Imitador schreef:Ik ga mee met het overgrote deel. Hij oogt nog wat jong en schraal en hij is nog overbouwd. De barokke rassen doen wat langer over volwassen worden, dus ik zou zeker nog een jaar wachten en volgend voorjaar opnieuw naar zijn bouw kijken. Er zijn genoeg andere leuke dingen die je in de tussentijd kunt doen.
Dat braaf zijn is wel een kenmerk van de Andalusier, ze zijn weliswaar temperamentvol en kunnen heel druk zijn, maar ze zijn heel erg loyaal en werkwillig. Pas op dat je je paardje niet teveel belast met veel nieuwe dingen, want Andalusiers pakken dat echt heel snel op, soms sneller dan goed voor ze is. Lekker rustig aan, leuke dingen doen, aan je band werken, etc.
Dat vertelde de verkoper van hem ook al aan mij.
Ik heb het boek van vrijheidsdressuur gekocht, en dacht misschien kan ik hier ook mee bezig.
Dit zijn allemaal oefeningen vanaf de grond. Zo kan ik wel lekker met hem aan de gang, maar zonder er op te zitten. Is dit een goed idee? Om hem nou een jaar in het land te zetten zonder er wat mee te doen vind ik ook niet een goede keuze.