Of zou dat misschien komen doordat ik de enige op stal ben?
bimmezs
Geplaatst: 28-06-03 22:14
ik ken het probleem, je denkt dat het je vriendinnen zijn. maar achter je rug om zeggen ze zulke gemene dingen over je, en iedere keer is weer iemand de banketstaaf. zo zijn ze je beste vriendinnen en zo je ergste vijanden! ik zal maar geen namen noemen!
bimmezs
Geplaatst: 28-06-03 22:15
ik ken het probleem, je denkt dat het je vriendinnen zijn. maar achter je rug om zeggen ze zulke gemene dingen over je, en iedere keer pakken ze weer iemand anders. zo zijn ze je beste vriendinnen en zo je ergste vijanden! ik zal maar geen namen noemen!
DunjaR
Geplaatst: 28-06-03 23:11
Ik geloof dat dat overal zo is want zeg nou zelf vrouwen onder mekaar dat kunnen toch feeksen zijn (zitten ook mannen bij ons maar het zijn toch over het algemeen de dames sorry hoor) !!
Ik zeg neit dat ik een heilig boontje ben want ik roddel ook wel eens maar ik ga geen onzin of kwetsende over iemand rond vertellen!!
en er zal over mij ook zeker geluld worden op de manege maar weetje dat interesseert me echt helemaal nix ik heb een gladde rug !!
en bevalt het me niet meer (kan me niet voorstellen ben er al best een tijdje) ga ik toch weg !!
succes ermee en laat het ons weten!!
Anoniem
Geplaatst: 29-06-03 11:12
Ik lees hier tussen een aantal berichtjes door: ach laat ze maar kletsen. Dat heb ik zelf ook heel erg lang gedacht en op die manier was het voor mij goed vol te houden op de manege. Mijn paard had het er immers prima naar zijn zin, dat is voor mij toch het belangrijkste
Alleen waren er wat vreselijk zieke mensen die uit het kletsen alleen niet voldoende voldoening wisten te halen . Op een vaste dag in de week zat of de waterbak of de voerbak vol met mest . Dan had mijn paard niet kunnen drinken of kunnen eten want altijd lag er dan een behoorlijke lading brok in de bak . En dat waren NB mestballen die vol met restjes haver en lijnzaad zaten , dingen die ik mijn paard niet voer. Daar ben ik echt vreselijk van geschrokken. Ik had echt nooit kunnen bedenken dat er mensen op deze wereld bestaan die zo laag zijn, dat ze hun frustraties op mijn paard zouden uitleven . Ik heb in de loop van de jaren toch op aardig wat stallen gestaan en nergens problemen gehad. Als ik hier aan terug denk dat wordt ik nog woedend Nee, nooit meer naar een manege. Dan zet ik Lois nog liever 24/7 op de wei zonder rij mogelijkheden
Dus aan iedereen die op een sta of manege staat waar een vreselijke K-sfeer hangt: wuif het niet te makkelijk weg . Mensen kunnen echt heel ziek en gemeen zijn, voor je het weet is je paard aan de beurt
Tyrza
Geplaatst: 29-06-03 11:25
bah, ik vind dat toch zo laag bij de gronds als men je wil pakken via je paard....
Wees een volwassen persoon en ga de confrontatie aan. Helaas zijn bepaalde personen daar niet toe in staat....
SAKKIA
Geplaatst: 29-06-03 11:41
Jeetje bij ons is het soms ook wel erg, maar bij vlagen Er is een vrouw en die valt nog al buiten de boot met haar gedrag en wijze van denken. Dat botst nog weleens en vooral met mij en een ander meisje van stal. Als ik het ergens niet mee eens ben meld ik dat zeker wel. Ik sta er voor mijn plezier en ik wil het graag zo houden dat laat ik niet verpesten door iemand die denkt de regels eigenhandig te veranderen.
KiWiKo
Geplaatst: 29-06-03 11:54
Ik kan je vertellen dat er niet een iemand is die er ooit over heeft nagedacht zelfs om op wat voor een manier dan ook iets met een paard van mij uit te halen......Ik ben een uitermate vriendelijk goedlachs persoon, en ik heb heel veel geduld.......Maar ga me niet in de weg zitten en doe vooral geen dingen bij mensen of dieren die zich niet kunnen weren.........dan gaat er een knop om en word ik echt een creatie van Stephen King......Ik geloof ook dat ik dat uitstraal want dat is me dus nog nooit gebeurd
Mulan
Geplaatst: 29-06-03 16:23
Helaas blijf je je hele leven mensen tegenkomen die zichzelf over de rug van een ander zonodig 'omhoog moet kletsen' dan steken ze zelf weer wat beter af. Ik heb op een stalling gestaan waar ik het goed naar mijn zin had. Nooit ruzie of wat dan ook met iemand. Toen ik daar weg was hoorde ik van iemand die daar voor een paard ging kijken, dat de eigenaresse tegen hem de gekste onzin over mij vertelde. (dat ik mijn paard dagen achtereen in de stal liet staan enz. Ik heb nooit één dag overgeslagen) En in mijn gezicht zo aardig doen! Wat was ik pissig! Ik heb eigenlijk maar één tip: zorg dat je zelf NOOIT gemeen over iemand kletst, dan maak je jezelf er niet aan schuldig en kan niemand je écht wat maken. Ik probeer het zelf ook te doen; als we met een groepje staan te kijken en er wordt gekletst over het rijden, dan probeer ik óf van onderwerp te veranderen; óf ik neem het voor die persoon op, óf ik loop weg. Niet omdat ik zo'n heilige ben, maar omdat ik een bloedhekel aan roddelen heb. Dan zou het toch raar zijn als je het zelf wel doet?!
