Wiens paarden/pony's zijn te dik?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:12

Flair is ook superdik, altijd als ze op het gras staat. Als ik dat buikje er eindelijk afgewerkt heb is het alweer zomer en gaat ze het gras weer op

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:12

ik moet zeggen dat oeds niet echt te dik is, hij ziet er gezond uit.
je ziet z'n ribben niet maar voelt ze wel.
Afbeelding
dit is een foto van een paar dagen geleden, zeg nou zelf, niet te dik he? Haha!
hij staat overigens niet meer als/dan 2 uur per dag op de wei.
toedeledoki
gillian

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:16

Ja, de mijne is dus ook te vet en niet zo'n beetje ook. Gadver, ik baal Misselijk er echt heel erg van, zeker als ik het vergelijk met vorig jaar toen ik haar kocht.

Mijn pony staat dus op een bijna kale wei en loopt van 's avonds een uur of 8 tot de volgende ochtend 10 uur buiten ('s nachts vanwege de dazen) in een groepje vn vijf.
Ze is echt verslaafd aan grazen, de hele tijd dat hoofd naar beneden en maar vreten Vork Verdrietig .

Ik heb er zelf weinig invloed op hoeveel ze buiten komt en eerlijk gezegd is buiten ook veel fijner dan op stal maar ik vind het echt vervelend dat ze zo aankomt.
Ze krijgt dus echt helemaal niks erbij, nog geen brokje o.i.d. ze glanst als een spiegel en lijkt erg tevreden , nou het baasje nog.....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:18

flair schreef:
Flair is ook superdik, altijd als ze op het gras staat. Als ik dat buikje er eindelijk afgewerkt heb is het alweer zomer en gaat ze het gras weer op

Heel herkenbaar! Aan het eind van de winter is Danny weer mooi slank, maar dan gaat ze weer het land in en binnen 3 weken is het weer een soor tonnetje...

Rain is precies goed, maar dat is dan ook een koersdraver in volle conditie, die heeft geen gram vet op zijn lijf, maar zonder dun te zijn - zijn ribben zijn niet zichtbaar.

MariekeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:27

Wiets is nog niet echt dik, maar dat gaat hij wel worden als het zo door gaat. En aangezien hij over een maand naar de keuring moet zijn we druk aan het trainen om de schade te beperken. *LOL*
Een laag vet op z'n ribben heeft hij eigenlijk altijd wel, maar je kan nu zien dat het wat meer wordt. Echt een buik hangt er nog niet onder (wel een aankomende Tong uitsteken )

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:34

Veerle is niet te dik. Toen ze van wei naar stal ging vorige week (Tijdelijk, waren wat probleempjes ed) viel ze wel erg af, ineens grasbuik weg }> Ze had toen wel een aardig buikje, en nu ze sinds maandag ook gewoon weer buiten loopt, doet ze weer hard haar best deze er weer aan te krijgen, en ik moet zeggen, het lukt haar aardig

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:45

Ik heb een KWPN ruin die eruit ziet als een drachtige merrie Haha!
Hij krijgt een 1/2 kilo biks per dag en staat op een kaal stuk wei maar het lijkt wel alsof ie vet wordt van de lucht. Op het moment moet ik 'm ook nog eens 2x per dag slobber voeren omdat ie anders z'n medicijnen niet opeet. Huilen

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:55

Lennon is niet te dik...
Heeft ook niet echt de neiging om dik te worden, want is altijd al wat aan de slanke kant geweest.
Hij staat in een goede volle wei, krijgt wortels bij en paar dagen per week ook bix.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:59

de kilootjes te veel zijn welkom bij mij!
sipke is ontzettend slank geworden niet ingevallen maar slank.
iets dikker mag wel.
maar hij gaat nu 2 weken het land op dus dat zal wel lukken Knipoog

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:02

Dit was Taco maandag. Beoordeel zelf maar.
Afbeelding

helaas, meneer staa tdag en nacht in een super goed weiland. Ach, zodra hij op stal komt is het er redelij ksnel af. Ik merk wel dat hij nu ook in de breedte gaar groeien.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:04

noury is iets te dik vind ik... je kunt opzich zijn ribben voelen als je over zijn flank (?) heengaat, maar heeft toch iets een hooibuikje. van gras komt het niet, want hij komt niet op de wei, maar alleen in de paddock.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:17

nou mijn merrie lag laast raar te rollen in der stal, dachten ze dat ze ging bevallen.... Hoezo buikje Knipoog haha

