Paard 'redden' van de slacht, welke prijs? [Update p.13]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 11:37

mebianca schreef:
Ja goed idee om het zo te zeggen maar als hij bang is om een naam te krijgen dat hij de paarden voor weinig weg doet.. is hij dan niet bang om een naam te krijgen dat hij "goede" paarden weg doet voor de slacht? Succes ermee hoop dat hij hem verkoopt!

Hij vind het dus geen goed paard, omdat hij stijf was van de winter. Dus daar is hij niet bang voor. En ik ben wel zo reeel dat mocht het paard inderdaad slecht zijn en pijn hebben dat hij dan naar de slacht gaat. Maar ik ben er van overtuigd dat dat niet het geval is maar dat het puur lag aan geen schuil mogelijkheden in een open weiland, groeispeurten en te weinig voer!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:40

KiWiKo schreef:
Moet je ook echt zo zeggen hoor!!

gebruik het woord misbaksel, kromme poten, lelijke kop..... je moet net doen of je HEM een plezier doet dat paard mee te nemen :)

helemaal waar :D maar denk niet dat ie daarin zal lopen :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:40

Grote kans dat je gelijk hebt en er een leuk paard aan over kan houden,misschien is je buurman in voor een weddenschap?
zijn nee tegenover die van jou met als beloning dat jij het paard mag hebben als je gelijk hebt? [trapt ie helaas nooit in]

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:42

Meer dan 750 euro zou je er niet mogen voor geven. Je moet er wel rekening mee houden dat die groeispurten zonder voeder en vitamines zijn sporen zal nalaten en dat het waarschijnlijk nooit een goed paard zal worden maar eerder een zorgenkindje. Wat een opgroeiend lichaam te kort heeft gekregen kan je moeilijk goed maken, vooral als het zo een groot paard wordt.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:44

Ben benieuwd welke strategie je gaat toepassen! succes vanavond als je erheen gaat.. :D

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:44

Kan je dan niet met je buurman afspreken dat je niemand vertelt hoeveel je er voor betaald hebt/ afspreken dat je zegt dat je er veel meer voor betaald hebt dan wat je in werkelijkheid hebt betaald :?

Als het hem puur om zijn dure naam gaat en jij het paard graag wil redden van de slacht...

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 11:45

renatevb; als ik het tegen hem zeg niet nee, maar ik denk dat ik mijn vriend alleen laat gaan omdat die echt zo 'hard' is. Hij zal zich niet laten leiden door z'n gevoel en als de boer een onredelijk voorstel zal doen gaat hij daar zeker niet mee accoord terwijl ik er nog over na zou denken.

Waarschijnlijk zal hij niks zien in een weddenschap ben ik bang :n

Vancky2005; daar ben ik me zeker van bewust. Hij zal hier ook alle zorg krijgen die hij nodig heeft, en ik ben ook zeker reeel over zijn toekomst, het hoeft geen sportpaard te worden en ik denk dat als ik hem rustig de tijd geef om op te knappen en uit te groeien met het juiste voer dat ik nog een eind kan komen

koenlover

Re: Paard 'redden' van de slacht, welke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 11:46

mebianca; ik denk toch die van kiwiko maar dan stuur ik mijn vriend alleen, ik hou jullie zowiezo nog op de hoogte :)

_idj_ ik snap het zowiezo niet, ik kom uit de totaal andere kant van het land en ik woon hier net, ken nog niemand uit de paardenwereld hier, maar met mijn paard deed hij net zo moeilijk. Maar dit kan ik altijd met hem afspreken als dat hem over de streep helpt

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:55

koenlover schreef:
renatevb; als ik het tegen hem zeg niet nee, maar ik denk dat ik mijn vriend alleen laat gaan omdat die echt zo 'hard' is. Hij zal zich niet laten leiden door z'n gevoel en als de boer een onredelijk voorstel zal doen gaat hij daar zeker niet mee accoord terwijl ik er nog over na zou denken.

Waarschijnlijk zal hij niks zien in een weddenschap ben ik bang :n

Vancky2005; daar ben ik me zeker van bewust. Hij zal hier ook alle zorg krijgen die hij nodig heeft, en ik ben ook zeker reeel over zijn toekomst, het hoeft geen sportpaard te worden en ik denk dat als ik hem rustig de tijd geef om op te knappen en uit te groeien met het juiste voer dat ik nog een eind kan komen

Denk dat dat een slimme beslissing is! hoop dat ie toestemt!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:57

wat je ook ken doen een ander laten bellen '' vreemde voor hem''
en zeggen van goh ik heb gehoord dat je u een paardje ''tekoop'' had staan hoeveel vraagt u er ongeveer voor?
en dan kijken of hij bij jullie een andere prijs naderd dan bij die gene die hem gebelt heb.?

zo ie zo gewoon duidelijk blijven en stevig in je schoenen blijven staan!