Soph12
Geplaatst: 29-06-03 16:41
heel herkenbaar... volgens mij heb je dat altijd en niet alleen op stal
Cowgirl
Geplaatst: 29-06-03 17:10
Ik heb in de loop der jaren geleerd neutraal te blijven en ook te denken. Tegenwoordig geef ik mijn mening eerlijk en verder zoeken ze het maar uit. En het gaat al 1,5 jaar erg goed, okay soms heb je van die dagen dat je bepaalde mensen wel kan schieten en dan duurt het even voor het gezakt is maar daarna kijk je er niet meer naar om, klets je gewoon met ze en wat ze verder doen moeten ze zelf weten. Van mijn part gaan ze als dik trom op hun paard zitten of kwakken ze een zadel op hun veulen. Mar ik geef dan wel mijn mening.
Ik denk dat het er ook aan ligt op wat voor soort stal je staat. Ik heb al vele stallen stallen gehad en hoe duurder en beter de paarden vaak zijn des te meer onrust op de stal. Dan komt het presteren en het hebben van een 'goed' paard op de eerste plaats ipv het hebben van een hobby.
Op mijn huidige stal hebben we puur hobby ruiters die het liefst door het bos huppen dat tussen de witte hekjes. Het gaat er over het algemeen gemoedelijk aan toe.
axeltje
Geplaatst: 29-06-03 19:02
evelyn schreef:
ach, het is zoals zovele zeggen, het paardenvolk is een volk appart!
Ik hoor het mijn vader zeggen...elke keer als er weer iets gebeurt hier in de buurt, komt mijn vader weer met dat verhaal.
Waar ik altijd van baal is idd dat mensen denken dat je niets kunt als je geen eigen paard hebt. Zelfs "vriendinnen" met een eigen paard denken alles beter te weten omdat ze een eigen paard hebben. Daar heb ik wel eens nachten lang om liggen janken. Ik wil al sinds ik "paard" kon zeggen een paard. Maar we hebben geen ruimte en niet genoeg geld. Vooral ruimte is het probleem want wij willen geen paard op een pensionstalling of bij iemand anders hebben staan.
Tja en dan ben je dus meteen minder en dom. En je kan natuurlijk helemaaaaaal niet rijden. Als ik dit nu zo typ heb ik de tranen alweer in mijn ogen...
sterre76
Geplaatst: 29-06-03 19:07
al die haat en nijd komt denk ik ook voor een groot gedeelte doordat het meestal voornamelijk vrouwen onder elkaar is. En wij vrouwen zijn niet van de schatjes
Greggie
Geplaatst: 29-06-03 19:42
Niets hoor, afgunst is niet sexegebonden. En dat is wat er vooral speelt. Blij zijn voor een ander is nog altijd moeilijker dan blij zijn voor jezelf, lijkt wel. Jaloezie is een slechte eigenschap.
Elles
Geplaatst: 30-06-03 12:04
Dit weekend was ik weer even op mijn oude westernstal. Was er buiten een meisje (12?) met een eigen paard bezig. Paard is vreselijk hard in de mond en reageert dus nauwelijks ergens op. Nu heeft dit meisje toevallig in korte tijd prima leren rijden en kent dit paard natuurlijk van binnen en van buiten. Ze pakt dus even lekker door, zoals dat heet. Komt er één of andere cowboy (type: "hillbilly/mountain man" ) langs die zich er even mee gaat bemoeien. Dat ze met een losse teugel moest rijden en dat ze zo nóóit een goeie westernruiter zou worden. Daarna volgden een hele batterij instructies, hij hield maar niet op. Een vriendin van mij liep met de hooivork naar buiten (was aan het uitmesten), zegt tegen haar dat de stal klaar was en dat het paard er weer in kon. Het meisje wist niet hoe snel ze eraf moest komen en met paard naar binnen moest rennen. Later in de bar bleek dat hij al enigszins vol alcohol zat... en hij was zelf een trainer... Zal wel . De rest van de middag bleef hij vrolijk doordrinken, om aan het eind van de middag de rekening voor het bijwonen van de clinic niet te willen betalen. Terwijl iig zijn vrouw de hele dag had staan filmen en kijken. Hij vond het bedrag te hoog, bij hem kon je voor de helft van dat bedrag een hele dag leskrijgen. En lekker zó hard praten en klagen dat hij zeker wist dat iedereen het gehoord had... Tsk...