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:33

Dennis is gewoon super slank. Voor het mooie zou ik er een paar kilootjes aan willen hebben maar niet te veel. Hij weegt nu 170 kg Haha! (hij is van de week op de weegschaal geweest).
Dennis staat op niet zo veel gras en krijgt ruim een halve kilo bix per dag. Ik heb helaas geen mogelijkheid om hem op meer gras te zetten.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:45

Ehhhhhhh, Mozart lijkt op zijn baas zullen we maar zeggen..... Schijnheilig

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:45

Tos zit nu mooi opgezwicht,3,5 maand geleden was hij wat aan de magere kant, maar dat had er vornamelijk mee te mekane dat hij van een stalhouder-voet-bij-voerschema in een vast patroon kwam, waarbij ik nog moest uitvinden wat heefthij nou echt nodig Knipoog
En hij was van stal gewisseld,...
Maar hij zit nu toch alweer 3 maanen goed opgewicht....
niks te dun, niks te dik...
graag zo houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:51

Nope, allebei niet te dik. Staan allebei overdag buiten, uurtje of tien per dag. 's Nachts op stal, gewoon op stro. Leonardo staat op een net niet schraal landje zodat hij genoeg te knabbelen heeft, maar zich niet overstuur kan vreten en krijgt nog 2 kilo sportbrok en 0.5 natte zemelen. Milena (jaja Fjord en toch bijvoeren Haha! ) staat op 0.5 granenmix en 0.5 natte zemelen en een schraal landje.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:02

Yep Lars is ook dit jaar weer te dik. Ik heb vroeger vanalles geprobeerd. Vorig jaar heeft hij zelfs alleen halve dagen gestaan, heb ik het stro omgeruild voor zaagsel, kreeg hij een priegelbeetje Stimix, gaven mijn verzorgster en ik hem zo veel mogelijk iedere dag beweging 's ochtends en 's avonds ...en meneer was dik.
Dit jaar staat hij op een schraler stuk weiland (hij loopt zowaar heen en weer door het land...dat deed hij nooit, was net zo'n stofzuiger) en staat hij vanaf woensdag 24/7. En hij is nu minder dik dan vorig jaar. Het land is nu al heel erg schraal, dus ik hoop dat hij eerdaags gaat afvallen met de nodige training. Maar ja een grasbuik houden ze altijd wel.....

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:09

Hmwa, niet echt te dik, wel een beetje aan de volle kant. Er zouden wel een paar kilootjes vanaf mogen voor het mooie, maar echt nodig is het niet.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:12

ff een update over het (over)gewicht van mijn paard oeds.... Haha!
zo zag ie er vandaag uit Lips are sealed
Afbeelding
moet ie nu afvallen? Haha!
toedeledoki
gillian

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:27

nee hoor, gilian, die ziet er perfect uit Tong uitsteken

Baloe is ook mooi op gewicht, klein beetje graspens (vind je t gek 24/6 in lekker wei Haha!)
Maar te dik, nee zeker niet. Hij was in t voorjaar juist brood en brood mager....

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:32

Kai is wat aan de forse kant inderdaad. Maar niet moddervet.
Hij staat sinds april 24/7 op de wei en krijgt geen krachtvoer bij, tenzij hij gewerkt heeft. Maar Kai wordt al dik van de lucht...

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:07

tinkie is zeker te dik
altijd al sinds ze van mij is
oke eerlijk toegegeven is het ook erg moeilijk om haar op gewicht te houden want ze wordt al dik van de lucht!
als ik haar echt op een goede proportie zou willen houden dan moet ik veel fanatieker gaan mennen(nu is dat 3 a 4 keer per week,dat zou dus 6 keer per week moeten worden)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:21

Oeds is gewoon lekker gevuld Haha!

Nee,
onze paarden zijn geen van allen te dik, mijn hengst is zelfs wat te mager, maar die zit in zo'n enorm groeispurt, daar valt niet tegen aan te voeren dus hij moet het gewoon maar met die 4,5 kilo sportbrok doen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:33

De tweejarigen waren vanacht weer eens uitgebroken en in een veel te malse wei terecht gekomen
Vooral de Contango ziet er uit of ze ieder moment kan barsten Tong uitsteken

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:43

Gendeorse is altijd dik Haha! Ik loop daar nu 3 jaar, en ik heb haar nooit mooi op gewicht meegemaakt. Natuurlijk heeft ze elk jaar een veulen gehad, dus dan mag het van mij ook wel Haha! Nu is ze ook weer lekker dik, ondanks dat ze (nog) niet op een malse weide staat. Gewoon een redelijk kaal weitje. Maar dik is ze zeker Haha!