succes

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:04

heel veel succes vanavond :D

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:37

succes vanavond!
slim dat je niet mee gaat, want dat soort mensen slaagt er altijd wel in op je gevoel te spelen...!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:45

heel simpel........ totilas is slechts de kiloprijs waard............. al het andere is emotionele waarde :) :)

500 bieden voor die rotknol, met kromme poten en lelijke kop........ en heel stoer wegwandelen......... telefoonnummer achterlatend :) :)

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:53

he koenlover, ik zie dat je uit Neerkant komt, ik kom uit Liessel, dat is vlakbij, zou je aan kunnen geven waar hij ongeveer woont, zonder zijn naam en adres te vermelden, dan kan ik nagaan bij mezelf nagaan wie dat hij wel is. er wonen in deze buurt zoveel 'paardenmensen' en zelf ben ik wel enigzins op de hoogte wie deze man dan zou kunnen zijn en kan je dan eventueel van info voorzien.

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:58

Als je het paard perse hebben wilt dan zou ik toch ieder geval het dekgeld bieden wat hij toen betaald heeft ( hij had hem toch zelf gefokt?) en nog wat erbij voor onkosten, de meeste mensen willen niet verliezen aan een paard en willen toch het idee hebben dat ze in ieder geval de onkosten eruit hebben.
In ieder geval succes en ik hoop dat het je lukt!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:10

precies wat kiwiko zegt!
gewoon het paard helemaal af kraken ( boeren prjizen hun eigen paarden de hemel in terwijl ze weten dat het brandhout is.

heb vorige week een paard kocht vraagprijs was achterlijk hoog( paard helemaal afgekraakt terwijl er niets mis mee is, heb hem voor een paar 1000 minder mee kunnen kopen. ik ga hem morgen halen, is nu ook mager maar verder een super paard met mooi papier:D ( als hij er morgen is ga ik meteen fotos maken en in een topic zetten:D

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:23

Ik zou max 1000 euro geven. Als ik af ga op wat jij verteld. Echter als ik een paard wil verkopen en er komt er één op de dam die het paard volledig de grond in trap. Dan breng ik hem nog liever gratis naar de slager dan dat ik hem verkoop aan iemand die zo reageert. Laatst kwam er iemand die bij mij dat trukje ook wilde doen. Heb haar zo weer in de stal gezet. Moest je die koppen zien. Echt niet dat ik mij op zo een manier laat behandelen en mijn paarden al helemaal niet.Ik zou wat terughoudend zijn in je argumentatie.
Gewoon op de man af, ik geeft zoveel voor je paard. take it or leave it. Handel moet je gelijk drijven en niet morgen op terug laten komen.Betalen en meenemen. Anders gaan ze weer veel teveel nadenken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:25

tjady schreef:
Ik zou max 1000 euro geven. Als ik af ga op wat jij verteld. Echter als ik een paard wil verkopen en er komt er één op de dam die het paard volledig de grond in trap. Dan breng ik hem nog liever gratis naar de slager dan dat ik hem verkoop aan iemand die zo reageert. Ik zou wat terughoudend zijn in je argumentatie.
Gewoon op de man af, ik geeft zoveel voor je paard. take it or leave it. Handel moet je gelijk drijven en niet morgen op terug laten komen.Betalen en meenemen. Anders gaan ze weer veel teveel nadenken.

dan moet jij fijn je paard naar de slager brengen........

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:29

ken je slager waar hij hem zou brengen?
Neem contact op met hem,zodra de slager het paard koopt vraag of hij jou belt en dan krijgt hij 100 euro meer door hem weer aan jou te verkopen...

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:33

Ik heb 150 euro gekregen v/d slacht...

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:47

Ik heb voor mijn paard (de schimmel in profiel) €600,- betaald als ik hem niet zou kopen zou hij ook naar de slacht gaan werd mij verteld.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:49

Ohhh ik ben zo benieuwd hoe dit afloopt ... :D
Ik blijf even meelezen en wens je veel succes

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:52

pitbullgup schreef:
Slachtprijs licht rond €400,- dus zou dat goed in je achterhoofd houden...

eerder 250,-

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:54

sonova schreef:
Als je het paard perse hebben wilt dan zou ik toch ieder geval het dekgeld bieden wat hij toen betaald heeft ( hij had hem toch zelf gefokt?) en nog wat erbij voor onkosten, de meeste mensen willen niet verliezen aan een paard en willen toch het idee hebben dat ze in ieder geval de onkosten eruit hebben.
In ieder geval succes en ik hoop dat het je lukt!

dan kom je veeeeel hoger uit dan de werkelijke waarde!

En als ik het verhaal zo lees zou ik ook nog bang zijn voor ocd, pas op met wat je op de hals haalt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:56

fokfanaat schreef:
pitbullgup schreef:
Slachtprijs licht rond €400,- dus zou dat goed in je achterhoofd houden...

eerder 250,-

je krijgt er niet eens 250 voor ;)
Spreke uit ervaring na meerder excursies naar het slachthuis.
Zeker een magere 2 jarige.. kan je haast nog bijbetaling doen!