met de arabiertjes, staat er een meisje met haar fiets op iemand te wachten ofzo, eerst staart ze de hele tijd naar ons, en als we langs haar lopen opeens: Kan ie wel zien?
Met zo'n lelijke brutale stem.
Laui: Ja, het is alleen maar gaas, tegen de vliegen
Meisje: Dat ie dan ken zien!

Nou, ik dacht die is niet helemaal goed ofzo.. Laui zei dat ze haar al weleens eerder was tegengekomen en dat ze toen ook zo'n rare vraag stelde...
Wel vaker denken mensen dat ze met een vliegenmasker niet kunnen zien...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:46

Fleur heeft zo'n gehaakt netje voor over haar oren en ogen, en een stel jongens die bij de vorige wandeling al hadden gevraagd welk 'merk'dit paard was (heb maar arabier gezegd, NRPS is dan veel te lastig Knipoog ) vroegen of ze het hoofddoekje omhad omdat ze arabisch was Tong uitsteken

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:41

Wat een verhalen allemaal *LOL* heerlijk.

Tja, laten we het er maar op houden dat ze bezorgd zijn he!!
En dat is ook niet verkeerd. Als je paard ligt te rollen van koliek,
en een bezorgd iemand zegt er wat van ben je er blij om. Toch??
Dat we dat nog meemaken in deze maatschappij.

Vind die van de rondslingerende pony met die zweep het gaafst. *LOL*

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 15:33

hahaha ik lig hier in een deuk.
als dat mij was overkomen had ik denk ik niks meer kunnen uitbrengen.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 17:01

Een aantal jaar geleden huurde ik met m'n moeder een week een huifkar (met Fjord) in Drente. Kregen we de opmerking te horen dat 't zielig was voor zo'n ponietje..... Was een volwassen Fjord van dik 1.50 m! Het meisje werd overigens tegengesproken door het meisje waar ze naast fietste, maar ze bleef 't schandalig vinden...

Minne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:35

Ik heb ooit eens de reactie gehad dat ik een dierenbeul was omdat ik mijn verzorgpaard duizelig maakte in zo'n klein rondje...

Ik was dus aan't longeren Frusty

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 20:59

*LOL* prachtig Haha!
een vriendin van mij maakte ook zo'n opmerking toen er ergens in een wei een paard met vliegengaasje stond, ze vroeg of ie moslim was Haha!

vroeger hebben een vriendinnetje en ik een keer echt een kwade man gehad omdat we op shetlanders reden. Ik was toen een jaar of 12 en toen woog ik maar net 35 kg, op een shetje (hengstje) van 1 meter.. die man ging echt helemaal uit zn panty! hij vond het al zielig dat mensen paardreden, maar zulke grote meiden (groot?? ik was een heel klein bruggertje, was denk ik nog geen 1,55m.) op pony's reden... nou dat vond ie schandalig!
heb er achteraf wel om moeten lachen *LOL*

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:08

Hahahaha, ik zou ook niet snel iets terug weten te zeggen.. En dat vliegennetje, dat is toch gewoon tegen blind-makende zonnestralen? Schijnheilig

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:15

Tyrza schreef:
een voorbijganger zei tegen zijn partner "kijk, dat dier wordt zo hard bereden, het schuimbekt helemaal! ".

op dit moment was ik in de lach geschoten om het taalgebruik van de voorbijganger

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 10:44

Mijn moeder moest vorig jaar van een collega aan mij vragen, waarom er tegenwoordig zoveel paarden met een blinddoek ik de wei liepen. Mijn moeder had ze zelf nog niet gezien, maar haar collega dus wel, elke dag fietste langs een weiland met zulke 'arme' paarden. En ik als 'paardenkenner' zou dat toch wel moeten weten, dachten ze.
Ook dus uitgelegd dat het voor de vliegen is en toen snapten ze het weer.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:36

Laat maar roepen, laat maar vragen.

Het houdt je zelf wakker (als je niet eigenwijs en arrogant bent tenminste)
en je kunt een niet-paardenmens nog wat leren en hopelijk wat begrip bijbrengen.
Wat niet overbodig is in een samenleving
waarin nog lang niet altijd positief tegen 'paardenvolk'
wordt aan gekeken.
Elk kleinste beetje dat helpt om bijv. wat veiliger met je paard/pony
de weg op te kunnen, mag je wat mij betreft koesteren.

Zo ook een mevrouw die meent goed te doen door je aan te spreken op iets wat in haar ogen niet in orde is.
Dat ze de dialoog vervolgens eenzijdig staakt is jammer,
maar als ze weer eens langswandelt kijkt ze in ieder geval met andere ogen dan voorheen naar je paard en zeker naar jou als je vriendelijk groet (of dat nou van harte is of niet).
.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:41

Botervlieg schreef:
Zo ook een mevrouw die meent goed te doen door je aan te spreken op iets wat in haar ogen niet in orde is.
.

Ik kan daar ook wel wat van waardering voor opbrengen, Er zijn niet zoveel mensen meer die zich het leed van anderen (en zeker dieren) aantrekken.............Ook al is het in dit geval niet nodig

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:47

batje schreef:
Fleur heeft zo'n gehaakt netje voor over haar oren en ogen, en een stel jongens die bij de vorige wandeling al hadden gevraagd welk 'merk'dit paard was (heb maar arabier gezegd, NRPS is dan veel te lastig Knipoog ) vroegen of ze het hoofddoekje omhad omdat ze arabisch was Tong uitsteken

Klinkt heeel bekend, die van ons is dan Sjeik-El-Ret-met-vliegennet. Tong uitsteken

Trouwens toch best aardig van die mevrouw dat ze zich zo druk maakte om 'dat paard met die blinddoek'.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 13:53

Als ik ga rijden op mijn Quarter met van nature een lage halshouding, krijg ik regelmatig te horen dat het paard of oud of moe is Haha!
Mijn standaardantwoord: 'probeer hem straks in galop eens bij te houden' Clown

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 18:12

Ireentjuh schreef:
:)) prachtig Haha!
een vriendin van mij maakte ook zo'n opmerking toen er ergens in een wei een paard met vliegengaasje stond, ze vroeg of ie moslim was Haha!

Normaal lig ik niet in een scheur achter mn pc, maar mn borer vroeg zich af waarom ik net zo hard zat te lachen Haha! Haha!