Estragon
Geplaatst: 30-06-03 15:33
Mijn paard staat nu thuis en ik heb gelukkig dus nergens meer last van. Ik kan maar 1 advies geven en bemoei je gewoon met helemaal niemand.. Vinden ze je ongetwijfeld ook maar vreemd maar goed je blijft er in ieder geval zo veel mogelijk buiten..
En dan dat mensen je pakken met je paard.... Wat dat betreft heb ik ook het nodige meegemaakt. Mijn vroegere verzorgpaard stond op een manege en die hebben ze weleens kauwgom in zn haar gesmeerd.... Ook werden er op die manege regelmatig naambordjes verkrast.... Ik vraag je hoe triest kun je zijn????
BinkyGirl
Geplaatst: 30-06-03 16:16
Ja ik denk dat iedereen die een eigen paard heeft of gehad heeft dat wel herkent het is inderdaad niet leuk maar het beste is om je er nix van aan te trekken want als je naar ze toe zou gaan om er wat van te zeggen dan word het geroddel alleen maar groter denk ik groetjes stephanie
evelyn
Geplaatst: 30-06-03 19:59
wat ik bij ons op de manege vaak tegen kwam en vervelend vond was dat als er een meisje op haar paard aan het rijden was de anderen in de kantine haar helemaal gingen bekriteseren en daarna als ze haar tegenkwamen ontzettend aardig gingen doen en vertellen hoe 'goed'ze het wel niet deed. de bakken zitten namelijk 'tegen' de kantine dus iedereen kan je zien rijden, opzich niet erg natuurlijk maar veel jonge meiden werden heel onzeker als ze de 'populairtjes van de manege' (zo voelden zij zich tenminste, met hun dure paardjes en kleding, een zwaar overdreven ego) in de kantine zag kijken en sneaky praten... als bezoeker van een manege zul je dat niet snel merken maar als je er dag in dag uit werkt weet je precies hoe het er aan toe gaat tussen de meiden daar (en vaak ook volwassen vrouwen die net zo hard meedoen!) dit is dan bij ons op de manege zo, weet niet hoe het er bij anderen aan toe gaat??
Imre
Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 16:21
Grrr! even afreageren! Ik ben dus vandaag precies een week weg bij de stal en wordt nog door 2 meiden op de hoogte gehouden van wat er daar gebeurt. Nu vertelde een van hen me net dat die eigenaresse heeft lopen klagen over mijn manier van trainen. Ik reed een jonge merrie en volgens haar deed ik niets anders dan een beetje stappen! Daar ben ik echt zo pissig over. 1. ze kan zelf niet rijden en heeft er geen verstand van dus hoe haalt ze het in haar hoofd om daarover te oordelen? 2. het is een jong paard zonde balans of soepelheid en met een hele slechte stap! Toch logisch dat ik die veel oefen? Basis! 3. ze is ingereden op een slof! En daar had ze geen commentaar over... (niet door mij trouwens, ik HAAT slofteugels) 4. Ik heb haar in 3 maanden al een stuk soepeler, ontspannen en regelmatiger gekregen, maar daar heb ik niks over gehoord... 5. ze heeft me in die 3 maanden misschien 5x zien rijden omdat ze vrijwel nooit in de stallen komt. Bah! De paarden zijn trouwens niet van haar maar van haar man die nooit thuis is. Het wordt daar gerund door de meiden die de verantwoordelijkheid eigenlijk niet eens aankunnen! Nogmaals erg blij dat ik weg ben!
zimmie
Geplaatst: 01-07-03 16:50
Maak je niet druk wind. Je bent daar lekker weg en waarschijnlijk is het puur jaloezie geweest van die eigenaresse. Ik weet nog dat ik vroeger eerst op de manege gewoon les kreeg. (dan hoor je er al helemaal niet bij) en daarna van mijn eerste salaris een pony kocht en haar daar neerzette. Ineens hoorde je overal bij en was je het helemaal. Totdat mijn pony kreupel werd door een ongeluk en ten gevolge daarvan zo'n 4 keer in de week koliek had. Op een gegeven moment (na een maand of drie) kreeg ze zo'n aanval dat ze een slag in haar darmen had en dat ik binnen zes uur moest besluiten of dat ik haar in liet slapen of liet opereren met een kans van 30-40%. Ze was op dat moment ook nog steeds kreupel. Helaas heb ik haar toen in laten slapen waar ik nu nog steeds (ruim 10 jaar geleden) nog steeds veel verdriet van heb. Maargoed je denkt toch niet dat ik ook maar enig begrip kreeg van manege eigenaar en/of prive ruiters he? Nee. ik zou niets over hebben voor mijn pony en de makkelijkste weg hebben gekozen...Kortom ik denk dat op iedere stal of manege wel van die simpele zielen rondlopen die alles beter denken te weten.. Ik probeer me er maar gewoon niet meer aan te storen en kies mijn eigen mensen uit om mee om te gaan.
sonjabelgium
Geplaatst: 01-07-03 17:41
Je moet heus niet op een manege zijn om "afgunst" te oogsten. Ik heb mijn pony's bij mij thuis staan. Sinds donderdag heb ik een nieuwe pony bij. Hij liep vrolijk in de wei bij mijn merriejaarling, en het ging héél erg goed (ze waren meteen dikke vriendjes). We besloten dus dat we wel boodschappen zouden kunnen doen nu omdat het zo vlotjes liep. Toen we thuis kwamen was mijn nieuwe pony bekogeld met eieren, de schalen gevonden in de wei. Het waren kippe en eende-eieren, en ze zijn echt niet uit de bomen gevallen .... Hoe laag kan iemand vallen??????? Ik heb besloten voor deze keer "van niets te weten, niets gemerkt". De schalen hebben we terug gegooid bij de "rechtmatige eigenaars", en ik heb de pony gewassen (wat ie gelukkig gelaten toeliet, zou met m'n tinkerhengst zo vlotjes niet gaan of met mijn merrie'tje). Wel heb ik besloten bij de volgende voorval gewoon hun een broek van het zelfde laken te bezorgen. Het is jammer voor hun huisdier(en), en misschien ergens "kinderachtig" volgens sommigen ... het zij zo!!!!!! Ik pik het gewoon niet dat ze zich zelf "té goed voelen" om gewoon met ons te praten. Ze EISEN altijd maar dingen van ons ("je paard eet van de haag -so what, het is ook ONZE haag, 50% hebben we betaald en het is aan onze kant van de afsluiting-", of "wanneer doe je nu 's die netels weg" -moeten helemaal niet weg, er is geen wet tegen netels, en voor de paarden zijn gemaaide netels juist gezond!!!!- of "zeg, dat stinkt hier hoor, die beeste pissen ook zo veel hé" -terwijl je in werkelijkheid vrijwel niets kan ruiken- EN ... "zeg, die beesten zullen zeker nogal wat LAWAAI maken" ... -hun drie zonen en hun huisdieren houden de hele buurt wakker van s'morgens vroeg tot s'avonds laat .... Nee, ik hoef het niet te pikken ... de fles (totaal onschuldige voor de gezondheid) ketchup staat in aanslag, en zal worden gebruikt bij de volgende voorval. Ik heb geen reden om het niet te doen!!!!!!
MMiracle
Geplaatst: 01-07-03 22:27
Ik ben het helemaal met j eens want ik zou dat ook niet toelaten wie doet nou zoiets.
AmyII
Geplaatst: 02-07-03 08:45
ik ga nu vanwege haat en nijd weg bij de manege... maar er zijn ook meerdere factoren die mij daar weg hebben gekregen
ik rij nu Boomer, en daar is eth heel gezellig, komt ook door de gemiddelde leeftijd, volgens mij ben ik samen emt drie andere meisjes de jongste (15) en dan de volgende is pas 17 en dan steeds ouder. Als wij wat roddelen ofzo, of als er haat en nijd ondstaat, woden die mensen gewoon goed op hun nummer gezet, het is een super sfeertje.
Dacht eerst ook dat er alleen maar arrogante mensen zouden lopen, maar ik heb mijn plekkie gevonden, en ik heb eht nu super leuk daar
zimmie
Geplaatst: 02-07-03 13:07
Sonjabelgium, wat een afgrijselijk buren heb jij zeg.. kan je de dierenbescherming niet inschakelen of zo of aangifte doen bij de politie van deze persterijen.. Dit is toch niet normaal ...
FlairS
Geplaatst: 02-07-03 13:16
Wat ben ik blij met ons stalletje!!Hoewel wij met best veel mensen zijn,is het bij ons erg gezellig.Sinds er een paar rotte appelen vertrokken zijn hebben we met elkaar heel leuk.Vaak ligt een ongezellige sfeer maar aan een of twee personen.Wij hebben vanaf nu besloten dat dit ons niet meer gebeurt.Als er gestookt of ruzie gemaakt wordt krijgen ze voortaan een gesprekje waarin ze kunnen vertellen wat hun dwars zit.Als blijkt dat dat niet helpt zullen we ze vriendelijk, doch dringend verzoeken een gezelligere stal uit te zoeken